Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

بررسی کمیک‌های جدید و بازسازی‌های مارول در سال ۲۰۱۴

2

اکثر طرفداران کتاب‌های مصور (کامیک استریپ) با نام “مارول” آشنایی دارند. ناشری که لقب آن “منزلگاه ایده‌ها” است. اگر حتی طرفدار کتاب‌های مصور هم نباشید باز هم مارول را با شخصیت‌های معروف و فیلم‌های آن می‌شناسید! به تازگی و طی شروع شدن نمایشگاه “کامیک کان نیویورک” این انتشارات دست به تصمیم عجیبی زد و چندین سری نامدار کامیک‌های خود را به دست بازسازی یا به اصطلاح “ریمیک” داد. (ریمیک در واقع بازسازی دوباره یک داستان با روایتی متفاوت‌تر و طراحی‌های جدید است.)

پس از این رونمایی‌ها طرفداران و همینطور منتقدان بازخوردهای مثبت و منفی زیادی داشتند.عده‌ای این بازسازی‌ها را با هدف زنده کردن خاطرات و ایجاد حس “نوستالژی” برای مخاطبان قدیمی می‌دانستند و جمعیت دیگری معتقد بودند که هدف مارول سود بیشتر از اسامی نامدار این کمپانی است و نکته‌ای جالب در این میان بود که در پس تمامی عکس‌ها و تیزرهای این کامیک‌های چه بازسازی شده و چه جدید عنوان ” تابستان 2015″ به چشم می‌خورد که نوید یک تابستان داغ برای طرفداران کامیک را می‌داد.

در هر حال چه خوب و چه بد نگاهی ابتدایی به این عنواین خالی از لطف نیست و به مخاطبانی که آشنایی کمی دارند کمک بسیار می‌کند.

Secret Wars

“جنگ‌های پنهان” اولین رونمایی مارول در جشنواره کامیک کان نیویورک بود. این داستان معروف که در سال 1984 به چاپ رسید داستان‌های مارول را دچار تنوع بسیاری کرد و به نوعی یک ایده‌ی جدیدی را نشان می‌داد. شخصیتی به نام “Beyonder” با جمع‌آوری و قراردادن تمامی ابرقهرمانان و ابرشروران و گذاشتن آن‌ها در سیاره‌ی “Battelworld” واقع در کهکشان دیگری می‌خواهد آخرین زورآزمایی بین خیر و شر را نظاره گر باشد!

این داستان که قرار است دوباره به رشته‌ی تحریر دربیاید در ماه می 2015 و به نویسندگی “جاناتان هیکمن” و طراحی ” ایساد ریبیک ” منتشر خواهد شد و حوادث آن تا سال 2016 در کمیک‌های “انتقام جویان” و “انتقام جویان جدید” ادامه خواهد داشت.

Civil War

“جنگ داخلی” سری کامیک معروفی بود که در سال 2006 منتشر شد و با داستان و نحوه‌ی روایت قوی و همینطور حفظ ریتم اصلی داستان به یکی از بهترین سری کامیک‌های تاریخ شناخته شد. حال مارول قرار است در تابستان 2015 و نزدیک به انتشار فیلم ” انتقام جویان 2: عصر آلترون ” ریمیک جدیدی از این داستان معروف را منتشر کند.

این داستان که در سال 2006 اختلاف شدید میان ” کاپیتان آمریکا ” و “مرد آهنی” و تبدیل ابر قهرمان‌ها به دو جناح مخالف را نشان می‌داد و سر انجام با یک تراژدی بزرگ به کار خود پایان داد قرار است یک بازسازی حماسی را در پی داشته باشد و حتی شایعه شده است که پیکره‌ی اصلی داستان با توجه به تنها تصویر و تیزری که از آن منتشر شده ممکن است تغییر کند. در این تصویر که مرد آهنی و کاپیتان آمریکا هر دو دست ” مرد عنکبوتی ” در لباس زره‌ای معروف خود را گرفته اند و به سمت چیزی می‌کشانند نشان بر این است که جنگ داخلی جدید ممکن است دارای سه جبهه مختلف باشد و اختلاف‌ها میان سه گروه با سه طرز فکر مختلف شکل بگیرد.

