Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

سونی آخرین نمونه‌ی «پروژه‌ی مورفیوس» را در GDC امسال به نمایش گذاشت

0

سال گذشته شاهد بودیم که سونی در چنین روزهایی در همایش GDC از هدست واقعیت مجازی خود تحت عنوان Project Morpheus رونمایی کرد و تا به حال هم صحبتی در رابطه با مشخصات سخت‌افزاری این محصول ارائه نکرده بود تا این که در همایش GDC امسال از پروتوتایپی رونمایی کرد که خیلی بیشتر به آن چیزی که تصور می‌کردیم شباهت دارد.

“ما سال گذشته از Project Morpheus هدست واقعیت مجازی خودمان برای پلی‌استیشن 4 رونمایی کردیم و شاهد آن بودیم که از آن تاریخ تا به حال دنیای واقعیت مجازی با تحولات زیادی روبرو شده است.”

با وجود رونمایی از تکنولوژی‌های جدیدتر در این زمینه علاقه‌ی مردم برای دریافتن اطلاعات جدید از هدست سونی بیشتر شده و این علاقه به نفع آن‌هاست. یوشیدا می‌گوید که نمونه‌ی جدید این هدست از نمایشگری OLED ۵.۷ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد که از ساب-پیکسل‌های قرمز، آبی و سبز در آن استفاده شده است. صفحه‌ی نمایش پروژه مورفیوس دارای رفرش رِیت ۱۲۰ هرتز است که باعث می‌شود بیننده تصویر نرم‌تر و روان‌تری را مشاهده کند. این هدست هم‌چنین می‌تواند تا تصاویر را تا 120 فریم رندر کند.

پلی‌استیشن 4 هم به نوعی ساخته شده تا بتواند بازی‌ها را با 120 فریم بر ثانیه اجرا کند هر چند که تا امروز این رقم از 60 بیشتر تجاوز نکرده است. همچنین نرم‌افزاری نیز وجود دارد که می‌تواند بازی‌هایی با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه را به ۱۲۰ فریم در ثانیه تفییر دهد.

تاخیر این هدست کمتر از 18 میلی‌ثانیه که به وضوح نسبت به نمونه‌ی قبلی بهبود یافته است. گفتنی است میدان دید این هدست به لطف نمایشگر 5.7 اینچی‌اش به 100 رسیده است که سه رقم از نمونه‌ی قبلی بیشتر شده است.

Prototype_02-Low_Res_1425419533.0 Polygon

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.