Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

میاموتو تایید کرد | نینتندو بر روی یک کنسول جدید کار می کند

0

به‌تازگی مدیر اجرایی شرکت نینتندو آقای «شیگرو میاموتو»(Shigeru Miyamoto) اعلام کرده که نینتندو در حال حاضر به طور فعال بر روی ایده‌های جدیدی برای سخت‌افزار سیستم‌‌های نسل بعدی خود کار می‌کند.

اگرچه آغاز کار بر روی سخت‌افزار‌های نسل بعد در اوایل عمر سخت‌افزار نسل حاضر کاری معمول است، اما به ندرت پیش می‌آید که این شرکت از همان ابتدا درباره این کار صحبت کنند.

اما میاموتو در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفته که نینتندو در مرحله شکل‌گیری طراحی سخت افزار جدید است؛ و اشاره می‌کند که کار‌های مقدماتی بر روی بیشتر از یک سیستم در حال انجام است. البته لزوما به این معنا نیست که در سال آینده یک کنسول جدید عرضه می‌شود؛ اما اشاره می‌کند که پتانسیل طرح‌های محصول هم در نظر گرفته شده‌است.

میاموتو می‌گوید:

“ما بر روی ارائه‌ی یک طرح قدرت‌مند برای محصولات نرم‌افزاری وی‌یو برای سال بعد تمرکز کرده‌ایم.

به نظر می‌رسد که ما بر روی کارهایی که امسال انجام دادیم مدیریت کردیم و مردم هم از آنچه ما بر روی وی‌یو انجام داده‌این بسیار خوشحال هستند. در حال حاضر تمرکز ما روی سخت‌افزار وی‌یو است. اما نینتندو به طور کلی گروه‌هایی را دارد که روی ایده‌هایی برای سخت‌افزار سیستم‌های جدید کار می‌کنند. هنگامی که ما مشغول ساخت بازی برای وی‌یو هستیم، خطوط تولیدی هم هستند که روی ایده هایی برای اینکه سیستم بعدی باید چگونه باشد کار می‌کنند.”

میاموتو در حالی این اظهارات را اعلام کرده که چندی پیش خبری اعلام شد مبنی بر اینکه شرکت نینتندو قراردادی را با شرکت شارپ، مبنی بر استفاده از نمایشگر‌های LCD انعطاف‌پذیر این شرکت در محصولات خود امضا کرده‌است. نینتندو می‌خواهد با استفاده از این فناوری در محصولات آینده خود رضایت مخاطب را هر چه بیشتر فراهم کند. در ماه اکتبر نیز خبری منتشر شده بود مبنی بر اینکه نینتندو به دنبال یک متخصص سخت افزار برای کار بر‌روی پلتفرم آینده خود است.

میاموتو همچنین در صحبت‌های خود اشاره کرد که کنسول بعدی نینتندو هم میزبان یک ماریوی جدید خواهد بود. البته میاموتو تنها اشاره‌ای به این موضوع کرد و این گفته یک تایید رسمی به حساب نمی‌آید.

“از همان موقع که ماریو را خلق کردیم، مردم او را با میکی ماوس مقایسه می‌کردند. من همیشه گفته‌ام که میکی ماوس با هر تکاملی در انیمیشن، تکامل می‌یافت. شما میکی ماوس را در هر قدم از مسیر می دیدید.

از همان ابتدا،من می‌خواستم که ماریو همان شخصیت در دنیای دیجیتال باشد؛شخصیتی که با هر تکاملی که در دنیای دیجیتال شکل می‌گیرد، او هم در آنجا باشد و یک راهنما به سوی قدم بعدی باشد.

من فکر می‌کنم که شاید وقتی ما کنسول نسل بعدی را عرضه می‌کنیم،شما می‌توانید به جلو نگاه کنید و ماریو را در قالب یک نقش جدید یا در یک بازی جدید مشاهده کنید.”

 

شرکت نینتندو به غیر از کار بر روی کنسول نسل بعدی خود، در حال ساخت یک محصول در حوزه سلامت است. همچنین اخیرا شایعه‌ای مبنی بر همکاری نینتندو با سونی برای ساخت یک فیلم از روی مجموعه ماریو منتشر شده است.

در حال حاضر دو سال از عمر کنسول وی‌یو می‌گذرد و با اینکه این کنسول در زمینه موفق فروش چندان موفق نبوده، اما در زمینه بازی هیچ کم‌وکسری ندارد و بازی‌هایی چون Super Smash Bros، Mario Kart 8، Bayonetta 2، Super Mario 3D World و Pikmin 3 دارد که هر کدام به تنهایی می‌توانند عامل موفقیت یک کنسول باشند. با همین روندی که وی‌یو در بازی‌هایش در پیش گرفته انتظار می‌رود آمار فروش این کنسول به سرعت رشد کند.

کنسول دستی نینتندو یعنی 3DS هم اکنون سه ساله است و در این مدت توانسته بسیار موفق عمل کند و بیش از 45 میلیون دستگاه در جهان فروش داشته باشد.

Gamespot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.