Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

هر آن‌چه که باید در مورد سرویس استریم بازی‌های ایکس‌باکس وان روی پی‌سی و تبلت بدانید

0

اولین چیزی که باید بدانید این است که برای استریم کردن بازی‌های ایکس‌باکس وان بر روی پی‌سی و تبلت باید تا انتشار کامل ویندوز 10 صبر کنید که اواخر سال جاری خواهد بود.

در طول همایش GDC امسال از “مایک یابارا” که از برنامه‌نویسان ارشد ایکس‌باکس است پرسیدم که این سرویس چه زمانی در دسترس خواهد بود و او در جواب به من گفت که آن‌ها نیاز به زمان اضافه‌ای به‌خصوص برای چک کردن ارتباطات بی‌سیم بین دو دیوایس هستند.

البته مسئله‌ای که حائز اهمیت بیشتری برای کاربران است، محقق شدن عملی این سرویس است و باید گفت که بله این سیستم تحت شرایط خاصی انجام‌پذیر است. “کالین کمپبل” خبرنگار پالی‌گان در این مورد می‌گوید که او توانسته Sunset Overdrive بازی انحصاری ایکس‌باکس وان را در همایش GDC – یا همان محفل سالانه‌ی بازی‌سازان – به‌کمک سیستم استریم روی تبلت “سرفیس پرو 3” بازی کند.

وی هم‌چنین می‌گوید که طی مدت زمان بازی‌اش مشکلاتی از قبیل لگ و … را مشاهده نکرده و حتی از یابارا در این مورد سوال پرسیده که آیا چنین مشکلاتی به این سرویس وارد هستند یا خیر و او در جواب اظهار داشته که در حقیقت این تکنولوژی به‌کمک لوکال نتورک دو دیوایس را به‌یکدیگر متصل می‌کند و کالین بازی خود را با استفاده از شبکه‌ی سیمی انجام داده است.

یابارا می‌گوید که برای این که آن‌ها برای اولین بار بخواهند از این سیستم آن هم در جریان یک کنفرانس رونمایی کنند چاره‌ای نیست به جز این که از شبکه‌ی سیمی استفاده کنند ولی در واقع این تکنولوژی از اول با شبکه‌ی بی‌سیم رونمایی شده و البته همه می‌دانیم که این شبکه‌ی بی‌سیم خودش از نظر سرعت و پهنای باند صدها تست مختلف را ممکن است بر جای بگذارد و به همین دلیل نمی‌توان جواب قطعی در مورد لگ در بازی را داد.

 من هم‌چنین از یابارا در مورد استریم کردن بازی‌های پی‌سی روی وان پرسیدم و او در جواب گفت که که آن‌ها روی این مسئله نیز فکر کرده‌اند و در ادامه وقتی از آن‌ها سوالی کلی بر این مبنا که آیا امکان استریم کردن از راه دور با دو شبکه‌ی متفاوت وجود دارد و یابارا این طور پاسخ داد:

“این هم یکی از مراحلی است که ما در این پروژه روی آن تمرکز داریم و شما دقیقا به صورت مستقیم به آن اشاره کردید! ما واقعا می‌خواهیم روزی را ببینیم که چنین امکانی بدون مشکلات احتمالی انجام‌پذیر و عملی باشد و کاربران بتوانند در سفرهای خود نیز از این سرویس استفاده نمایند.”

اتصال به ایکس‌باکس‌تان از طریق پی‌سی به کمک برنامه‌ی ایکس‌باکس لایو واقعا ساده است. این ایپلیکیشن به خوبی از آب در آمده و با شبکه‌های اجتماعی سینک و ارتباط قابل قبولی دارد. سیستم ضبط ویدیو و اچیومنت نیز ممکن است جزو مواردی باشد که به آن فکر می‌کنید. با استریم کردن بازیکن‌ها قادرند به راحتی داشبورد ایکس‌باکس خود را مشاهده کنند و یا به انجام بازی‌های خود بپردازند.

در تئوری، شما قادرید که ایکس‌باکس وان خود را در یک اتاق گذاشته و در آن را قفل کنید و دیگر هیچ وقت به آن کاری نداشته باشید. استفاده کردن از قابلیت‌های کنسول خود را می‌توانید به کمک رایانه شخصی در اتاق دیگر انجام دهید و حتی آن را از راه دور خاموش و روشن کنید. هر چند که برخی از محتواهای کنسول نظیر نت‌فلیکس (به علت مشکلات دیجیتالی) در دسترس کاربر نیست که البته حتما هم برای اجرای آن به کنسول خود احتیاج ندارید.

من هم‌چنین در مورد آداپتوری که فیل اسپنسر پیش‌تر به آن اشاره کرده بود از یابارا پرسیدم. این آداپتور به شما اجازه می‌دهد که کنترلر کنسول خود را به تبلت و یا پی‌سی وصل کرده و با آن بازی‌های خود را اجرا کنید. این دانگل مسلما یکی از گجت‌های مفید و پر استفاده برای کاربران این سرویس خواهد بود. مایکروسافت هم‌چنان تاریخ انتشار دقیقی برای این دانگل اعلام نکرده و فقط به اعلام جمله‌ی “اواخر سال جاری” بسنده کرده است.

ویندوز 10 تابستان 2015 منتشر خواهد شد.

Polygon

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.