Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

بازیکن ۱۳ ساله‌ی ماینکرفت پلیس را سر کار می‌گذارد

0

یک پسر 13 ساله‌ی اهل ایالت کالیفرنیای جنوبی اقرار کرده که 3 مرتبه به صورت جداگانه مرتکب Swatting شده که طبق گفته‌های پلیس در یکی از آن‌ها، این پسربچه تهدید کرده بود که یک خانه را به همراه گروگان‌هایش در یکی از مناطق حومه‌ی شهر منفجر خواهد کرد!
توضیح این‌‌که منظور از Swatting، تماس دروغین با پلیس و درخواست اعزام نیروی ویژه‌ به مکانی است که اصلاً حادثه یا جُرمی در آن اتفاق نیفتاده باشد!
Det. Gene Martinez از اداره‌ی پلیس Ventura County در تماسی تلفنی با وبسایت Ars گفت:

در حادثه‌ی The Camarillo بیش از 20 افسر پلیس آن‌جا بود. من آن‌جا گوش به زنگ بودم. تقریباً به طور کامل خانه را محاصره کرده بودیم. کسی که با پلیس تماس گرفته بود، گفته بود 10 نفر را گروگان گرفته و درخواست مبلغ $30,000 کرده بود و گفته بود اگر این پول برایش آماده نشود، خانه را منفجر خواهد کرد.
هر موقع قضیه‌ی گروگان‌گیری در میان باشد، ما نیروهای ویژه‌ای را مامور رسیدگی به حادثه می‌کنیم.

این پسربچه فعلاً آزاد شده و تحت نظارت پدر و مادرش است تا ماه آینده دادگاه نوجوانان در مورد او حکم دهد. به دلیل سن پایین این پسربچه، نام او فاش نشده. به نظر می‌رسد مجازات این نوجوان، عفو مشروط باشد.
این نوجوان در واقع یکی از رقبایش در بازی ماینکرفت را در شهر Ocean City واقع در ایالت نیوجرسی Swat کرده. طبق گفته‌های Martinez او همچنین در منطقه‌ی Ventura County واقع در شمال لس‌آنجلس یک معلم و همین‌طور همکلاسی خود را Swat کرده است. مارتینز می‌گوید:

او اعتراف کرد که آن‌حادثه‌ها کار او بوده.
او حالا فکر می‌کند که اشتباه کرده است.

با ردیابی آدرس IP تماس‌های VOIP از نیوجرسی، محل سکونت این پسربچه در Camarillo ایالت کالیفرنیا مشخص شد و پلیس با یافتن نرم‌افزاری که بر روی کامپیوتر این نوجوان نصب شده بود و تماس‌ها را برقرار می‌کرد، مجرم را شناسایی کرد.
این پسر کم‌سن و سال دومین نوجوانی ست که در چند ماه گذشته به جرم Swatting دستگیر شده است. پیش از او هم در ماه گذشته یک جوان 19 ساله اهل لاس‌وگاس به نام Brandon Wilson به دلیل Swatting در ماه جولای در حومه‌ی شیکاگو دستگیر شده بود.
به نظر می‌رسد Swatting هم به پدیده‌ای جدید در دنیای آنلاین در سطح کشوری تبدیل شده به طوری که این روزها مدام گیمرها با پلیس تماس گرفته و به دروغ ادعای وقوع حادثه و جُرم می‌کنند. این تماس‌ها در هر شرایطی باعث شده تا نیروهای مسلح SWAT وارد صحنه شوند. به هر حال فعلاً که شاهد این هستیم که شهروندان عادی نیروهای پلیس را دنبال نخودسیاه می‌فرستند.

Ars Technica

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.