Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

به یاد ماندنی‌ترین دشمنان در تاریخ بازی‌‌های پی‌سی – قسمت دوم

2

در قسمت قبلی این مقاله شما را با دشمنانی که در بازی‌های مختلف برای شما دندان تیز کرده‌اند آشنا کردیم و در این قسمت نیز با دسته‌ای دیگر از این موجودات رعب آور ملاقات خواهیم کرد. دشمنانی که بدون شک نام آن‌ها لرزه بر بدن هر بازیکنی می‌اندازد. با ما همراه باشید.

Uruk

uruk

حالا که بحث از دشمنان آدمیزاد به پیش آمده است، چرا به سرزمین افسانه‌ای و دوست داشتنی تالکین نرویم؟! سرزمین میانه پر است از دشمنان ریز و درشت که همگی کمر به نابودی نژاد انسان‌ها بسته‌اند که مهم‌ترین آنها اورک‌ها هستند. این موجودات که روزگاری از مردمان الف بوده‌اند، طی تحت سلطه درآمدن نیروهای تاریکی تغییر ماهیت دادند. اکثر موجوداتی که پیرو ارباب تاریکی یعنی سائرون هستند از نژاد اورک هستند که خود شامل چندین نژاد می‌شوند. یکی از مخوف‌ترین این گونه‌ها، “اوروک” (Uruk)ها هستند که از مابقی هم نژادان خود قوی‌تر و باهوش‌ترند. و اکثرا در نقش فرماندهان (War Lord) دیگر اورک‌ها در بازی “سایه موردور” (Shadow of Mordor) ظاهر می‌شوند. هر کدام از این موجودات نقاط ضعف مخصوص به خود را دارند و باید با استفاده از این نقاط ضعف آن‌ها را از پا در آورد. این اولین باری نیست که اورک‌ها را به عنوان دشمنان انسان‌ها در بازی‌ها می‌بینیم، اما مخوف‌ترین آن‌ها اوروک‌های بازی سایه موردور هستند.

Creeper

creeper

دسته‌ی کمی از بازی‌‌های رایانه‌ای فاقد هیچ گونه دشمن و یا شخصیت منفی هستند. و شاید خیلی از افراد تصور کنند که “ماین کرفت” (Minecraft) هم از آن دسته از بازی‌‌های خوش خرم است که پر است از صفا و دوستی. اما اصل ماجرا چیز دیگری است و این تصور کاملا اشتباه است. و دنیای “ماین کرفت” هم از لوس وجود دشمنان در امان نیست. می‌توان گفت که بسیاری از جنبندگان حاضر در این بازی، به نوعی دشمن شما به حساب می‌آیند. که می‌توان از Creeperها به عنوان یکی از دشمنان مخوف در ماین کرفت نام برد. هنگامی که این موجودات به نزدیکی شما و مخلوقاتتان می‌رسند منفجر شده و آثار بسیار بدی را از خود به جا می‌گذارند. پس بهتر است هنگامی که یک Creeper را دیدید فرار را بر قرار ترجیح دهید.

Stalker

stalker

در میان تحقیق و تفحص برای یافتن دشمنان مخوف در بازی‌ها باز هم به موجودات آزمایشگاهی و فضایی رسیدیم. و اینگونه که پیداست این موجودات به این زودی‌ها دست از سر ما بر نخواهند داشت. این بار نوبت به سری به یاد ماندنی “فضای مرده” (Dead Space) و موجودات عجیب الخلقه آن رسیده است که یک نماینده در این لیست داشته باشد. ما هم برای شما Stalkerها را انتخاب کردیم. این گونه از موجودات حاضر در بازی زیر شاخه‌ای از نکرومورف‌ها محسوب می‌شوند که جثه‌ای بزرگتر از نکرومورف‌های معمولی داشته و نسبت به آن‌ها از هوش بهتری نیز برخوردار هستند. و اکثرا به صورت گروهی به سمت آیزاک حمله‌ور می‌شوند. از Stalkerها برای ترساندن بازیکن‌ها به کرات استفاده شده است و باعث شده که بسیاری از بازیکنان وحشت در فضای مرده را با حمله‌های برق آسایStalker ها تجربه کرده باشند.

Big Daddy

big daddy

دومین نماینده از دنیای بایوشاک در این لیست کسی نیست جز “بابا بزرگه” (Big Daddy). این موجودات بزرگ که با لباسهایی شبیه غواص‌های صد سال پیش طراحی شده‌اند از دریلی که در دستشان تعبیه شده است به عنوان سلاح استفاده می‌کنند. وظیفه اصلی این موجودات در بازی محافظت از خواهر کوچیکه‌ها (Little Sister) است و جک اکثر آن‌ها را در “رپچر” ، در حال انجام این وظیفه می‌یابد. “بابا بزرگه‌ها” برخلاف ظاهرشان بی آزارند و تا هنگامی که به “خواهر کوچیکه‌ها” که در حال جمع آوری Adam هستند، نزدیک نشوید و به خودشان هم کاری نداشته باشید، مزاحمتی برایتان ایجاد نمی‌کنند. اما وای به روزی که با آن‌ها درگیر شوید. آن موقع است که با روی بی‌رحمشان مواجه خواهید شد و طعم خشم “بابا بزرگه‌ها” را می‌چشید.

