Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

بهترین توصیه‌ها برای تبدیل شدن به یک کانتر باز حرفه‌ای!

53

 همین که شما دست به بازی کردن یک بازی آنلاین رقابتی بزنید، یعنی قبول کرده‌اید که انتقادهای تند و گاهی همراه با الفاظ رکیک دیگران را بشنوید. البته احتمالا شما هم با من موافق باشید که هنگام بازی کردن «کانتر» (بله، درست است همان کانتر خودمان) این اتفاق بیشتر هم می‌افتد. در CS:GO هم‌تیمی‌های مرده‌ی شما می‌توانند همچنان با شما حرف بزنند و این کار را وقتی خیلی سخت‌تر می‌کند که آخرین نفری باشید که از تیمتان زنده مانده است.

این اتفاق بارها و بارها برای من افتاده است و خیلی سعی کرده‌ام که خودم را کنترل کنم. این توصیه‌های بی رحمانه و گاهی هم بی‌شرمانه و بکن نکن‌های گاه و بی‌گاه هم‌تیمی‌هایی که قبل از شما کشته شده‌اند، واقعا آزاردهنده است، اما من یاد گرفته‌ام که به نیمه‌ی پر لیوان نگاه کنم و حالا از این توصیه‌ها که مرا به یک کانتر باز حرفه‌ای تبدیل کرده‌اند متشکرم.

در ادامه مجموعه‌ای از این توصیه‌ها را می‌خوانید. انتقادهایی که سعی کرده‌ام همان لحن زننده و در عین حال طنز را حفظ کنم. می‌توانید ناراحت شوید و احساس کنید دارد به شما توهین می‌شود، یا این‌که واقعا پند بگیرید و در آینده خودتان را از شر عادت‌های غلط بازی خلاص کنید. و این طوری به یک کانتر باز حرفه‌ای بدل شوید.

خشاب عوض نکن

بازی‌های تیراندازی، مخصوصا تیراندازی‌های اول شخص تک نفره، بازی‌کنندگان را نسبت به تعویض خشاب (Reload) چنان شرطی کرده‌اند که انگار کشتن دشمنان بدون یک خشاب پر ممکن نیست. از بین بردن این نیاز ضروری اولین کاری است که بازی‌کننده‌ای که به کانتر مشغول می‌شود باید انجام دهد. بسیاری از تفنگ‌های موجود در این بازی بین 2 تا 4 ثانیه زمان لازم دارند تا مجددا از فشنگ پر شوند، که زمانی کافی برای سر رسیدن یک نفر و یا رد شدن دشمن از منطقه‌ی تحت حفاظت شما است. اما شاید مهم‌تر از این، در لحظات حساس‌تر، صدای تعویض خشاب ممکن است موقعیت شما را لو بدهد. خودتان حسابش را بکنید، آیا ترجیح می‌دهید که یک خشاب پر داشته باشید و دشمن هم بداند که کجا هستید، یا یک خشاب نیمه پر داشته باشید و دشمن کاملا از موقعیت شما گمراه باشد؟

هرگز نباید کارهایی که می‌توانید با چهار یا پنج تیر انجام دهید را دست کم بگیرید. با یک تفنگ معمولی فقط سه یا چهار تیر نیاز است تا یک دشمن را از پای در آورید. این در شرایطی است که قادر به هدشات کردن او نباشید و سلامتی دشمن هم کامل باشد. چیزی که در بازی کم‌تر اتفاق می‌افتد این است که یک نفر سلامتی کامل داشته باشد.

وانمود نکن

چند ماه پیش یکی از هم‌تیمی‌های من در یکی از رقابت‌ها بر سرم داد زد که “چه غلطی داری می‌کنی؟ شرط می‌بندم این را در توئیچ یا یک کوفت دیگه‌ای دیدی، نه؟”. حق با او بود. من داشتم “ADAD” بازی در می‌آوردم (فشار دادن پشت سر هم کلید‌های A و D که بازیکن را به چپ و راست می‌برند). کاری که من می‌کردم هیچ ارزش تاکتیکی یا هدف مشخصی نداشت و من فقط داشتم کاری را که در ویدئویی از یک تورنومنت دیده بودم تکرار می‌کردم. دقیقا مثل زمانی که در فوتبال شروع به دریبل زدن کنی اما هیچ مدافعی روبرویت نباشد.

