Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

تهیه‌کننده‌ی عصر اژدها: «اسکایریم» بازی‌های نقش آفرینی را به کلی تغییر داد

تهیه‌کننده‌ی Dragon Age: Inquisition اعتقاد دارد که با انتشار اسکایریم تحولات عظیمی در سبک نقش‌آفرینی به وجود آمده و هم‌چنین انتظارات از عناوین دیگر را بالاتر برده است.

آقای Mark Darrah عقیده دارد که با انتشار اسکایریم پس از عرضه Dragon Age II توسط بایوور به ناگهان تمام مفهوم این سبک برای مخاطبانش تغییر یافت و حالا به یک بازی نقش‌آفرینی از بعد دیگری نگاه می‌کنند.

“اسکایریم مفهوم نقش‌آفرینی را برای مخاطبین تغییر داد. آبلیویون حدود 6 میلیون نسخه فروخت که در آن زمان رقم متوسطی بود در حالی که اسکایریم تا به امروز چیزی حدود 20 میلیون نسخه فروخته است. تفاوت اینجا خودش را نشان می‌دهد.”

وی ادامه می‌دهد:

“در واقع یک دلیلش این است که مردم وقت کافی برای صرف کردن روی یک بازی را ندارند پس این موضوع باعث شده سطح توقعشان نسبت به گیم‌پلی تغییر کند. از طرفی این حس برای آن‌ها نوستالژی نیز تداعی می‌کند پس این را می‌توان به تنهایی یک فاکتور جدید در نظر گرفت.”

حالا به یک باره با جماعتی طرف هستیم حدود 15 میلیون نفر که شاید اولین بازی نقش‌آفرینی عمرشان اسکایریم بوده در نتیجه این جماعت با دید و انتظار دیگری به عناوین این سبک نگاه می‌کنند چه از نظر تعریف داستان و چه وسعت بازی و گیم‌پلی.

وی هم‌چنین عقیده دارد از نظر وسعت باید خیالمان راحت باشد که با تغییر سخت‌افزارها و کوچ به نسل هشتم می‌توانیم امیدوار باشیم بازی‌های جهان آزاد بیشتری روی دو کنسول نسل هشتمی سونی و مایکروسافت ببینم.

Darrah در ادامه اظهار داشت که بایوور نیز اول از همه از پروسه‌ی یک بازی مولتی پلیر مبنا بر دنیای Dragon Age که با اسم رمز Blackfoot شناخته می‌شد کار خودش را آغاز کرد تا در نهایت به رونمایی از Inquisition منجر شد. ظاهر موتور بازی اول فراست‌بایت بوده و حتی قبل از نسخه‌ی دوم از آن رونمایی شده است.

VG247

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.