Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

Unity 5 بدون هیچ دردسری رایگان خواهد بود

0

انجین یونیتی  فوق‌العاده به نظر می‌رسد و همین الان هم به راحتی می‌توانید آن را دانلود کرده و به کار با آن بپردازید.
شرکت Unity Technologies به تازگی در GDC 2015 از انتشار نسخه‌ی پنجم از این انجین ساده، مشهور و فوق‌العاده قابل‌حمل خبر داده است.
علاوه بر نمایش یک دموی تکنیکی از این انجین و کارهایی که می‌تواند انجام دهد، Unity Technologies اعلام کرده که تمامی ابزارهای این انجین برای بازی‌سازی رایگان خواهند بود. اگر از این مجموعه‌ابزارها خوشتان می‌آید و می‌خواهید یک بازی‌ حرفه‌ای با آن بسازید، می‌توانید لایسنس Professional آن را به قیمت 1500 دلار یا به صورت هزینه‌ی اشتراک ماهیانه‌ی 75 دلار خریداری کنید.
بر خلاف نسخه‌ی رایگان Unity 4، این‌بار نسخه‌ی Personal Edition، هیچ قابلیت و ویژگیِ غیرقابل‌دسترسی ندارد و این انجین را می‌توانید به صورت کامل و یک‌جا از این‌جا دانلود کنید.
امسال در GDC دو انجین دیگر یعنی سورس 2 (از والو) و آنریل 4 (از اپیک) رایگان اعلام شدند که این مسئله، این زمان را به یکی از بهترین دوران‌های توسعه‌دهندگان بازی تبدیل کرده است.
اما John Riccitiello مدیر اجرایی جدید Unity Technologies (و مدیرعامل سابق EA) در مصاحبه‌ای با GamesIndustry گفته رایگان بودن یونیتی، متفاوت از عملکرد اپیک در خصوص انجینش است و خبری از هیچ دردسر کوفتی‌ای نخواهد بود!

اگر شما یک توسعه‌دهنده‌ی نسبتاً پول‌دار هستید، می‌توانید ماهی 75 دلار هزینه کنید اما اگر نیستیذ و تازه می‌خواهید شروع کنید و برای کارهای هنری به آن نیاز دارید و می‌خواهید بازی‌تان را رایگان منتشر کنید و یا اگر محصل هستید یا می‌خواهید برای سرگرمی کار کنید، این انجین رایگان است و می‌توانید به صورت رایگان از تمام قابلیت‌های آن استفاده کنید.
هیچ خبری از حقِ امتیاز و این چیزهای کوفتی نیست. ساده است؛ این چیزی است که داریم معرفی می‌کنیم.

John Riccitiello که اپیک را رقیب کوچکی می‌داند گفت که طرحِ حق امتیاز گرفتن برای آنریل 4 مثل یک بازی Free-to-Play  است، به این امید که حتی از کسانی که فقط می‌خواهند استفاده‌ی رایگان بکنند هم پول بگیرد.

با یونیتی 5 این مسئله حل می‌شود. صرفاً یک هزینه 75 دلاری ماهیانه یا هزینه‌ی 1500 دلار برای یک‌بار لایسنس برای همیشه است. ما آدم‌های پولکی‌ای نیستیم و نمی‌خواهیم از کسی حق امتیاز بگیریم.
وقتی می‌گوییم فلان چیز رایگان است یعنی رایگان است. وقتی می‌گوییم 75 دلار ماهیانه یعنی 75 دلار ماهیانه. بله می‌توانید چیزهای دیگری هم از ما بخرید. ما کسانی نیستیم که فقط همین یک کار (پول گرفتن) را بلد باشیم. ما نمی‌خواهیم حق امتیاز بگیریم که تعریفش دقیقاً همانی است که قبلاً گفتم.

VG247

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.