Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

آپدیت دایرکت‌ایکس ۱۱ همراه با بسته‌ی مکمل Heavensward برای فاینال‌فانتزی ۱۴ منتشر می‌شود

0

بالاخره Final Fantasy 14: A Realm Reborn هم قرار است از قابلیت‌های دایرکت‌ایکس 11 پشتیبانی کند. پشتیبانی از دایرکت‌ایکس 11 برای این بازی قرار است همراه با بسته‌ی مکمل Heavensward که امسال منتشر می‌شود، عرضه شود.
البته طبق گفته‌های تهیه‌کننده‌ی بازی، تغییرات دایرکت‌ایکس 11 نسبت به دایرکت‌ایکس 9 چندان محسوس و پُر زرق و برق نخواهد بود. (در این لینک می‌توانید اسکرین‌شات‌های مقایسه‌ای بین DX11 و DX9 را هم ببینید)
اما در عوض بازی‌کننده‌ها شاهد یک‌سری بهبودهای ظریف در کیفیت گرافیکی بازی مثلاً واقع‌گرایی بیشتر در به تصویر کشیدن آب‌های جاری که در مقابل نور قرار گرفته‌اند و برق می‌زنند و یا واقع‌گرایی بیشتر در نمایش قوانین شکست و بازگشت نور زمانی که نور به سطح آب برخورد می‌کند، خواهند بود. همچنین بازی‌کننده‌ها می‌توانند انعکاس نور و حتی انعکاس تصویر کاراکترها در سطوح صاف را ببینند. از دیگر قابلیت‌های جدید دایرکت‌ایکس 11 می‌توان به تکنیک رندرینگ بهبود یافته‌ی SSAO، بهبود پیدا کردن کیفیت سطوح ناهموار و … اشاره کرد.
با این حال شاید بتوان گفت اصلی‌ترین تفاوت بین دو نسخه، نرخ بالاتر فریم‌ برای کسانی است که سیستم‌شان دارای GPU با قابلیت پشتیبانی از DX11 است چرا که DX11 به اندازه‌ی DX9 از منابع سیستمی استفاده نمی‌کند.
سایر ویژگی‌هایی که تنها با DX11 حاصل می‌شود هم قرار است بعداً به بازی اضافه شوند.
بسته‌ی مکمل Heavensward احتمالاً اواخر بهار یا اوایل تابستان امسال برای فاینال‌فانتزی 14 منتشر خواهد شد.

VG247

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.