Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

گزارش: فیلم سوپرماریو بروس توسط سونی ساخته می‌شود

0

بدون شک این یکی از جالب‌ترین اخباری است که در چند روز اخیر به گوشمان رسیده، اما ظاهرا واقعیت دارد.

چنان‌چه مطلع نیستید، سونی پیکچرز طی این هفته هک شده و بسیاری از اطلاعات آن به بیرون درز کرد. پیرو این اتفاق هکرها توانستند خبرهای زیادی از برنامه‌های در دست پیگیری و آینده‌ی این استودیوی بزرگ فیلمسازی منتشر کنند. در میان این خبرها و به گزارش بازفید، یک قرار محرمانه‌ی کاری وجود دارد که برای ما خیلی هیجان‌انگیز است.

“‘من پدر فیلم انیمیشنی ماریو هستم!’ این را «ایوی آراد» تهیه‌کننده‌ی شناخته شده در ایمیلی با عنوان «ماریو» برای «امی پاسکال» رییس استودیوی سونی ارسال کرده است. تاریخ ارسال این ایمیل 23 اکتبر 2014 است و این نشان می‌دهد که هنوز زمان زیادی از آغاز برنامه‌ی ساخت فیلم ماریو نمی‌گذرد. آراد البته در ایمیل دیگری تصاویری از خود با خالق ماریو «شیگرو میاموتو» و مدیرعامل نینتندو «ساتورو ایواتا» برای پاسکال ارسال کرده و در ذیل آن‌ها نوشته است: ‘رییس خوشحال، به ما ملحق شو، مطمئن باش خوش می‌گذرد!'”

این فیلم که آن‌طور که از ایمیل‌ها بر می‌آید انیمیشنی خواهد بود، در ابتدایی‌ترین مراحل تولید سیر می‌کند و حتا هیچ یک از دست‌اندرکاران ساخت آن مشخص نشده‌اند.

با این‌که به نظر نیاز به گفتنش نیست، اما سونی پیکچرز بخشی از شرکت بزرگ سونی محسوب می‌شود، همان شرکتی که صاحب کنسول پلی‌استیشن است و همچنین تعداد قابل توجهی بازی در اختیار دارد. بنابراین دور از ذهن نیست که طرفداران نگران رقابت سونی و نینتندو در عرصه‌ی بازی شوند. در گزارش بازفید آمده است: “هیچ ایمیلی با این محتوا که سونی پیکچرز از طرف برادرزاده‌اش یعنی بخش سرگرمی‌های کامپیوتری سونی مورد ابراز نگرانی قرار گرفته باشد یافت نشد.”

پیش از این‌که از خوشحالی بر طبل شادانه بکوبید، این نکته را لحاظ کنید که این‌که سونی حقوق ساخت فیلم را (ظاهرا) در اختیار دارد، به این معنا نیست که این فیلم ساخته می‌شود. این طور که پیداست آراد خود ابتدا حقوق فیلم را در اختیار گرفته و سپس آن‌ها را به سونی پیکچرز سپرده است. دیگر لازم نیست که به لیست بلندبالای فیلم‌بازی‌هایی که هیچ وقت ساخته نشدند نگاهی بیندازیم.

حتا اگر این فیلم به مرحله‌ی تولید هم برسد، اولین فیلم انیمیشنی ساخته شده از روی ماریو نیست. با این‌که احتمالا بسیاری از طرفداران تنها آن فیلم بسیار بد ساخته شده از ماریو (که انیمیشن نبود) را به یاد دارند، یک انیمیشن دو بعدی ژاپنی هم از این فیلم در دهه‌ی 80 ساخته شده است که… بد نبوده.

برای این‌که اشاره‌ای مختصر به اخبار مشابه هم داشته باشیم، بد نیست بدانید که اخیرا سگا (به گزارش پلی‌گان) در صدد تبدیل برخی از عناوین بزرگ خود به فیلم یا سریال است. از جمله این بازی‌ها می‌توان به «شینوبی»، «ویرچوا فایتر»، «تاکسی دیوانه» و «تبر طلایی» اشاره کرد.

Kotaku

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.