Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

مایکل پچر: قیمت ایکس‌باکس وان دیگر به ۳۹۹ دلار باز نمی‌گردد

0

مایکل پچر تحلیل‌گر بازی‌های رایانه‌ای در مورد قیمت فعلی ایکس‌باکس وان این نظر را دارد که قیمت 349 دلار فعلی آن به همین شکل ثابت خواهد ماند.

مایکروسافت به بهانه‌ی تعطیلات کریسمس سال نو 2015 تصمیم گرفت برای افزایش فروش این کنسول قیمت آن را 50 دلار کاهش داده و به 349 دلار برساند. این اتفاق به فروش چشم‌گیر این کنسول در این بازه‌ی زمانی منجر شد و البته در اوایل ژانویه قیمت ایکس باکس وان دوباره به حالت قبل برگشت. این رویداد در حالی اتفاق افتاد که مایکروسافت اعلام کرده بود قرار است قیمت را به حالت قبل بازگرداند.

ولی شانزدهم ژانویه بار دیگر مایکروسافت تصمیم گرفت تا قیمت را به 349 دلار بازگرداند اما این بار هیچ حرفی از پایان دوره‌ی این کاهش قیمت و “موقتی” بودن آن به میان نیاورد. مایکل پچر در این راستا ادعا می‌کند که این قیمت ثابت است و دیگر بالاتر نخواهد رفت.

در موضوع مرتبط دیگری پچر می‌گوید که دلیل ناکامی ایکس‌باکس وان در مقوله‌ی فروش و رقابتش با پلی‌استیشن 4 سونی به لطف کینکت بوده است.

“کینکت به بازیکنان اجازه می‌داد تا بتوانند از سنسورهای حرکتی برای کنترل کنسول خود استفاده کنند؛ چیزی که خیلی هم استفاده ندارد. مثلا من نیازی به این ندارم که با گفتن Xbox on به کنسول دستور روشن شدن بدهم چرا که این کار با دکمه‌ی پاور یک کار را می‌کند و صد البته فشردن یک کلید به مراتب راحت‌تر از گفتن یک جمله است.”

“دلیل وجود کنترل برای کنسول‌ها D-Pad و آنالوگ‌های آن‌هاست. این‌ها ابزارهایی برای حس‌ کردن واقعی بودن یک بازی هستند و این که ما از این ابزارها برای کنترل بازی‌های خود استفاده می‌کنیم. بنابراین من نیازی نمی‌بینم که با وجود کنترلر کنسول، جلوی آن بایستم و دست‎‌هایم را تکان دهم. مایکروسافت به دلیل موفقیت کنسول نینتندو در استفاده از حسگرهای حرکتی سراغ ساخت کینکت رفت و این در حالی بود که به آن هیچ نیازی نداشت.”

“وِدباش مورگان” تحلیل‌گر معروف نیز به این موضوع اشاره داشت و اشاره کرد که گیمرهای هاردکور سراغ ایکس‌باکس وان نمی‌روند و حتی تعداد زیادی از آن‌ها در حالی که نسل قبلی را با ایکس باکس 360 شروع کردند این نسل کاربر پلی‌استیشن 4 شده‌اند فقط به این دلیل که آن‌ها کینکت را نمی‌خواستند.

VG247

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.