Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

ده بازی پیشنهادی برای ایام نوروز

2

درباره ایام نوروز و خوبی‌های آن و وقت آزادی که در این ایام دارید صحبتی نمی‌کنم. در پست‌های قبلی سایت حتما به این موارد اشاره شده است. بهتر است مستقیم برویم سر اصل مطلب.

ایام نوروز یکی از بهترین اوقات برای فیلم دیدن، سریال دیدن، کمیک خواندن و دیدن و خواندن چیزهای دیگر است؛ اما باید قبول کنید که هیچ چیز به اندازه بازی کردن در این ایام حال نمی‌دهد! در ادامه ده بازی به شما پیشنهاد کرده‌ایم که می‌توانید در این ایام به آن‌ها سر بزنید. با توجه به اینکه در دسترس‌ترین پلتفرم برای همه گیمرها رایانه‌های شخصی است، سعی‌مان بر این بوده که بازی‌هایی انتخاب شوند که برای رایانه‌های شخصی هم موجود هستند. تا حد امکان هم بازی‌هایی معرفی شده‌اند که به سیستم قدرتمندی نیاز نداشته باشند.

Resident Evil 4

resident_evil_4_wallpaper_by_jevangood-d6s6arb

مهم نیست چند دفعه این عنوان را بازی کرده‌اید؛ «رزیدنت اویل 4» از آن دسته بازی‌هایی است که باید هر چند وقت یک بار دوباره به آن سر زد. گیم‌پلی بازی و هدشات کردن گانادو ها حتی بعد از گذشت ده سال هنوز هم لذت‌بخش و هیجان‌انگیز است و به این راحتی‌ها از یاد نمی‌رود. با وجود کمپین طولانی و شاهکار و بخش «مزدوران» و محتواهای زیاد، «رزیدنت اویل 4» می‌تواند اولویت اول شما برای ایام نوروز باشد. پیشنهاد ما این است که نسخه Ultimate HD که برای رایانه‌های شخصی است را تهیه کنید که از گرافیک بهتر و کنترل بهتری بر روی رایانه‌های شخصی برخوردار است. البته اگر می‌خواهید تنها برای بخش «مزدوران» سراغ بازی بروید می‌توانید سراغ نسخه‌های دیگر رزیدنت اویل هم بروید.

Neverending Nightmares

Neverending Nightmares

اگر مقاله ده بازی از ترسناک‌ترین بازی‌های امسال (که البته الان می‌شود پارسال!) را در سایت خوانده باشید پس کمی با این بازی آشنایی دارید. بگذارید در یک خط این بازی را تعریف کنم؛ عمارت اسپنسر «رزیدنت اویل 1» را با ترس روانی «سایلنت هیل» ترکیب کنید و حالت گرافیکی دو بعدی ساده و سیاه و سفید را به آن اضافه کنید؛ نتیجه می‌شود بازی «کابوس‌های بی‌پایان» که شش هفت ماه پیش برای رایانه‌های شخصی عرضه شده است. فضاسازی بازی به شدت مریض و دلهره‌آور است و تجربه ترسناک جالبی را برای‌تان رقم می‌زند. بازی را به خوره‌های سبک ترسناک هم پیشنهاد می‌کنم و اطمینان می‌دهم که از تجربه آن راضی خواهید بود.

System Shock 2

2346327-b32

سری «بایوشاک» بدون شک یکی از بهترین سری بازی‌های نسل هفتم و همچنین یکی از بهترین سری بازی‌های تاریخ است. کن لوین و همکارانش در استودیوی Irrational Games با شیوه روایت داستان بی‌نظیر و گیم‌پلی فوق‌العاده‌ای که در نسخه اول این سری گنجانده بودند توانستند نام خود را در صنعت بازی‌سازی جاودان کنند و این افتخار را با نسخه «بی‌کران» بیش از پیش کنند. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید خود بایوشاک هم جدی به نام «سیستم شاک 2» دارد که از قضا آن بازی هم توسط Irrational Games ساخته شده است. عنوانی که در سال 1999 میلادی توسط Irrational Games و Looking Glass Studios ساخته شده و به مانند بایوشاک، یک تیراندازی اول شخص همراه با المان‌های سبک‌های نقش‌آفرینی و وحشت بقا است. تنها چیزی که می‌تواند مانع از بازی‌کردن «سیستم شاک 2» شود گرافیک آن است که خوشبختانه این مورد هم با کمک مادساز های غیور رفع شده است. اگر عاشق «بایوشاک» هستید و از آن خوش‌تان آمده در بازی‌کردن «سیستم شاک 2» ذره‌ای تردید نکنید.