Pig Cop

pig cop

به یکی از خاطره انگیزترین و محبوب‌ترین دشمنان در بازی‌‌های رایانه‌ای یعنی Pig Copها می‌رسیم. این موجودات با بدنی انسان نما و عضلانی و سر خوک، سد راه دوک شده و سعی در متوقف کردن او دارند. خوک‌های انسان نما که تقریبا در همه نسخه‌های ساخته شده از دوک ناکم حضور دارند، بیشتر به خاطر ظاهر جالب توجه و شات گان معروفشان زبان زد اکثر بازیکنان هستند. با اینکه دیگر دوک محبوبیت گذشته خود را ندارد و دیگر در اوج نیست. اما حس نوستالژی گیمرها هنوز پا برجاست و یاد و خاطره دوک و دشمن‌های باحال و جالبش نزد آن‌ها زنده است.

 Licker

licker

نوبت به یکی دیگر از دشمنان حال به هم زن تاریخ بازی‌‌های رایانه‌ای، یعنی Licker های سری بازی “شیطان شرور” (Resident Evil) می‌رسد. تاریخچه خلق این موجودات که از گونه‌های زامبی‌ها به حساب می‌آیند، به سال 1998 و در آزمایشگاه‌های زیرزمینی واقع در راکون سیتی بر می‌گردد. Lickerها که در طی فعال شدن دوباره “ویروس تی” (t-Virus) و پس از اختلال‌های ژنتیکی به وجود آمدند، به یکی از مخوف‌ترین و در عین حال باهوش‌ترین دشمنان در بازی تبدیل شدند. سری شبیه مغز انسان و زبانی دراز که سلاح اصلیشان هم هست از مشخصه‌های بارز این موجودات رقت انگیز است. امیدواریم که هیچگاه در دام این موجودات چندش آور گرفتار نشوید.

Nurse

nurse

پرستاران انسان‌هایی فداکار، زحمتکش و دوست داشتنی هستند البته به جز هنگامی که در سایلنت هیل آن‌ها را ملاقات کنید. زیرا اندکی پس از برخورد با آن‌ها در می‌یابید که وظیفه اصلی آن‌ها درمان نیست، بلکه سلاخی کردن شما است. اگر تا به حال به دنیای این سری پا گذاشته باشید به شدت با جملات بالا موافقت می‌کنید. این موجودات که ظاهرشان بیش از دیگر مشخصه‌های‌شان وحشتناک‌تر است با صورتی باند پیچی شده و لباس‌های عجیبشان، مانند زامبی‌های رزیدنت اویل، مستقیما به سوی شما می‌آیند و هیچ چیز جلو دارشان نیست. و اکثرا با استفاده از تجهیزات پزشکی از جمله اره استخوان بر، ساطور و گاهی هم اسلحه قصد آسیب زدن به شما را دارند. در هر صورت تصور نکنید که پرستاران سایلنت هیل دلسوز و مهربان هستند. یا آن‌ها را بکشید یا از دستشان فرار کنید.

Poison Headcrab

poison headcrab

بیشتر موجوداتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، هیولاهایی بزرگ جثه و بسیار قدرتمند هستند که شکست دادن آن‌ها ملزم به مهارت بالا و دقت زیادی است. اما بر خلاف موجودات یاد شده، Poison Headcrabهای “نیمه جان 2” (Half-Life 2)، عنکبوت‌هایی کوچک از سیاره “زن” (Xen) هستند که در حیات وحش این سرزمین‌ها، اغلب به صورت گروهی یافت می‌شوند. ظاهر این موجودات بسیار فریبنده است اما تنها یک ضربه از سوی یکی از آن‌ها کافی است تا میزان سلامتی گوردون تا حد زیادی کاهش بیابد و آرام آرام او را به زامبی تبدیل کند. پس بسیار معقول به نظر می‌رسد که در صورت شنیدن صدای خش خش وهم برانگیز این موجودات پا به فرار گذاشته و از فاصله زیاد اقدام به کشتن آن‌ها کنید تا از گزند آن‌ها در امان باشید.

Gravity

gravity

بله. درست خواندید. جاذبه هم با انسان دشمنی می‌کند. در بازی “برنامه فضایی کربال” (Kerbal Space Program) بزرگترین دشمنتان نیروی نامریی جاذبه است که تمام سعی خود را برای بازداشتن شما از انجام وظایفی که به تیمتان محول شده می‌کند. و نقش سوهان روح را به خوبی هر چه تمام‌تر اجرا می‌کند. تخریب تجهیزات، واژگون کردن موشک ها و سفینه ها تنها گوشه‌ای از کارهایی است که جاذبه برای نقشه بر آب کردن ماموریت‌های‌تان انجام می‌دهد. این بازی کاری می‌کند که بارها به علم فیزیک توهین کنید و به بانیانش بد و بیراه بگویید.

