Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

۱۰ اتفاق فوق العاده در دنیای Batman در سال ۲۰۱۴

1

سال 2014 میلادی هم به پایان رسید و برای خیلی ها سالی خوب و پر از اتفاقات هیجان انگیز و خاطره انگیز بود. به امید اتفاقات بهتر و هیجان انگیز تر در سال جدید میلادی! سالی که سپری شد، سال پرباری برای علاقه مندان به کمیک بوک و داستان های تخیلی بود. رویداد های جذابی در این سال استارت خوردند و شاهد پایان های زیبا و فوق العاده ای به رویداد های مختلف بودیم. به عنوان یک بتفن باید اعتراف کنم امسال سال جذاب و فوق العاده ای برای من بود. استارت خوردن رویداد های فوق العاده و کمیک بوک های جدید مانند Batman Eternal و رویداد EndGame ! با کمی تحقیق و جستجو درباره ی اتفاقات و رویداد های مربوط به بتمن باید گفت که شوالیه ی تاریکی سال شلوغی را سپری کرده است!
این شما و این هم 10 اتفاق خوب بتمنی که در سال 2014 رخ داد:

10 . جشن 75 سالگی بتمن

75 سال از انتشار شماره ی 27 ام کمیک های کارآگاهی که برای اولین بار شوالیه ی تاریکی، بهترین کارآگاه جهان و جنگجوی شنل پوش خودش را به همگان نشان داد و در عرصه ی کتاب های کمیک ظهور کرد گذشته است و هنوزم که هنوزه از خواندن داستان های فرشته ی نجات گاتهام به وجد می آییم. انتشارات دی سی از ابتدا تا پایان سال 2014 را به جشن گرفتن 75 سالگی بتمن پرداخت و به لطف این جشن ها شاهد کمیک ها، انیمیشن ها و همچنین اخباری بودیم که سال 2014 را برای طرفداران بتمن خاص تر از سال های گذشته کرد. در نمایشگاه کمیک کان سن دیگو 2014 و در پنل Batman 75: Legends of The Dark Knight نویسندگان و افسانه های گذشته و حال حاضر در دنیای بتمن کنار یک دیگر جمع شدند و درباره ی سهم و مشارکت خودشان در ساختن ماجراهای مختلف صحبت کردند.افرادی مانند فرانک میلر، جیم لی، گرنت موریسون، نیل آدامز، دِنی اُنیل، جیوف جانز و اسکات اسنایدر در این نشست دور یکدیگر جمع شدند و حرف دل خود درباره ی بتمن، داستان های او و آرزو های خود گفتند و این نشست یکی از بهترین اتفاقات سال 2014 در دنیای بتمن بود و همچنین باعث ریخته شدن اشک هایی از صورت فرانک میلر شد!

Batman-75-Years-Anniversary

9 . مستقل های بتمنی!

با انتشار کمیک هایی مانند Gotham by Midnight , Arkham Manor , Gotham Academy و Batgirl New 52 ، می توان گفت که کمیک های مستقل بتمن تا به حال انقدر خواستنی و خلاقانه نبوده اند! قبل از این انتشارات دی سی از انتشار کمیک های مستقل ترس زیادی داشت و دست به هیچ ریسکی نمیزد اما در سال 2014 با انتشار کمیک بوک های ذکر شده بالاخره ریسک را پذیرفت و خوشبختانه دست به ریسک زدن دی سی تا به حال خوب جواب داده است! فکر کنم وقت آن رسیده خانواده ی بتمن گسترده تر از گذشته شود!