مارول هنوز اطلاعاتی در رابطه با این داستان نداده است اما احتمال دارد نویسنده و طراح این کمیک به ترتیب مارک میلار و استیو مک نیون (نویسنده و طراح جنگ داخلی اصلی منتشر شده در سال 2006) باشند.

Age of Ultron vs Marvel Zombies

 

“عصر آلترون در برابر زامبی‌های مارول” سومین سری کامیک جدیدی بود که مارول از آن رونمایی کرد! این کامیک که در ابتدای رونمایی خود بیشتر به شکل یک شوخی عجیب بود پس از رونمایی بازخوردهای بسیار خوب و بدی را داشت و ایده‌ی جالبی در رونمایی خود نشان می‌داد. نکته‌ای که در این میان نهفته است این است  که مارول از این سری جدید هیچ اطلاعاتی در میان نگذاشته است و به شکل یک راز است!

اگر با زامبی‌های مارول آشنا نیستید بدانید که در سال 2005 و در طی یک داستان در یک جهان موازی شخصیت‌های مارول از خوب تا بد همگی به جانوران خونخوار و گرسنه‌ای تبدیل شدند و یک مجموعه‌ی جالب و جدید را خلق کردند.

Years of Future Past

مارول پس از رونمایی از سه عنوان متفاوت به سراغ یکی از کامیک‌های خاطره انگیز “مردان ایکس” رفت که چندی پیش یک فیلم سینمایی بر اساس داستان آن ساخته شد اما با این تفاوت که نام اصلی آن “روزهای گذشته در آینده” بود و نام بازسازی جدید مارول “سالهای گذشته در آینده” می‌باشد! همین نام جدید باعث می‌شود که بر جذابیت مجموعه جدید اضافه شود و با یک داستان جدید روبرو شویم.

در مجموعه‌ی اصلی “کیتی پراید” آینده که شاهد قتل بسیاری از هم کیشان “جهش یافته” خود می‌باشد باید از طریق یک سفر ذهنی به گذشته و جسم جوان خود از یک ترور توسط “میستیک” جلوگیری کند تا وجهه‌ی جهش یافتگان در عموم بد جلوه داده نشود و دولت مجبور به ساخت ربات‌های “سنتینل” که جهش یافتگان را سلاخی می‌کنند، نشود!

Planet Hulk

پس از تفرج مارول در “مردان ایکس” این بار نوبت هیولای سبز رنگ معروف یعنی “هالک” بود که شاهد یک بازسازی جدید از یک مجموعه قدیمی خود باشد. “سیاره هالک” نام کامیکی است که در سال 2006 به قلم “گرگ پک” توسط مارول منتشر شد و موفقیت چشمگیری را به دنبال داشت. داستان این کامیک روایت کننده هالک در یک سیاره پر از موجودات عجیب است.

اما تصویر و تیزر منشتر شده از این مجموعه، نوید یک ماجرای جدید را می‌دهد! عده‌ای هالک از دنیاها و سیارات مخلتف در حال جنگ با هالک اصلی و در میان آسمان “استیو راجرز” یا کاپیتان آمریکا با یک تبر حماسی در نزاع با دایناسوری قرمز رنگ می‌باشد. باز هم و مثل تمامی مجموعه‌های جدید، مارول اطلاعاتی از این داستان نیز نداده و عطش هوادران را تا تابستان 2015 بیشتر کرده است.

Armor Wars

این داستان معروف که مربوط به شخصیت “مرد آهنی” می‌باشد در سال‌های 1987 و 1988 مورد نگارش قرار گرفت و طی 7 قسمت به پایان رسید. داستان آن در رابطه با تونی استارک است که تکنولوژی ساخت لباس آهنی او توسط یک جاسوس دزدیده شده و دچار یک بحران در زندگی شخصی و همینطور ابر قهرمانی خود می‌شود!

House of M

خاندان مگنِس ( یا به اختصار خاندان اِم) که یک کراس اور و رخداد مهم در کل جهان مارول بود قرار است در تابستان 2015 دوباره به رشته تحریر در بیاید. داستان این رویداد مهم روایت‌گر “واندا ماکسیموف” یا ” اسکارلت ویچ” اونجر و جهش یافته معروف می‌باشد که بخاطر به دنیا نیاوردن فرزندهای زنده و سالم به مرز جنون کشیده می‌شود و تصمیم می‌گیرد با قدرت وسیع خود یک دنیای خوب و بدون هیچ غم و مشکل مهمی برای ابرقهرمانان بسازد.