Krogan

krogan

در سه گانه به یادماندنی “اثر جرمی” (Mass Effect) موجودات فضایی هم در نقش دوستان فرمانده شپرد ظاهر می‌شوند و هم در نقش دشمنان او و تمام انسان‌ها. از میان این موجودات، Kroganها معمول‌ترین و بیشترین دشمنانی هستند که در این سه گانه با آن‌ها برخورد و مبارزه خواهید کرد. این سربازان موزدور که اهل سیاره خشن و بی آب و علف Tuchanka هستند در طی یک جنگ هسته‌ای کیهان را به ویرانه‌ای تبدیل کردند. این موجودات منفور و سرسخت که با پیشرفت کردن تکنولوژی‌های‌شان بسیار قوی‌تر هم شدند، با استفاده از سلاح‌های پیشرفته سعی در تحت سلطه در آوردن تمامی سیاره‌ها دارند. میزان سلامتی بالا، هوش مصنوعی پیشرفته و به کار بردن تاکتیک‌های جنگی مختلف از آن‌ها یک کابوس به تمام معنا در دنیای Mass Effect ساخته است که تنها راه مقابله با آن‌ها همکاری گروهی و به کار بردن قابلیت‌های ویژه شخصیت‌ها است.

Deathclaw

deathclaw

بازی‌‌های سبک نقش آفرینی مملو از دشمنان گوناگون هستند که بازیکن در طول روند یک بازی با آن‌ها رو به رو خواهد شد. Fallout نیز از این قضیه مبرا نیست و پر است از موجوداتی که در جای جای برهوت‌ها و سرزمین‌های بایر این بازی یافت می‌شوند. اما هیچ کدام از این مخلوقات به وحشتناکی Deathclaw ها نبوده و نیستند. این موجودات با ظاهری شبیه وایت واکر‌های دنیای Game of Thrones، سرعتی بسیار بالا و قدرت تخریب بسیار زیادی دارند. قد و قواره و قیافه رعب آورشان در کنار ویژگی‌هایی که بیان کردیم، آن‌ها را به کابوس هر بازیکنی در Fallout تبدیل کرده است. منشا وجودشان خاکسترهای باقیمانده از دوران جنگ است. پس هر جا که آثار این خاکسترها را دیدید دو راه دارید. یا با بهترین سلاح‌هایتان با آن‌ها تا پای جان مبارزه کنید یا پا به فرار بگذارید و جان خود را نجات دهید.

Beholder

beholder

آخرین دشمنی که در این مقاله به سراغ آن رفته‌ایم. به جرات یکی از سرسخت‌ترین موجوداتی است که در تاریخ این صنعت با او رو به رو شده‌ایم. سرزمینژ‌های فائورن محل زندگی موجودی افسانه‌ای است که در داستآن‌های کهن از او به عنوان بلای جان بسیاری از جنگجویان “سرزمین‌های فراموش شده” (Forgotten Realms) یاد شده است. این موجودات Beholder نام دارند. Beholder ها نگهبانان مخوف دنیای Baldur’s Gate هستند که از نسخه اول، در این سری بازی حضور داشته‌اند. آن‌ها در انواع و اندازه‌های مختلف سر راهتان قرار می‌گیرند و تا آخرین توان به مقابله با شما خواهند پرداخت. توانایی ساخت اسپل‌های مرگبار گوناگون و شلیک آن به سمت شما و هم تیمی هایتان بدون حتی لحظه‌ای تعلل در کنار میزان سلامتی بسیار بالا، او را به یکی از مرگبارترین دشمنان شما در سری Baldur’s Gate تبدیل کرده است. و بدون شک بلای جان شما در این بازی‌ها کسی غیر از اون نمی‌تواند باشد.

به یاد ماندنی‌ترین دشمنان در تاریخ بازی‌‌های پی‌سی – قسمت اول

2 نظر برای این مطلب
  1. امیر مهدی قنبری می‌گوید

    به نظرم ترسناک تر از Stalker توی dead space یک هیولای نامیراست که اصلا نمیمرد فرق نمیکرد با چی میزدیش و فقط تنها راهش انداختنش توی نقطه مشخص و سپس سوزاندنش با حرارت فضاپیما بود !! واقعا ترسناک بود . با این حال افتخار کشتن یدونه از این Deathclaw ها رو هم داشتم . ممنون از نویسنده

  2. .... می‌گوید

    اون عکس ویچ و نرس هم در شان سایتتون نیستند
    ممنون از توجهتون

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.