خیلی خوب است که کارهایی را از دیدن مسابقات بزرگ‌تر یاد بگیرید، اما درک فواید آن کارها در موقعیت یک قدم اصلی برای به کار بستن موفق آن کارها به شمار می‌رود. بعد از مسابقات ESL من یاد گرفته بودم که بعد از پرتاب نارنجک‌های فلش‌بنگ از آن‌جا فاصله بگیرم و نور ساطع شده و همچنین واکنش دیگران را تماشا کنم. کاری که وقتی تورنومنت را تماشا می‌کردم خیلی به نظرم جالب آمد. اما بعدا متوجه شدم که پرتاب نارنجکم اصلا آن‌قدرها خوب نیست که بتواند تضمین کند که من در آن لحظه دشمنان را کور کرده‌ام. فقط داشتم تقلید می‌کردم که تقلید کرده باشم.

خواهش می‌کنم، خواهش می‌کنم اون نارنجک رو پرتاب نکن

نارنجک را زمین بگذار. این طور که من متوجه شده‌ام افرادی که کانتر بازی‌ می‌کنند بیش از حد به نارنجک ایمان دارند. این را از آن‌جایی می‌دانم که جزو آن دسته از افرادی بوده‌ام که نارنجک‌های پرتاب شده را بر می‌داشت و دوباره به سمت دشمنان پرتاب می‌کرد. درسی که من از این حرکت گرفتم این است که نارنجک شما قرار نیست کسی را بکشد. حتا اگر شما «اکبر اوتی» پرتاب نارنجک باشید و نارنجک را مستقیما به دهان دشمن بیاندازید، باز هم نهایتا 57 واحد صدمه می‌زند. اگر اهل CS: Source باشید می‌دانید که در آن بازی هم نارنجک‌ها نهایتا 72 واحد صدمه وارد می‌کردند. حالا پیش خودتان فکر کنید که یک پرتاب دقیق نارنجک می‌تواند فقط به اندازه‌ی دو گلوله آسیب بزند.

تقریبا در همه‌ی مواقع، اما بیشتر در نبردهای تک به تک، تفنگ شما بهترین و سریع‌ترین وسیله برای کشتن افراد است. نارنجک‌های کورکننده در بسیاری از مواقع در کانتر به کار می‌آیند اما نمی‌شود به آن‌ها هم تکیه کرد: شما نمی‌توانید مطمئن شوید که آیا در آن لحظه بینایی دشمن را مختل کرده‌اید یا نه. اگر من به جای دست درازی به سمت کلید 4 بر استفاده از تفنگم اصرار کرده بودم راندهای خیلی بیشتری را با تیم برنده شده بودیم.

هیچ موقعیت چند نفر به یک نفر را به زنجیره‌ای از موقعیت‌های تک به تک تبدیل نکن

این در واقع توصیه‌ای است که بیشتر از همه در گوش بازی‌کننده‌های تازه‌کار خوانده‌ام. وقتی شما سه نفره در مقابل یک نفر یا چهار نفره در برابر دو نفر قرار بگیرید خیلی راحت‌تر می‌توانید برنده شوید. حال آن‌که اگر آرایش دفاعی تیمتان به گونه‌ای باشد که دشمن بتواند یکی یکی افراد شما را از میان بردارد، هیچ‌گاه برنده نخواهید شد. وقتی دارید از یک بمب نشین در مقابل دشمن تضعیف شده محافظت می‌کنید، موقعیت تیمتان باید به گونه‌ای باشد که دشمن برای رسیدن به نفطه‌ی تیررس هم‌تیمی الف مجبور باشد از میدان دید هم‌تیمی ب عبور کند.

ببینم، نکنه از اسلحه‌ی خودت هم می‌ترسی؟

اسلحه‌ی کمری (پیستول) در کانتر کارایی شگفت‌انگیزی دارد. در واقع در نوبت بازی حال حاضر CZ75 که تنها پیستول اتوماتیک به شمار می‌رود، به عنوان یک اسلحه‌ی نزدیک زن با دقت کم ارزش فراوانی پیدا می‌کند، مخصوصا زمانی که AWP تان کار نمی‌کند یا تیرهای M4A1-S تمام شده‌اند. حتا با وجود افزایش قیمت آن به 500 دلار، که قیمت دو تا نارنجک است، می‌توان از آن به خوبی به عنوان یک پشتیبان استفاده کرد.

