Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

مرتضی احمدی؛ پیشکسوت صدا و تصویر درگذشت

0

مرتضی احمدی را احتمالا بسیاری از دوست‌داران سینما، تلویزیون و رادیو می‌شناسند. وی تقریبا برای همه‌ی نسل‌ها خاطره‌انگیز است. از حسن کچل و دوبله‌ی روباه مکار در سریال کارتونی پینوکیو گرفته تا صدای طهرون، سریال آرایشگاه زیبا، کلاه قرمزی و شکرستان. وی امروز در سن 90 سالگی دار فانی را وداع گفت.

این هنرمند قدیمی و محبوب، از جوانی کار خود را در تئاترهای تهران به عنوان پیش پرده خوان آغاز کرد و در این حرفه به شهرت و موفقیت رسید. او بعدها به فعالیت در تئاتر، رادیو، دوبله، سینما و تلویزیون ادامه داد و تا سال های آخر عمر کم و بیش فعال بود.

بسیاری از شما او را به عنوان یک پرسپولیسی دو آتشه و کسی که شش‌تایی‌ها را خوب به یاد دارد می‌شناسید. مرتضی احمدی به دلیل کهولت سن و مشکلات تنفسی مدتی بود که خانه‌نشین شده بود. وی به همین دلیل و در منزل خودش از دنیا رفت. پیکر مرحوم مرتضی احمدی روز چهارشنبه از روبروی تالار وحدت تشییع می‌شود.

BBC

 

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.