Batman-Goes-Indie

8 . “سال صفر” با معماهای نیگما

سری “سال صفر” به نویسندگی اسکات اسنایدر و طرح گرگ کاپولو در ژوئن 2013 استارت خورد و در جولای 2014 به پایان رسید. به معنای واقعی کلمه این سری یکی از جذاب ترین داستان های ممکن در تمامی سری های بتمن را داشت و با حضور شخصیت های دوست داشتنی همچون ادوارد نیگما، سوپرمن، زن گربه ای، قناری سیاه، دیک گریسون (نایت وینگ) ، جیسون تاد ( رد هود)، بری آلن (فلش) و یار و یاور همیشگی بتمن یعنی آلفرد این سری را به یکی از مهم ترین داستان های بتمن تبدیل می کند. در حقیقت سری سال صفر 9 شماره از سری اصلی Batman است که داستان از شماره ی 21 تا 27 و از شماره ی 29 تا 33 شکل می گیرد. همچنین یک تعداد تک نسخه مربوط به این سری نیز منتشر شده است که نخواندن آن ها ضرری به سری اصلی وارد نمی کند. سال صفر را حتما بخوانید!

Batman-Year-Zero

7 . اسکات اسنایدر، چهره های قدیمی و آشنا را باز می گرداند!

کمیک های هفتگی بتمن اترنال راه خوبی بودند تا شاهد بازگشت یک سری از بت-کرکتر های محبوب باشیم. در این سری کمیک بوک کسانی را دیدیم که بیش از 5 سال افتخار ملاقات با بعضی از آن ها را نداشتیم! در این سری شاهد بازگشت Spoiler بودیم. هر چند داستان اسپویلر را در این سری هفتگی از ابتدا و هویت استفانی براون شروع به خواندن کردیم. بعد از 5 سال شاهد بازگشت کارمن فالکون به گاتهام بودیم که برای خودش یک خط داستانی جذاب را پیش برد. هاش، دیکُن بلکفایر ، جیسون بارد و آرشیتکت نیز به جمع بت-کرکتر های سری جدید 52 بازگشتند. لازم به گفتن نیست که از بازگشت این کرکترهای دوست داشتنی خوشحال هستیم!

Old-Faces-in-Batman-Eternal

6 . LEGO Batman Movie معرفی شد!

The Lego Movie را تماشا کردید؟ اگر فن بوی بتمن هستید و این انیمیشن را تماشا نکردید باید بگویم نصف عمرتان بر باد رفته است! در این انیمیشن شاهد یک داستان فوق العاده جذاب با چاشنی کمدی هستیم که جنگجوی شنل پوش نیز در آن حضور دارد. البته جنگجوی شنل پوش مکعبی! این انیمیشن به قدری جذاب و موفق ظاهر شد که بعد از گذشت مدت کوتاهی از انتشار آن، کمپانی DC انتشار فیلم لگوی بتمن را در سال 2017 تایید کرد. مطمئنا این خبر یکی از خوشحال کننده ترین خبرهای سال برای بتفن های عزیز بود!

Lego-Batman-Movie

5 . انتشار LEGO Batman 3: Beyond Gotham

حال که صحبت از فیلم لگوی بتمن شد، باید اشاره کنم که امسال مفتخر بودیم که بازی لگوی بتمن نیز تجربه کنیم! بازی از هر لحاظ زیبا بود. در این بازی می توانستیم در لوکیشن های مختلف همچون سیاره ی فانوس سبز گشت و گذار کنیم و همچنین می توانستیم در نقش شخصیت های مختلف دنیای دی سی ظاهر شویم. همچنین بازی با صداپیشگی افرادی مانند آدام وست، کوین اسمیت و کنون اُبرایان وارد فاز طنزی شده بود! حتما این عنوان را تجربه کنید.

Lego-Batman3-Beyond-Gotham

4 . سری 1960 بتمن وارد شبکه ی خانگی شد

بعد از حدود 50 سال انتظار بالاخره طرفداران بتمن توانستند به هر 120 اپیزود سریال Batman دهه ی 60 با بالاترین کیفیت ممکن و همچنین محتویات ویژه دسترسی پیدا کنند. محتویات ویژه در حقیقت یک سری اضافات در بسته ی خریداری شده هستند که از لیوان با طرح سریال، یک بت موبیل کوچک، دیسک موزیک های متن، آلبوم عکس بتمن و رابین، کارت های بازی بتمن و پشت صحنه و مصاحبه با دست اندرکاران سریال تشکیل شده اند. به جرئت می توان گفت هدیه ی تولد فوق العاده ای برای بتفن هاست!