یارو، واسه چی سینه خیز می‌ری؟

این توصیه به اندازه‌ی سن اشخاص قابل ذکری قدمت دارد، اما هنوز هم مشاهده می‌شود که برخی از بازی‌کنندگان تازه‌کار در سرورهای غیرحرفه‌ای این اشتباه را مرتکب می‌شوند. دید زدن یک گوشه در حالت سینه خیز یا نشسته، همیشه به دشمن این امکان را می‌دهد که راحت‌تر شما را بکشد. اگر کسی در آن لحظه مراقب آن محل باشد، اول سر تفنگتان را می‌بیند و بعد هم خیلی راحت سر خودتان را نشانه می‌رود. اگر نیاز است یک جایی را دید بزنید، همیشه در سنگر خود باقی بمانید و یک لحظه، فقط یک لحظه به اندازه‌ی کافی سرتان را از پشت مانع بیرون بیاورید تا موقعیت دشمن دستتان بیاید. بعد هم خیلی سریع به جای قبلی برگردید، یعنی قبل از آن صدم ثانیه‌ای که احتمال دارد یک نفر به شما شلیک کند.

این‌ها را رعایت کنید و بعد از چهل روز این‌گونه بازی کردن می‌توانید سر هم‌تیمی‌هایتان با عصبانیت داد بزنید و همین‌ها را به آن‌ها گوشزد کنید. فقط هیچ وقت نگویید که این‌ها را از کجا یاد گرفتید!

PC Gamer

53 نظر برای این مطلب
  1. سالار می‌گوید

    اصلا مطالب درست و قشنگی نبود

  2. علی می‌گوید

    سلام خسته نباشید…
    لطفا مطالب این قسمت رو بروز کنید الان کانتر اصلا قابل مقایسه با دو سال پیش هم نیست چه برسه سال 93

  3. محمدرضا می‌گوید

    چطوری بعضی بازیکن ها چند تا نارنجک پشت سر هم میندازن حتی بعضی ها 10 تا هم میندازن!!! اما فقط یک نترنجک میتونیم بندازیم ترفندش چیه؟

  4. محمد حسین عارفی می‌گوید

    سلام خسته نباشی شمارتو بده

  5. ممد جواد می‌گوید

    سلام من k رو تو بازی میزنم ولی میکروفون م کار نمیکنه بنی نمیاره که حرف بزنم توی تنظیماتم تنظیمه ولی نمی‌دونم چرا اینطوری می‌کنه کسی دونست چجوریه لطفا بگه

  6. علی اصغر می‌گوید

    عالی ایول به شما

  7. امیر می‌گوید

    سلام پینگ بالا باشه طرف رو 1000 بار تیر روی سرش خالی کنی فایده ای نداره پینگ من توی csgo از 120 تا 200 هنوز بیشتر میره ولی بگم من خودم پیش اومده روی سر طرف تیر میزنم با 2 تا تیر نمیمیره پینگ پایین با تمیرین خیلی تاثیر داره برید تمرین هد بزنید چون این تجربه ی خودم حتی بازی کن پرو بیارید با پینگ 200 بازی کنه یه نوب میتونه بزنه.

  8. سامان می‌گوید

    عالی ممنون از کمک شما ولی من قبل از اینکه این مطلب را بخوانم روحالت خیلی سخت اکس پرس بازی میکردم و یه قانون های دیگر داشتم ولی مطلب عالی بود. شاید قانون هایم رو بعدا بگذارم

  9. KAMYAR می‌گوید

    چطور میتونم نایفم رو عوض کنم

  10. shp می‌گوید

    من اینقد لپ تاپم ضعیفه که با سختی csgo بازی میکنم خیر سرم لپ تاپم core i7 هه. یه سوال داشتم اینکه بعضیا نشستن بازکنشون سریع تره چیته ؟ یا مثلا اینکه کور نمیشن .

    1. سعید زعفرانی می‌گوید

      اون کور نشدن و… به احتمال زیاده چیته. اگه تو سرور گزارش بدید کاربر رو بن می‌کنند.
      گرافیک لپ‌تاپتون چیه؟

    2. ممد جواد می‌گوید

      سلام چیتی این چنین نیست چیزی که در این سایت هم نگفته اینه که وقتی فلش میاد سمتتون سرتون رو برگردونید و از اون موقعیت دور شوید تا اثر کمتری یا اصلا اثری نداشته باشد. حریف های شمام این کارو کردن

  11. HaMeD می‌گوید

    فوقلعاده بود نمیدونم چی بگم بهترینی❤

  12. Seyedhossein می‌گوید

    +Dیک دست پایین OK دوباره CL_بزرگ LW 1و دوباره CL_بزرگ LW 0 OK و آخری – d یک دست پایین تمام نشونه شما کوچک شد تکرار کنی کوچک تر میشه

  13. D@rd Rider می‌گوید

    من طرفو با دیزرت رو در رو سرشو میزنم جونش 1 میشه نمیمیره تازه منم میکشه یا با کلت ترور دو بار به سر طرف میزنم نمیمیره هیچ منم میکشه..

