Publisher Theme
I’m a gamer, always have been.

خالقان سری S.T.A.L.K.E.R. با یک بازی جدید باز می گردند

0

احتمالا با عنوان S.T.A.L.K.E.R. آشنایی دارد. عنوانی در سبک اول شخص که سه نسخه از آن در فاصله سال‌های 2007 تا 2009 میلادی و عرضه شد و از طرف منتقدان با استقبال مواجه شد. اما متاسفانه آن طور که باید در فروش موفق عمل نکرد و باعث شد که خالق این عنوان یعنی استودیوی GSC Game World تا مرز ورشکستگی پیش برود. در حال حاضر چند سالی می‌شود که هیچ فعالیتی از جانب این استودیو دیده نشده است. اما به‌تازگی خبر خوشحال‌کننده ای منتشر شده که نشان می‌دهد این استودیو قصد بازگشت به میادین دارد.

در حال حاضر این استودیو مشغول کار بر روی یک بازی جدید و رونمایی نشده هستند. احتمال می‌رود که این عنوان ادامه‌ای بر سری «استاکر» یا ادامه‌ای بر عناوین دیگر ساخته‌شده توسط این استودیو باشد؛ اما احتمال اینکه این بازی یک عنوان جدید باشد نیز وجود دارد. در حال حاضر هم تمام اعضای استودیو دیگر در آن جا حضور ندارند و تعداد زیادی از اعضا به دو استودیوی 4A Games و Vostok Games رفته‌اند.

سخنگوی استودیو «ولنتاین یلتیشف»(Valentine Yeltyshev) در گفتگو با سایت GamesIndustry درباره آینده استودیو و همچنین درباره تهدیدی که استودیوی West Games با بازی جدیدش برای آن ها به وجود آورده سخن گفت.

هنگامی که از او درباره بازی جدید West Games پرسیده شد، او گفت:

“من به اندازه‌ی کافی درباره‌ی آن‌ها نمی‌دانم؛ اما این قضیه واقعا خنده‌دار است. این افراد از همان ابتدا تلاش می‌کردند تا خود را به عنوان جزئی از تیم سازنده S.T.A.L.K.E.R. نشان دهند؛ اما این حقیقت ندارد. هنگامی که ما روی S.T.A.L.K.E.R. 2 کار می‌کردیم. در حال طراحی یک بازی تحت مرورگر بر مبنای دنیای استاکر بودیم تا بتوانیم طرفداران را تا انتشار عنوان اصلی سرگرم کنیم.

این پروژه هرگز تمام نشد. اشتباهاتی شده بود. اما بازی‌ای که اعضای West Games در حال ساخت‌اش بودند و STALKER نام داشت، یک بازی فلش بود. به همین خاطر وقتی آن‌ها اعلام کردند که در حال کار بر روی STALKER هستند من کاملا شگفت زده شدم. ما می‌خواستیم که در دعوای حقوقی با آن‌ها برنده باشیم؛ اما ما این دعوا را شروع نکردیم. آن‌ها ایده‌های بسیاری را از S.T.A.L.K.E.R. گرفته‌اند. من نمی‌دانم که آن‌ها چه فکری کردند که این کار را شروع کرده‌اند. تا همین حالا هم چیزی در این باره از آن‌ها نشنیده‌ام.”

در ادامه مصاحبه از یلتیشف درباره لغو ساخت S.T.A.L.K.E.R. 2 سوال شد که او پاسخ داد:

“خب، دلایل پیچیده‌ی زیادی بودند که باعث شدند ما تصمیم بر توقف ساخت بازی بگیریم. ما هرگز کار را برای همیشه تعطیل نکردیم؛ اما در آن زمان با موانع واضحی روبرو بودیم که نمی‌توانستیم بر آن‌ها غلبه کنیم. شاید ما به رهبران بیشتری در تیم نیاز داشتیم. ما بعضی مراحل، مکان‌ها، شخصیت‌ها و یک موتور بازی‌سازی جدید ساخته بودیم. یک موتور کاملا جدید که از ابتدا نوشته شده بود و در زمان خودش یک موتور نسل بعدی به حساب می‌آمد.

X-Ray انجین کاملا از زمان خودش جلوتر بود؛ اما نه در سال 2007 بلکه در سال 2010. انجین‌های جدیدی که در ندای وظیفه و بتلفیلد استفاده شدند وارد صحنه شده بودند؛ پس ما به چیز بهتری احتیاج داشتیم. شاید تا 70 یا 80 درصد انجین آماده شده بود. این یک پیشرفت بزرگ نسبت به انجین X-Ray بود. این موتور برای ساخت بازی برای PC و ایکس‌باکس360 آماده بود و برنامه‌هایی وجود داشت تا نهایتا برای ساخت بازی برای پلی‌استیشن3 هم آماده باشد.

همه چیز ذخیره شده بود! ما همه مصالح و منابع و موتور بازی‌سازی را داشتیم.”

یلتیسف در ابتدای مصاحبه خود خبرهای خوبی داشت. خبرهایی که می‌تواند ما را به ساخت استاکر 2 امیدوار کند.

“ما فکر می‌کنیم که Free-To-Play شکل درستی برای بازی‌ای که می‌خواهیم بسازیم نیست. پس ما یک بازی طبق روش مرسوم و با قیمت معمول می‌سازیم. ما فکر می‌کنیم که مخاطبان‌مان درباره آن خوشحال خواهند بود. ما منتظر تعداد زیادی از طرفداران‌مان هستیم.”

متن کامل مصاحبه را می‌توانید در اینجا بخوانید.

[su_button url=”http://www.pcgamer.com/gsc-gameworld-developers-of-stalker-are-back-in-business/” background=”#fa0012″]PC Gamer[/su_button]

مطالب مرتبط

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.