Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

آنریل‌اِنجین ۴ رایگان شد

0

سال گذشته هزینه‌‌ی اشتراک آنریل‌انجین 4 به 19 دلار در ماه رسید. این حرکت در راستای دور کردن استودیوهای مستقل از سایر انجین‌ها به خصوص Unity و کرای‌انجین بود که البته قیمت آن‌ها هم خیلی زود کاهش پیدا کرد.
امسال اپیک یک گام فراتر گذاشته. این استودیو به تازگی اعلام کرده از این پس آنریل‌انجین 4 با تمام آپدیت‌های آینده‌ی آن رایگان خواهد بود.
Tim Sweeney از اپیک می‌گوید:

می‌توانید این انجین را دانلود کرده و از آن برای ساخت بازی، آموزش، معماری و تجسم واقعیتِ مجازی، فیلم و انیمیشن استفاده کنید.
وقتی که شما یک بازی یا اپلیکیشن را وارد بازار می‌کنید، به ازای هر 3.000 دلار فروش محصول، 5% از درآمدتان را به عنوان حق اختراع پرداخت خواهید کرد. این یک قرارداد ساده است که در آن ما تنها با موفقیت شما به موفقیت می‌رسیم.

بعد از اعلام این مسئله، Sweeney دلیل این تغییر رویه برای ارائه‌ی رایگان آنریل‌انجین را بیان می‌کند:

وضعیت آنریل بسیار عالی است و ما به این نتیجه رسیدیم که هرچه بیشتر موانع را برداریم، افراد بیشتری می‌توانند ایده‌های خلاقانه‌ی خود را به تصویر بکشند. به همین خاطر است که داریم آخرین مانعِ ورود به این راه را برمی‌داریم و آنریل را رایگان می‌کنیم.

طبق گفته‌های Sweeney، تمام کسانی که پیش از این بابت اشتراک آنریل‌انجین 4 پول پرداخت کرده‌اند به آن‌ها 30 دلار هدیه داده خواهد شد تا در Unreal Engine Marketplace خرج کنند.
این اتفاقات به صورت بالقوه، کار بسیار بزرگی است. آنریل‌انجین ابزار بسیار انعطاف‌پذیری است و حالا همه به صورت رایگان به آن دسترسی دارند.

PC Gamer

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.