  14. عرشیا ساری اصلانی می‌گوید

    سلام…از تیر بار “100 تیر” باید از چه نقطه ای بیشتر استفاده کرد؟
    چون خیلی سرعت حرکت و چرخش رو کند میکنه و از طرفی نشونه گیریش از دور خیلی غیر دقیقه و بخاطر تکون های زیاد موقع پرتاب تیر خیلی به هدف نمیخوره…از نزدیک هم خوب سریع میزنن/

    1. Amir می‌گوید

      پاش رو بگیر اگه هم دورتره جلو پای خودت رو بگیر

  15. مهیار می‌گوید

    داداش چطوری کیفیت کانترت اینقدر زیاده به ماهم بگو

  16. OMID می‌گوید

    من با همه چی شما موافقم به غیر از تبدیل موقعیت زنجیره ای تک به تک

  17. doctor MarZ می‌گوید

    دوستان چجوری نشونه رو سیاه کنم ؟

  18. Assassin Creed می‌گوید

    سلام این بازی چیه اسم کانترش چیه؟؟ لطفا بگید!!

    1. Mehran می‌گوید

      کانتر گلوبال افیس

      1. S_K می‌گوید

        آفیس چیه موئمن … cs:go یا کانتر گلوبال آفنسیو

  19. mohsen می‌گوید

    سلام این تایپینگ کانتم خرابه کیبورد سالمه ولی نمینویسه

  20. امید می‌گوید

    به نظر من نشونه ی بزرگ بهتره چون هم هد می خوره هم زودتر میمیره بیایید داخل برنامه exe یک سرور براتون میدم servercs.ir:27015 یا 27020

  21. b43 می‌گوید

    چجوری میشه نشونه کوچیک کرد؟

    1. سعید زعفرانی می‌گوید

      کافیه تو تنظیمات اندازه‌ی small رو برای نشونه انتخاب کنید. کنارش آیکون نشونه هم هست که مشخصه.

    2. Seyedhossein می‌گوید

      +Dیک دست پایین OK دوباره CL_بزرگ LW 1و دوباره CL_بزرگ LW 0 OK و آخری – d یک دست پایین تمام نشونه شما کوچک شد تکرار کنی کوچک تر میشه

    3. mr.assassin می‌گوید

      CL_CR بزن گزینه سومی عدد بده بزرگ کوچیک بکن

  22. b43 می‌گوید

    چجوری نشونمو کوچیک کنم؟؟؟

  23. سید می‌گوید

    سلام، من میخوام تو کانتر کاندیشن زیرو محتوای بازی مو موقتا بردارم، مثل آمار تیر و جون و نقشه و نشونه و اینچیزا، میخوام فقط تفنگ و محیط رونشون بده، چه رمزیه؟ لطا واسم بفرستید ضروریه
    mohammad.anishe@gmail.com

  24. ali می‌گوید

    سللام من خیای دوست دارم باهم یه مسابقه تک نفره با هم بدیم من 10 ساله css پلی میدم ای ی تلگرامم رو هم مینویسم تااگه خواستی پی ام بدی ALIDY70 هستش فیکس من هم ƲƐℛƳ ƝOOℬ [O҉p҉TiC هستش ای پی هر سروری رو هم بدی میام
    ممنون از سایتت

    1. زندگی در جهان واقعی می‌گوید

      برای این بازی سن تو کم نیست؟ کاری ندارم حالا چون منم برای تفریح کانتر و جی تی ای وی بازی میکنم . اما خیلی بهش وابسته نشید چون بعدا فرق واقعیتو با مجازی اشتباه میگیرین.
      این یه توصیه کوچولو بود.
      بازی کنید حتما. اما زیاد افراط نکنین.

