Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

استفاده از ایکس باکس لایو برای کاربران ویندوز ۱۰ رایگان خواهد بود

0

احتمالا می‌دانید که مایکروسافت قصد دارد تا شبکه ایکس‌باکس لایو را که پیش از این تنها برای کنسول‌های مایکروسافت در نظر گرفته شده بود را به ویندوز 10 بیاورد و به این ترتیب کاربران ویندوز 10 هم می‌توانند از طریق این شبکه به صورت چندنفره و آنلاین بازی کنند. اما به‌تازگی خبر خوشحال کننده‌ای برای کاربران ویندوز 10 در رابطه با شبکه ایکس‌باکس لایو منتشر شده است.

آقای Major Nelson از مایکروسافت اخیرا در توییتر در جواب به یکی از کاربران در مورد چگونگی استفاده از ایکس‌باکس لایو در ویندوز 10 پاسخ داده:

“برای استفاده از سرویس آنلاین بازی ما بر روی ویندوز 10 نیازی به اکانت گلد نیست.”

سرویس ایکس‌باکس لایو بر روی کنسول‌های ایکس‌باکس360 و ایکس‌باکس وان پولی است و برای استفاده از آن باید پول خرج کنید؛ اما با اظهار اخیر نلسون متوجه می‌شویم که این سرویس برای ویندوز 10 رایگان است و کاربران ویندوز 10 بدون پرداخت هزینه‌ای می‌توانند از این شبکه و امکانات آن بهره‌مند شوند.

به نظر می‌آید مایکروسافت با رایگان کردن این شبکه برای ویندوز 10 قصد رقابت با دیگر سرویس‌های آنلاین مخصوص رایانه‌های شخصی مانند استیم و GOG و اوریجین دارد. مایکروسافت در گذشته با سرویس Games for Windows Live نتوانسته بود به موفقیت دست پیدا کند؛ اما این بار قرار است از سرویسی استفاده کند که در نه سال گذشته امتحان خود را پس داده و از این امتحان سربلند بیرون آمده است. نظر شما چیست؟ آیا مایکروسافت می‌تواند به رقیب سرسختی برای استیم یا دیگر سرویس‌های مشابه تبدیل شود؟

The Verge

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.