Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

باکس آفیس: فرمانروایی “هانگر گیمز” در قلمرو مرده‌ی پساشکرگزاری!

3

Hunger Games: Mockingjay-Part 1 برای هفته‌ی سوم هم تاج پادشاهی بر باکس آفیس را بر سر خود نگاه داشت و 21.6 میلیون دلار به جیب زد. اما این افتخار خیلی زیادی نصیب این قسمت از سری فیلم محبوب نمی‌کند.

فروش بلیط در آخر هفته‌ی گذشته ضعیف بود و نسبت به سال گذشته 19٪ افت داشت چون‌که ابر استودیوهای فیلم ساز قصد دارند تا به جای اکران‌های کلان دیگر، قدرت خود را برای کریسمس ذخیره کنند. البته فاکس قرن بیستم با اکران The Pyramid در 589 سالن سینما، سعی کرد بر ضد این برنامه همگانی عمل کند اما متأسفانه این فیلم ترسناک که به سبک مستند ساخته شده تنها 1.3 میلیون دلار فروش کرد.

پس از سه هفته، Mockingjay-Part 1 توانست به طور کلی 257.7 میلیون دلار در خاک آمریکا به فروش برساند.

به طور سنتی، آخر هفته‌ای که پس از جشن شکرگزاری می‌آید بازاری منجمد برای صنعت فیلم سازی به همراه دارد، و آخر هفته‌ای که امسال داشتیم با این همه باز هم راکدتر از همیشه بود. از آغاز امسال تا کنون، باکس آفیس 4.6٪ نسبت به سال 2013 عقب‌تر است. در نتیجه هالیوود باید با اکران فیلم‌هایی مانند Exodus: Gods & Kings، The Hobbit: The Battle of the Five Armies و Top Five این عقب افتادگی را جبران کند.

پاول درگارابدیان، تحلیل‌گر ارشد رسانه در Rentark می‌گوید: “این باکس آفیس آخر هفته از نوعی نبود که بتوان پزش را داد. ما به کمک نیاز داریم و به سرعت.”

بدون آن‌که حریف قدر قدرتی داشته باشد، انیمیشن دریمورکس Penguins of Madagascar رتبه‌ی دوم را با 11.1 میلیون دلار کسب کرد و فروش کلی خود را به 49.6 میلیون دلار رسانید. با توجه به بودجه‌ی ساخت 135 میلیون دلاری‌اش، برادر کوچکتر Madagascar همچنان همه را نا امید کرده است.

در مقام سوم هم، Horrible Bosses 2 با افتی 44 درصدی 8.6 میلیون دلار فروش داشت و پس از دو هفته اکران فروش کلی خود را به 36.1 میلیون دلار رسانید. Big Hero 6 ساخت دیزنی اما جایی برای خود به عنوان یکی از پرطرفدارترین فیلم‌های فصل پاییز باز کرد و در هفته‌ی چهارم فروشش 8.1 میلیون دلار به جیب زد. از زمان اکران یعنی آغاز ماه نوامبر، این انیمیشن 177.5 میلیون دلار در خاک امریکا درآمد حاصل کرده است.

Interstellar به کارگردانی کریستوفر نولان نیز پتانسیلی خوب به نمایش گذاشته و با فروشی 8 میلیونی درآمد کلی خود در خاک امریکا را به 158.7 میلیون دلار رسانیده است. این ماجراجویی فضایی مخاطب بیشتری در سطح جهان نسبت به امریکا پیدا کرده و بیش از 70 درصد درآمد خود را خارج از وطنش کسب کرده است.