  25. Mobin می‌گوید

    یه نکته دیگه اینه که در بعضی از کانتر های ۱.۶ تیر دقیق نمیخوره مثلا شما نشونه تون رو یه جا بگیرید میبینید که تیر یه ذره بالا یا پایین تر میخوره منم دیزرت ایگلم دقیق نیست نشونم رو که میگیرم باید نشونم رو پایین تر بگیرم تا خط بالایی نشونه بره رو سرش تا هد شات شه شاید برا من اینطوری باشه شما هم امتحان کنید از فاصله نه چندان دور تیر بزنید ببینید دقیق میخوره یا نه من شنیدم میگن برا گرافیکه ولی بی ربطه این حرف راه حل درست شدن شو یاد گرفتید بگید … با تشکر

  26. ALI می‌گوید

    نشانه بزرگ خوبه یا کوچیک؟

    1. سعید زعفرانی می‌گوید

      ترجیح خودته. من همیشه کوچیک‌تره رو انتخاب می‌کنم به نظرم دقیق‌تر میزنه.

    2. JOHN""WICK 713 می‌گوید

      نشانه بزرگ برای خط گیری مناسب تر است

      1. امیر می‌گوید

        اینطوری نیست با نشانه ی کوچیک میشه

  27. امین می‌گوید

    میشه در باره کانتر 1.6 توضیح بدید

  28. CEZAR می‌گوید

    سلام
    اگه میشه میتونید راهنمایی کنید چگونه کانتر استریک گلوبال را انلاین بازی کنیم؟
    توضیحتون هم مفید بود

  29. محمد می‌گوید

    گریند هم برای گمراه کردن خوبه هم کشتن برای مثال تیم میخواد بره B یکی میره A ایتم پرتاب میکنه ممکن حداقل یکی از B بره A
    اقای امید هم باید در نظر داشته باشه که ایا کانتر باز حرفه ای اونجا زندگی میکنه که بخواد بیاد گیم نت

    1. امید می‌گوید

      اگه شما خودت فکر می کنی حرفه ای، میتونیم قرار بذاریم
      اگه بخوای شرطی هم میزنم
      ولی هر کار می کنی زود قضاوت نکن!

      1. امیر می‌گوید

        تو محو بازی شدی.
        یعنی حاضری برای یه چیز مجازی پول بدی.
        واقعا متاسفم .
        بازی کنید اما افراط نکنید.

  30. امید می‌گوید

    عالی بود. ممنون.من خودم تو گیم نت زیاد بازی میکنم وتا حالا هیچکس نتونسته تویه کانتر 1.6 به قول معروف با من کل بندازه.من 14 سالمه و حدودا 4یا 5 ساله که دارم کانتر بازی میکنم ولی توضیحاتتون خیلی به دردم خورد مخصوصا اون ویدویو ها.
    بازم ممنون

    1. mahdi می‌گوید

      مدل تو زیاد دیدم مخصوصا تو کال اف فقط ادعاس

  31. Alireza می‌گوید

    در کل ممنون ولی در مورد نظرت درباره گرنید (نارنجک ) زیاد موافق نیستم یعنی اشتباهی ک تازه کارا میکنن این نیست ک نارنجک میندازن اینه ک نمیدونن کی بندازن طرف اگه اچ پیش کرده باشی و جونش کم باشه (65 ب پایین حدودا ) بدون تماس رو در رو ی گرنید کارشو تموم میکنه من خودم خیلی با گرنید خوب کار میکننم معمولا تو هر ران با یه گرنیدم یکیو میزنم ولی خب درسته اگ جون طرف کامل باشه بدرد نمیخوره ک البت خودت گفتی کم پیش میاد جون یکی کامل باشه (موقعی ک نارنجک دستتونه بی دفاعین زود بندازینش تا نخوردین )

  32. ابوالفضل می‌گوید

    داداش تو گیم نت چی چیکار کنیم

  33. arman می‌گوید

    خیلی اموزنده بود و کمکی بزرگی به من کرد ولی من کانتر 1.6 بازی میکنم در باره اون نظری ندارید؟

  34. حسین می‌گوید

    سلام بنظرتون کانتر گلوبال آفنسیو رو دانلود کنم یا کانتر گو .

    1. سید مجتبی محمودی می‌گوید

      سلام
      هر دوشون یکی هستن! گو همون GO هست که مخفف Global Offensive هست.

  35. کوروش می‌گوید

    جالب بودن. مرسی. امروز از طریق سایت فارنت باهاتون آشنا شدم. متآسفم که سایت شما رو نمی شناختم. اضافه شد به بوک مارک بارم برای چک روزانه. خسته نباشید

    1. سعید زعفرانی می‌گوید

      ممنون دوست عزیز 🙂

      1. محمد حسین عارفی می‌گوید

        سلام خسته نباشی شمارتو بده

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.