Battlefield Hardline

bf_hardline

تازه‌ترین عنوان این فهرست و تازه‌ترین عنوان از سری پرطرفدار بتلفیلد که در حال حاضر چهار روز از انتشار جهانی آن می‌گذرد. درست است که برای اولین بار استودیوی Dice بتلفیلد نساخته و این نسخه هم در حد عناوین قبلی سری نیست؛ اما با توجه به نمرات منتقدان و بازخورد‌هایی که این عنوان داشته می‌توان گفت که هنوز با یک بازی سرگرم کننده روبرو هستیم. در ضمن نمی‌توان به این راحتی از درگیری‌های خیابانی بین دزد‌ها و پلیس‌ها که این بار جایگزین جنگ‌های وسیع شده بگذریم. «بتلفیلد: هاردلاین» می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی شما برای سرگرم شدن در ایام نوروز باشد. مخصوصا با وجود بخش چندنفره جذاب‌اش.

Rayman Origins/Legends

rayman origins legends

این مورد را استثنا در نظر بگیرید! فرقی نمی‌کند «ریمن: افسانه‌ها» را بازی کنید یا «ریمن: ریشه‌ها»؛ بازی‌کردن جفت‌شان حال می‌دهد! در این ایام که اعضای فامیل به خانه شما می‌آیند بهترین کار این است که گیمرهای‌شان را جمع کنید و با هم ریمن بازی کنید. اگر چهار نفر باشید و «ریمن: افسانه‌ها» را هم داشته باشید و به سراغ مود Kung Foot هم بروید که چه بهتر! تک‌نفره ریمن بازی‌کردن هم کلی حال می‌دهد چه به چند‌نفره بازی کردن‌اش! مگر می‌شود در یک دنیای رنگارنگ و شاد و خنده‌دار، با شنیدن یک موسیقی شاد و هیجان‌انگیز و دیدن ریمن و گلوباکس سر حال نیایید؟

Super Smash Bros

SuperSmashBros

بازی‌های مبارزه‌ای یکی از اولویت‌های چند نفره بازی‌است. از همان موقع که بازی‌های مبارزه‌ای شکل گرفتند، کل‌کل های دو نفره هم وجود داشتند. قدیم‌ها که کلوپ‌ها رواج داشتند، شرط بندی بر سر تکن و مورتال کامبت پای ثابت کل‌کل ها بود. با گذشت زمان و پیشرفت کنسول‌ها و بازی‌ها، به تعداد بازی‌کننده ها اضافه شد و حالا در بازی‌های مبارزه‌ای می‌توانید چهار نفره هم به انجام بازی بپردازید. شرکت نینتندو هم از بدو پیدایش خود همواره به تولید بازی‌های دسته‌جمعی و خانوادگی اهمیت داده است. وقتی چنین شرکتی سراغ ساخت یک بازی مبارزه‌ای برود نتیجه می‌شود سری Super Smash که یکی از بهترین و محبوب‌ترین بازی‌های مبارزه‌ای است. این بازی نه تنها برای ایام نوروز، بلکه برای تمام سال یکی از بهترین گزینه‌ها برای دسته‌جمعی بازی‌کردن است. یکی از خوبی‌های این بازی جمع شدن بسیاری از شخصیت‌های معروف و قدیمی نینتندو در کنار هم است. همین می‌تواند دلیلی بر جذب‌شدن بزرگتر‌ها به سمت بازی باشد. حتما کسانی در فامیل‌تان هستند که علاقه‌مند به دیدار مجدد ماریو لوله‌کش باشند. البته این مورد فهرست از یک لحاظ استثنا محسوب می‌شود و آن‌هم در دسترس نبودن‌اش برای رایانه‌های شخصی است. برای تجربه این بازی باید به کنسول‌های وی‌یو و تری دی‌اس دسترسی داشته‌باشید.

