Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

سونی OnLive را خریداری کرده و تعطیل می‌کند

0

ظاهراً سونی یک بار دیگر دست‌به‌جیب شده تا باز هم مثل قبل یک سرویس استریم بازی آنلاین را خریداری کند.
این شرکت امروز اعلام کرده، سرویس استریم بازی OnLive را به قیمت نامعلومی خریداری کرده است. به این ترتیب این سرویس نه تنها دیگر خطری برای امپراطوری گیمی سونی به حساب نمی‌آید بلکه سونی اعلام کرده که آخر این ماه آن را تعطیل خواهد کرد.
OnLive در اعلامیه‌ای به کاربرانش اعلام کرد که این سرویس تا 30 آوریل برقرار خواهد بود بدون این‌که پولی از کاربرانش بگیرد و در ادامه گفت:

باعث تاسف بسیار است که بایستی سرویس بازی OnLive را تعطیل کنیم.

به این ترتیب کاربرانی که بازی‌های PlayPass این شرکت را خریده‌اند بعد از بسته شدن این سرویس نمی‌توانند به انجام آن‌ها بپردازند و همچنین نمی‌توانند از کنسول OnLive یا کنترلر جانبی آن را بر روی پلتفرم‌های دیگر استفاده کنند اما این شرکت پول کسانی که یکی از آن‌ دو قطعه‌ی سخت‌افزاری را در 1 فوریه یا بعد از آن روز خریده‌اند، پس خواهد داد.
شرکت OnLive تاریخچه‌ای شبیه به افسانه در عمر کاری 5 ساله‌ی خود دارد. این شرکت سرمایه‌گذاری بسیار بزرگی بر روی این ایده انجام داد که بتوان بازی‌ها را به جای خرید سخت‌افزار پی‌سی یا کنسول صرفاً با پرداخت هزینه‌ی اشتراک اجرا (استریم) کرد. در این حالت کار اصلی بر دوش سرورها بود و به این ترتیب رویای اجرای بازی‌های با کیفیت بالا بر روی سخت‌افزار ضعیف برای گیمرها محقق می‌شد. اما این، تنها بر روی کاغذ خوب به نظر می‌رسد چرا که شرکت خیلی زود درگیر مشکلات مالی شد و پول‌های زیادی را از دست داد به طوری که مجبور به اخراج کارمندانش در سال 2012 شد. این شرکت یک سال بعد در بهار سال گذشته سرویس جدیدی به نام Cloudlift را معرفی کرد که البته قیمت بسیار بالاتری داشت و صرفاً به پلتفرم مشهور و محبوب استیم محدود می‌شد. این سرویس سپس وارد شرکت‌ها شد تا کارمندان به وسیله‌ی آن نرم‌افزارهای اداری را اجرا کنند. آخرین باری که سونی یک شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات ابری مربوط به گیم را خرید، سال 2012 بود که در آن سال سونی شرکت Gaikai را تحت مالکیت خود درآورد. در نهایت این سرویس هم به تکنولوژی‌ای برای اجرای از راه دور بازی‌ها بر روی پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن‌ویتا تبدیل شد. ضمن این‌که، این، در واقع همان تکنولوژی‌ای است که اکنون سرویس استریمینگ PlayStation Now سونی از آن استفاده می‌کند و قرار است به زودی راه خود را به سمت تلویزیون‌ها هم باز کند.

The Verge

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.