batman-complete-series

3 . تیزر “طلوع عدالت”

چه ظاهر شدن بن افلک در نقش بتمن برای ما ناراحت کننده یا … ناراحت کننده باشد، باز هم این که داستان “بازگشت شوالیه ی تاریکی” تبدیل به فیلم نامه شود برای ما بسیار هیجان انگیز است … و مهم نیست که کارگردان آن زک اسنایدر باشد!! در سن دیگو کامیک کان طرفداران بتمن و سوپرمن توانستند برای اولین بار نگاهی کوچک به فیلم داشته باشند. بتمن در لباس مخصوص خود آماده ی پذیرایی از “پولاد سیاره ی کریپتون” بود. درسته تا سال 2016 باید منتظر بمانیم و درسته تنها یک تیزر 20 ثانیه ای بود؛ اما همین تیزر 20 ثانیه ای برای هر بتفن و فن بوی سوپرمن ای کافی بود تا عقل خود را از دست بدهد! اما تنها باید صبر پیشه کرد …

Batman-vs-Superman-Ben-Affleck-Costume

2. بت موبیل … زیباترین خودرو در صنعت بازی !

بازی Batman: Arkham Knight بعد از مدتی بسیار طولانی قرار است ما را به حال و هوای سوار شدن به بت موبیل بازگرداند. با توجه به این تجربه حتی اگر این بازی تا سال 2018 نیز تاخیر بخورد، یکی از بازی هایی است که برای بازی کردن آن سال ها انتظار خواهم کشید! به جرئت می توان گفت اکثر کسانی که برای این بازی انتظار می کشند، شوق سوار شدن بت موبیل در سر دارند! راک استدی یکی از شرکت هاییست که دوست دارد با انتشار نسخه های جدید، قابلیت ها و ویژگی های جدید و جذاب در بازی های خود قرار دهد و در Arkham Knight نیز، بت موبیل قرار است در لیست این ویژگی های جدید و جذاب قرار بگیرد! بت موبیلی که بتوانید با آن آرکهام را بنوردید و به جنگ تبهکاران بروید و بار دیگر به همراه بتمن، آرکهام را از شر وجود تبهکاران نجات دهید.

batman-arkham-knight-trailer

1. دعوای بتمن با لیگ عدالت و بازی نهایی

به جرئت می توانم بگویم پیچش داستانی که در شماره های اخیر سری اصلی Batman به وجود آمد، یکی از پیچیده ترین خط داستانی های موجود در تمامی کمیک بوک های دنیا را رقم زد. (متن حاوی اسپویل است) . پس از این که مغز افراد لیگ عدالت تحت کنترل در می آید، به صورت عجیبی همگی به بتمن حمله ور می شوند. بتمن که از مدت ها پیش فکر چنین چیزی را کرده بود و از خطا رفتن لیگ عدالت نگران بود، یک لباس مخصوص و ضد تمامی قدرت های لیگ عدالت ساخته بود و حال وقت استفاده از آن بود. بعد از این که بتمن تمامی اعضای لیگ عدالت را شکست می دهد صدای خنده بلند می شود و آنجا بود که بتمن متوجه می شود چه کسی پشت این ماجراست. جوکر! بعد از آرک “مرگی در خانواده” دیگر خبری از جوکر نبود اما بالاخره بعد از مدتی جوکر بازگشته است. اما اندفعه برای بازی بازنگشته! بلکه برای از سر راه برداشتن بتمن آمده.

Batman-EndGame

سال 2014 سال فوق العاده ای در دنیای بتمن و برای بتفن ها بود. شما چطور فکر می کنید؟

 

منبع

1 نظر
  1. سجاد سعیدی می‌گوید

    امیر حسین عزیز مطلبت ” بت منیک ” بود و به شدت خوشم آمد. خوشحالم که میبینم توی بخش کامیک وارد شدی :دی
    فقط این شماره آخر اسپویل نمیکردی بهتر بود :)) اما دستت درد نکنه :دی

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.