Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

بتمن: شوالیه آرکام، رده‌بندی سنی M را به عنوان مناسب برای بزرگسالان دریافت کرد

0

بازی بتمن: شوالیه آرکام، از سازمان رتبه‌بندی سنی امریکای شمالی، ESRB، نشان M را به عنوان بازی مناسب بزرگسالان دریافت کرد. این اولین نسخه از بتمن‌های راک استدی است که چنین درجه سنی دریافت می‌کند.

“استفان هیل”، موسس استودیوی راک‌ استدی و کارگردان بازی در مصاحبه با IGN اظهار داشت: “من و تیم سازنده بتمن: شوالیه آرکام بسیار متعجب و غافل‌گیر شده ایم!”

وی گفت: “ما هرگز در ساخت و توسعه بازی، به رده بندی سنی آن فکر نمی‌کردیم. هدف تیم ما اصلا چنین چیزی نبود همانطور که در دو بازی قبلی نیز چنین کاری انجام ندادیم.”

batman_arkham_knight-wallpaper-1920x1200

دو بازی قبلی این سری، هر دو نشان T را به عنوان بازی مناسب نوجوانان دریافت کرده بودند. با این حال به نظر می‌رسد که این رده بندی بزرگسال برای شوالیه تاریکی، بیشتر مربوط به تاریک‌تر شدن فضا و محتوای بازی بوده است، تا خون‌ریزی‌های افسار گسیخته و کلام رکیک.

“با توجه به اینکه شوالیه آرکام، پایان‌بخش این سه‌گانه بود، ما همه تبهکاران گاتهام را داشتیم که با همکاری یکدیگر، برای نابودی بتمن تلاش می‌کردند.” استفان هیل ادامه می‌دهد: “این اجتناب ناپذیر بود که اتفاقات بدی در طول بازی رخ بدهد. اما این بدین معنا نیست که رویکرد ما نسبت به قبل تغییر کرده است. ما هرگز نخواستیم خون‌ریزی‌های الکی و بیهوده و نیز ناسزا و کلام رکیک در بازی وارد کنیم. ما می‌خواستیم یک پایان حقیقی را بدون مصامحه برای این سری به ارمغان بیاوریم، و همین خواسته ما را به جاهای تاریکی کشاند.”

آنالیزورهای کمپانی برادران وارنر، ناشر بازی، مشکلاتی برای بازاریابی شوالیه آرکام با رده‌بندی سنی M برشمرده‌اند اما استفان هیل اطمینان داده که بازی برای تغییر به رده T به هیچ عنوان تغییر نکرده و نخواهد کرد. وی گفت: “من کاملا درک می‌کنم که دریافت رده‌بندی M می‌تواند تعداد زیادی از طرفداران این سری را از تجربه شوالیه آرکام باز دارد. با این حال نمی‌توانیم برای بازاریابی و فروش بیشتر یا جدب مشتری‌های بیشتر، از کیفیت داستان و روند بازی‌مان بکاهیم.”

وی در نهایت گفت” من و تیم شوالیه آرکام، داستان بازی را دوست داریم و هرگز آن را به خطر نمی‌اندازیم.”

بازی بتمن: شوالیه آرکام در ژوئن سال جاری، برای PC ، PS4 و XBOX ONE عرضه خواهد شد.

VG247

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.