Spacechem

spacechem7679

آخرین هفته مدارس قبل از تعطیلات نوروز است و کلاس شیمی دارید. از بد روزگار معلم شیمی به شما تکلیف می‌دهد و می‌گوید که اولین جلسه بعد از تعطیلات یک امتحان درست و حسابی از شما خواهد گرفت و به این ترتیب تعطیلات شما را به گند می‌کشاند. اگر بخواهید که در این امتحان موفق باشید و یک نوزده یا بیست بگیرید باید تعطیلات را به شیمی خواندن بگذرانید. اما نگران نباشید ما یک راه بهتر سراغ داریم؛ Spacechem بازی کنید! یک بازی معمایی که علم شیمی را مبنای خود قرار داده است. شما در نقش یک دانشمند هستید و در طی بازی کاری که باید بکنید ساخت ترکیب‌های مختلف شیمیایی است. این بازی یک مزیت بزرگ را در خود گنجانده است. بازی تا یک جایی آن‌قدر خوب پیش می‌رود که کم‌کم علاقه شما را به شیمی زیاد می‌کند. اما از یک جایی به بعد آن‌قدر سخت می‌شود که دو حالت پیش می‌آید: اگر عاشق و دیوانه شیمی باشید بازی را هر طور شده ادامه می‌دهید تا هر چه بیشتر از علم گران قدر شیمی بهره‌مند شوید. اما اگر دیوانه شیمی نباشید احتمالا بازی کاری می‌کند که از هر چه شیمی و مندلیف و رادرفورد و الکترون و غیره و ذلک است بدتان می‌آید! پس چه عاشق شیمی باشید و چه عاشق‌اش نباشید این بازی بازی شماست. یا شیمی‌دان‌تان می‌کند یا کلا شیمی را از زندگی‌تان حذف می‌کند! هر چه باشد از حضور بدون فایده که بهتر است!

A Bird Story

A Bird Story (4)

واقعیت این است که همه در ایام نوروز در خانه بی‌کار ننشسته‌اند. بعضی‌ها می‌خواهند به سفر بروند، بعضی‌ها مهمان زیاد به خانه‌شان می‌آید و بعضی‌ها هم کنکور دارند. اما نمی‌شود که در نوروز اصلا بازی نکرد. بازی‌های موبایل تا حد زیادی این مشکل را رفع کرده است. اما همه که گوشی هوشمند ندارند و یا اینکه ممکن است والدین محترم این گوشی‌ها را از دسترس فرزندان دلبندشان دور کرده باشند. در این صورت می‌توانید با کلی خواهش و التماس یک روز از والدین مرخصی گرفته و به انجام کار‌های دلخواه خود از جمله بازی بپردازید. اگر وقت‌تان برای بازی کردن کم باشد بهتر است سراغ بازی‌های کوتاه بروید. «داستان یک پرنده» هم از جمله همین بازی‌های کوتاه است که نهایتا دو ساعت از شما وقت می‌گیرد. اگر بازی «به سوی ماه»(To The Moon) را بازی کرده باشید احتمالا با این بازی هم آشنا هستید. البته برای بازی کردن «داستان یک پرنده» نیازی به تجربه «به سوی ماه» نیست. بازی هم در سبک رمان تعاملی است و تجربه آن انرژی زیادی هم از شما نمی‌گیرد. در این یک الی دو ساعت می‌توانید شاهد روایت یک داستان زیبا همراه با یک موسیقی بسیار زیبا باشید و قدرت داستان‌سرایی بازی‌ها را هر چه بیشتر حس کنید.