در دنیای خاص‌ها هم، Wild ساخت کمپانی Fox Searchlight که به خاطر «ریس ویتِرسپون» توجه زیادی به خود جلب کرده توانست با میانگین 30000 دلار از هر سینما 630000 دلار درآمد حاصل کند. داستان راجع به زنی است که آسیب احساسی دیده و راهی فرسایشی را طی می‌کند. این فیلم توجه مخاطبانی را جلب کرده که معمولاً به دیدن فیلم‌های هنری نمی‌روند اما جذب پیام امیدوار کننده این فیلم و کتاب پرفروش خاطرات نویسنده «شریل استرید» شده‌اند.

«فرنک رودریگز»، مدیر پخش Fox Searchlight می‌گوید: “این فیلم با بسیاری از مردم ارتباط برقرار می‌کند زیرا ریس ویترسپون نقش فردی واقعی در راهی واقعی با اتفاقات واقعی را بازی می‌کند و این شبیه چیزی است که مردم در زندگی واقعی‌شان با آن برخورد می‌کنند.”

رودریگز اضافه کرد که Wild به هفت شهر دیگر هم راه پیدا خواهد کرد و انتظار می‌رود تا آخر هفته‌ی آینده در 90 تا 100 سالن سینما به روی پرده برود. تخمین زده شده است که تا کریسمس این تعداد به 800 سالن سینما خواهد رسید.

در میان دیگر شرکت کنندگان اسکار، Whiplash توانست بر روی 175 پرده سینما 351474 دلار کسب کند و تا به حال 4.4 میلیون درآمد داشته است. Foxcatcher هم 574727 دلار بر روی 75 پرده فروش کرد و درآمد کلی خود را به 2.8 میلیون دلار رسانید.

The Imitation Game در هفته‌ی دوم اکرانش 401570 دلار فروش داشت که درآمد کلی‌اش را تقریباً به 1 میلیون دلار رسانید. این فیلم بالاترین میانگین فروش نسبت به سالن سینما را با 50196 دلار در این آخرهفته داشت و مقام دوم بهترین فروش هفته دومی امسال را به خود اختصاص داد. کمپانی Weinstein در حال عرضه‌ی بیوگرافی رمزشکنی به نام «آلن تورینگ» است و رئیس پخش این کمپانی «اریک لومیس» می‌گوید که مخاطبان این فیلم جوان‌ترها هستند. در آخر هفته‌ی گذشته 32٪ آنان زیر 35 سال بوده‌اند و این آخر هفته این رقم به 40٪ افزایش پیدا کرده است.

او می‌گوید: “ما احساس می‌کنیم که فیلممان تعادل دارد و آماده‌ی انفجار است. اما ما آرام و با تأمل پیش خواهیم رفت.”

تا آخر هفته‌ی آینده این فیلم به 30 تا 35 سینما و 6 فروشگاه راه پیدا خواهد کرد.

کاندید برجسته‌ای دیگر برای اسکار، The Theory of Everything درآمدی 2.7 میلیون دلاری داشت و فروش کلی خود را به 13.6 میلیون دلار رسانید. به بیان کوتاه، هفته‌ی گذشته هفته‌ی خوبی برای فیلم زندگی نابغه‌ای زجر کشیده بود.

Variety

3 نظر برای این مطلب
  1. Amir.H.W می‌گوید

    The Imitation Game و Interstellar … بیشتر از هر چیزی منتظر این دو عنوانم … اولی به خاطر بندیکت و دومی هم که اصلا کاملا مشخصه استاد نولان! (البته Exodus:Gods and Kings هم تو پرانتز نگه داریم 😀 )
    ماکینجی هم که … متاسفانه جز بانو لارنس(!) جذابیت دیگه ای برای من نداره … البته بازیگران خوب دیگه ای هم نظیر وودی هارلسون و هافمن هم هستند ولی بازم در کیفیت فیلم تغییری ایجاد نمی کنن.
    مرسی آقا سعید بابت مطلب.

    1. Amir.H.W می‌گوید

      اوپس … شرمنده منظورم آقا سپهر بود!

      1. سعید زعفرانی می‌گوید

        من و سپهر نداریم 🙂 دشمنت شرمنده

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.