Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

Piranha Bytes در حال کار بر روی یک بازی جدید؛ طرفداران Gothic به گوش باشند

0

سری بازی‌های Gothic طرفداران بسیاری در اروپا به خصوص آلمان و لهستان دارد که آن را می‌پرستند! طرفداران دیوانه‌ی این بازی (از جمله خود من) به خصوص در میان نقش‌آفرینی‌بازان هاردکور به وفور یافت می‌شوند. آیا شانسی برای بازگشت این عنوان محبوب وجود دارد؟
به تازگی وبسایت gry-online.pl مقاله‌ای در مورد نسخه‌ی اول Gothic نوشته تا یادی از این عنوان ناب و فراموش‌نشدنی بکند. (نوشتن مقالات Retrospective در مورد این بازی در اینترنت امری بسیار شایع است چون این عنوان طرفداران بسیاری دارد) در این میان این وبسایت، فرصت این را داشت تا با Björn Pankratz تنها عضو قدیمی Piranha Bytes (پیریانیا بایتس) گفتگویی داشته باشد. یکی از موضوعاتی که مورد بحث قرار گرفت احتمال بازگشت عنوان پُرطرفدار Gothic بود. Pankratz گفت که استودیو در حال کار بر روی بازی‌ای است که طرفداران Gothic را راضی خواهد کرد. هنگامی که از او در مورد احتمال بازسازی نسخه‌ی اول Gothic پرسیده شد، در جواب گفت:

هرگز نگویید هرگز اما در حال حاظر داریم به شدت بر روی پروژه‌ی دیگری کار می‌کنیم که امیدواریم شما هم به اندازه‌ی ما از آن خوشتان بیاید. فکر می‌کنیم هرکس که طرفدار Gothic باشد باید به این بازی هم نگاهی بیندازد.

به نظر می‌رسد فعلاً تا انتشار بازی بعدی پیریانیا بایتس نباید منتظر نسخه‌ی با کیفیت‌تر از شماره‌های قدیمی Gothic باشیم. همین مسئله در مورد نسخه‌ی چهارم Gothic هم صدق می‌کند اما در عین حال همچنان می‌توان به عرضه‌ی نسخه‌ی دیگری از این عنوان در آینده امیدوار بود. (اصلاً ممکن است بپرسید بعد از انتشار 4 شماره از سری Gothic چرا پیرانیا بایتس باید لایسنس این عنوان را مجدداً بخرد اگر نمی‌خواهد بازی‌ای از این سری بسازد؟)
باید به خاطر داشت که در بازه‌ی زمانی خاصی شرکت JoWood حقوق مادی و معنوی این فرنچایز را در دست داشت. در سال 2010 عنوان Arcania: Gothic 4 ساخته‌ی Spellbound Entertainment به تهیه‌کنندگی این کمپانی وارد بازار شد که البته به هیچ وجه موفق نشد انتظارات طرفداران را برآورده کند اما قبل از ساخت Risen 2 پیرانیا بایتس (سازنده‌ی سه نسخه‌ی اول Gothic) بار دیگر لایسنس این IP را به دست آورد. بد نیست به این نکته اشاره کنیم که آخرین پروژه‌ی پیرانیا بایتس Risen 3: Titan Lords بود که طبق گزارش Ars Technica موفقیت چندانی بر روی پی‌سی نداشت و تا انتهای سال 2014 تنها 85 هزار نسخه بر روی این پلتفرم فروش داشته. این مسئله می‌تواند دلیل دیگری باشد تا پیرانیا بایتس قانع شود که به ساخت عنوان جدیدی از سری Gothic چراغ سبز نشان دهد.
شاید بازی جدیدی که Pankratz از ساخت آن خبر داده همان پروژه‌ی Spacetime باشد که زیر نظر Michael Hoge مراحل ساخت خود را سپری می‌کند؛ عنوانی نقش‌آفرینی و علمی-تخیلی که گفته شده نمایی اول‌شخص دارد و تمرکز زیادی هم بر روی اکتشاف در فضا خواهد داشت.
Michael Hoge از سهام‌داران پیرانیا بایتس و خالق اصلی Gothic 1 است. هنگامی که استودیو مشغول کار بر روی Risen 3 بود، او استودیو را ترک کرد. اکثبر سال گذشته بود که شعبه‌ی آلمان وبسایت یوروگیمر خبر از ساخت تیمی کوچک و زیرمجموعه‌‌ی پیرانیا بایتس به نام Piranha Bytes Red را داد که اکنون مشغول کار بر روی همان بازی علمی-تخیلی‌ای است که در چند سطر بالاتر به آن اشاره کردم.
فعلاً باید منتظر بمانیم و ببینیم پیرانیا بایتس در رونمایی رسمی از بازی جدیدش چه چیزی را رو خواهد کرد.

Game Pressure

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.