ShellShock Live 2

shell-shock-live-2-new-weapons

در خانه هستید و یک گوشه‌ای بی‌حوصله نشسته‌اید. با خود می‌گویید که الان چه کنم؛ خب این که کاری ندارد. اول سراغ رایانه می‌روید و بعد از آن مرورگر را باز می‌کنید و ShellShock Live را جستجو می‌کنید. بعد به سرعت یک حساب کاربری ساخته و در انتها به پنج شش نفر از رفقای از خودتان بیکارتر زنگ می‌زنید و می‌گویید که کارهای قبلی را انجام دهند و منتظر باشند تا به آن‌ها یک رمز بدهید تا وارد مسابقه‌ای شوند که شما ساخته‌اید. یک بازی دوبعدی آنلاین چندنفره تحت مرورگر که در آن کنترل یک تانک را در دست می‌گیرید. لذت‌‌بخش‌تر از خود بازی که در عین سادگی بسیار معتاد‌آور است، چت‌کردن با دوستان در حین بازی است. کل‌کل‌ها و تکه‌های دوستان و رقبا در حین بازی هیجان خود بازی را دوبرابر می‌کنند و اهمیت هر دست بازی را برایتان تا اندازه اهمیت فینال جام جهانی بالا می‌برد. خوشبختانه این بازی F2P است و بدون پرداخت هزینه‌ای می‌توانید به بازی‌کردن با دوستان خود بپردازید. برای بازی‌کردن هم می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

Broken Sword: The Shadows of The Templars

0AbRBmRctd6z.840x0.Vdef9Kkm

غیر از این است که زندگی بسیاری از ما پس از آشنایی با بازی‌های رایانه‌ای تغییر کرده است؟ غیر از این است که بسیاری از ما به بازی‌های رایانه‌ای مدیون هستیم؟ اگر شما هم با این گفته‌ها موافقید پس بدانید که بازی‌های حال حاضر نیز خود مدیون دوران قدیمی بازی‌های رایانه‌ای است. پس چرا برای تجدید میثاق با این آرمان‌ها سراغ این نسل قدیمی نرویم؟ شک نکنید اگر بازی‌های ماجرایی در دهه 80 و 90 میلادی وجود نداشتند، صنعت بازی‌‌های رایانه‌ای تا این اندازه قدرتمند و گسترده نبود . با توجه به اینکه در ایام نوروز می‌توانید وقت زیادی برای بازی‌کردن جور کنید، این فرصت را هم پیدا می‌کنید که به سراغ یکی دو بازی قدیمی از جمله یک بازی ماجرایی هم بروید. در بین لیست بلند بالای شاهکار‌های سبک ماجرایی به سراغ یکی از آن‌ها رفته‌ایم که در این بین مظلوم و مهجور مانده است. بازی «شمشیر شکسته: سایه‌های تمپلار‌ها» که در سال 1996 میلادی توسط استودیوی باسابقه Revolution Software عرضه شد. ماجرای «جورج استوبارت» توریست آمریکایی که بر اثر یک انفجار در یک کافه در پاریس وارد قضیه جنگ چند صد ساله بین اساسین‌ها و تمپلار‌ها می‌شود و در این راه «نیکو کولارد» خبرنگار فرانسوی هم به وی کمک می‌کند. توضیحات و تعریفات بیشتر درباره بازی را می‌توانید در مقاله 25 بازی ادونچر برتر به انتخاب PC Gamer – قسمت اول بخوانید. خواهشی که از شما دارم این است که بدون هر گونه راهنمایی و جستجو در اینترنت بازی را تمام کنید. به شما اطمینان می‌دهم در این صورت لذت اتمام بازی بسیار بسیار بسیار بیشتر خواهد بود. مطمئنا حداقل چهار پنج روزی را با معماهای بازی سر و کله می‌زنید و مغزتان حسابی به کار می‌افتد. چه بهتر! برای درس و مدرسه هم خوب است و پس از تعطیلات با ذهن آماده‌تری به سراغ درس‌خواندن می‌روید.

خب این هم از فهرست پیشنهادی گیم نیوز برای بازی‌هایی که می‌توانید در تعطیلات انجام دهید. برای همگی‌تان آرزومندیم که سال 94 از تمام‌ سال‌های قبل‌اش بهتر باشد. امیدواریم که در صورت مراجعه به بازی‌های این فهرست از بازی‌کردن‌شان لذت ببرید.

2 نظر برای این مطلب
  1. mehdi می‌گوید

    میگم چرا هاردلاینو پیشه این بازی های دخترانه گذاشتی.

    1. سید مجتبی محمودی می‌گوید

      احتمالا همه عناوین این لیست رو بازی کردید که با این اطمینان «دخترانه بودن» رو بهشون نسبت میدید. در غیر این صورت سراغ دو سه تا از عناوین لیست برید تا نظرتون عوض شه.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.