Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

اقتصاددان Valve؛ وزیر دارایی جدید یونان

0

همه‌ی ما می‌دانیم والو شرکتی بزرگ، قدرتمند و البته بی‌سر و صداست. به خاطر همین سکوت و ارتباط ضعیف، تا یک خبر کوچکی از این استودیو می‌شود خیلی زود آن را بزرگ می‌کنند. به همین خاطر احتمالاً کمتر کسی از بازی‌بازها شخصی چون Yanis Varoufakis را می‌شناسد. او در طول دوران کاریش در والو نقش مشاور اقتصادی را بر عهده داشته و در یک وبلاگ اختصاصی به بررسی و تشریح «اقتصاد مجازیِ» شرکت والو می‌پرداخت.
حالا Yanis Varoufakis شغل تازه‌ای دارد و حالا دیگر او به عنوان وزیر دارایی جدید یونان انتخاب شده است.
Yanis Varoufakis در بازه‌ی زمانی سال 2012 تا سال 2013 در والو مشغول به کار بود و با وجود این‌که اهل بازی‌های ویدئویی نبود در صحبت‌هایی در مورد خود گفته بود که مسحور اقتصاد مجازی این شرکت شده بود به خصوص این‌که تمام تراکنش‌هایی که در سیستم اقتصادِ مجازی این شرکت اتفاق می‌افتاد در هارددرایوهای داده‌ای آن‌ها ذخیره می‌شده است.

فکرش را بکنید هر تراکنش اقتصادی، یک رد دیجیتالی از خود بر جا می‌گذارد، تمام تراکنش‌های مالی ثبت می‌شوند. در واقع این سیستمی اقتصادی است که در آن هیچ نیازی به آمار و ارقام نداریم چون ما خودِ آن داده‌ها را به طور کامل داریم!

با خواندن آنالیزهای Varoufakis می‌فهمید چه طور هدیه دادن در TF2 نقش مهمی در بحث اقتصادی این بازی، ایفا می‌کرد و این‌که چه طور این سیستم مبادله و داوری تجاری پیچیده در این بازی کار می‌کرد و این‌که چه طور والو در مورد استخدام کارکنانش عمل می‌کرده است.
نقش Varoufakis به عنوان وزیر اقتصاد یونان به معنی جدایی او از مطالعات آکادمیک خواهد بود. یونان به شدت درگیر بحران‌های اقتصادی است که منجر به بدهی‌های سنگین برای این کشور شده و نتیجه‌ی آن بی‌کاری و ورشکستگی شدید در این کشور است. Varoufakis که خود، شخصی تندور است اخیراً گفته اقدامات اقتصادیِ ریاضتی کشورش در گذشته نوعی «آب در هاون کوبیدن» است!

PC Gamer

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.