به اصطلاح یک “اوتوپیا ” (بهشت، جایی که غم در آن وجود ندارد) ساخته می‌شود که سازگار با زندگی همه‌ی شخصیت‌های مارول است و اتفاقات غم انگیز و ملال آوری که در دنیای اصلی اتفاق افتاده در این دنیا اتفاق نیافتاده و همه چیز بر وفق مراد است. اما رفته رفته این اوتوپیا تبدیل به یک “دیستوپیا” شده و گریبان گیر سازنده آن یعنی ” اسکارلت ویچ ” می‌شود. (از دادن اطلاعات بیشتر معذوریم زیرا حاوی اسپویلر است!)

Old Man Logan

“لوگان پیر” نام مجوعه‌ای 8 قسمتی در سال‌های 2008 و 2009 به نویسندگی تیم معروف جنگ داخلی یعنی “مارک میلار” و “استیو مک نیون” بود که روایتگر زندگی جدید “ولورین” در قالب یک پیرمرد عیال وار و مزرعه دار است. مارول حال تصمیم گرفته که دوباره این مجموعه را بازسازی کند و حتی شایعه‌هایی به گوش می‌رسد که شاید به داستان ولورین پیر نیز به طور کامل پایان داده و سرنوشت او را مشخص کند.

لوگان یا ولورین در این داستان بسیار پیر و شکسته شده و از شخصیت ابرقهرمانی خود نیز فاصله گرفته است. وی که حالا انسانی صلح جو شده و به دنبال دردسری برای خود و خانواده‌ی خویش نیست حتی چنگال‌های معروف خود را نیز سالهاست از دستش در نیاروده است! او برای مخارج زندگی مجبور می‌شود که با “هاکآی” راهی یک سفر پر مخاطره شود، سفری که زندگی جدید او را تغییر می‌دهد…

Ultimate: The End

مجموعه‌ی جدیدی که از نامش پیداست پایان دهنده دنیای “آلتیمیت” یا نهایی می‌باشد. (دنیای موازیی که اهمیت آن به اندازه دنیای اصلی مارول است) اما اطلاعات زیادی از این پایان نیست و فقط باید صبر کرد و امیدوار بود تا مارول در رابطه با آن چیزی بگوید!

 

Age of Apocalypse

“عصر آپوکالیپس” (آخرالزمان) نام مجموعه‌ای معروف از کامیک‌های مردان ایکس است که در آن شخصیت‌های اصلی به یک دنیای موازی رفته و در آن‌جا زیر سلطه یک جهش یافته قدرتمند به نام “آپوکالیپس” می‌باشند.همینطور در سال 2016 به زودی یک فیلم سینمایی با این عنوان به کارگردانی “برایان سینگر” منتشر خواهد شد.

این مجموعه در سال‌های 1995 و 1996 منتشر شد و قبل از شروع آن حتی تمامی عناوین شاخص و زیر شاخص مردان ایکس متوقف شدند که به این داستان مهم پرداخته شود! گذشته از آن زمان انتشار این مجموعه و کامیک‌های مربوط به آن تعداد نویسنده‌های محور این داستان عظیم به عدد 10 و طراحان آن نیز به عدد 13 می‌رسیده. در هر حال مارول تصمیم به بازنشر و بازسازی این داستان مهم گرفته و باید تا تابستان 2015 منتظر یک آخرالزمان جدید باشیم!

مارول برای تابستان سال آینده قرار است موج عظیمی را به راه بیاندازد و باید دید که آیا موفق می شود یا نه؟!

2 نظر برای این مطلب
  1. امیر می‌گوید

    هعی
    یادش به خیر
    چه زمانی بود
    دو هزار و دوازده اوج کمیک نویسی بود، پیوند کیفیت و فروش
    همهراضی بودند
    جوونی کجایی یادت به خیر.
    راستی
    سایت فیلتر نشه صلوات:)

  2. Wesker می‌گوید

    مقاله ای عالی بی نقص
    بی صبرانه منتظر همه این عناوینم .

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.