Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

گزیده اخبار سینمای ایران در روزهای جاری

0
  1. وضعیت مبهم اکران فیلم های “خانه دختر” و “نهنگ عنبر”

سازمان سینمایی وزارت ارشاد یک بار دیگر در برابر چالشی سخت قرار گرفته است. در ۴۸ ساعت گذشته اتفاق‌های گوناگونی افتاده است که فعلا سرنوشت دو محصول سینمای ایران را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. به گزارش سرویس سینمای ایران کافه سینما، امروز سخنگوی وزارت ارشاد گفت: «خانه دختر» و «نهنگ عنبر» فعلاً اکران نمی‌شوند. امیدواریم این دو فیلم با اصلاح اشکالات محتوایی‌ای که منطبق با آموزه‌های اسلامی و ملی نیست، در نوبت اکران قرار گیرند.

فارس نوشت: سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اکران فیلم پرحاشیه «خانه دختر» گفت: برای اکران فیلم «خانه دختر» در آینده نزدیک، تصمیمی گرفته نشده است و در حال بازبینی و بررسی هماهنگی رفع اشکالات هستیم. با همکاری کارگردان و تهیه کننده این فیلم اصلاحاتی داشته بنظر می آید اشکالات متوجه فیلم در حال برطرف شدن است اما تصمیمی برای اکران آن نداریم.

احتمال اکران این فیلم‌ها در روزهای گذشته، با واکنش‌های اغلب منفی خبرگزاری‌های اصول‌گرا مواجه شده بود.

روز گذشته حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی به نحوی از زیر بار اظهار نظر درباره فیلم‌ها شانه خالی کرده بود: رئیس سازمان سینمایی درباره وضعیت بلاتکلیف اکران فیلم «خانه دختر» گفت: هر فیلمی که پروانه نمایش داشته باشد، مشکلی برای اکران نخواهد داشت. به گزارش ایسنا، حجت‌الله ایوبی درباره وضعیت اکران فیلم «خانه دختر» که زمزمه‌های تحریم آن از سوی حوزه هنری وجود دارد و در عین حال در جلسه اخیر شورای پروانه نمایش، قرارداد آن ثبت نشده است، گفت: هر فیلمی که پروانه نمایش داشته باشد، مشکلی برای اکران نخواهد داشت. او در پاسخ به این سخن که این فیلم پروانه نمایش دارد؟ افزود: گویا این فیلم نیازمند اصلاحات است و بعد از آن باید پروانه نمایش بگیرد. ایوبی در پاسخ به این سخن که تهیه‌کننده فیلم اعلام کرده اصلاحات را انجام داده است و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم این فیلم را دیده و نظر مساعدی درباره آن دارد، گفت: پروانه نمایش تنها مرجع تصمیم‌گیری است و بنده کاره‌ای نیستم و سازندگان فیلم باید با گفت‌وگو مسائل احتمالی فیلم‌شان را حل کنند.

2.تبلیغات استراحت مطلق در میان سریال “فاطماگل”

در ساعات گذشته، خبر پخش تبلیغات فیلم استراحت مطلق از آنتن ماهواره، در فضای مجازی منتشر شد. فیلمی که صدا و سیما از پخش آنونس‌هایش خودداری کرده بود. در ادامه این اتفاق نایب رئیس انجمن تهیه‌کننده‌ کارگردانان سینمای ایران از قول مساعد رئیس سازمان سینمایی برای برداشتن جمله «منع تبلیغ فیلم‌ها در شبکه‌های ماهواره‌ای» از پروانه نمایش خبر داد.

مهرداد فرید در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایسنا‌، با اشاره به جلسه‌ای که شورای عالی تهیه‌کنندگان با حجت‌الله ایوبی داشته است، اظهار کرد: به دنبال تمهیداتی هستیم تا کم لطفی‌های تلویزیون که باعث کم شدن توجه مردم به سینما شده است را جبران کنیم و دنبال راهکارهایی برای جبران عدم پخش تیزر فیلم‌ها از تلویزیون هستیم تا در زیر سایه قانون آن را اجرایی کنیم.

وی افزود: از سازمان سینمایی درخواست کردیم تا امکانی داده شود‌ تا از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای بتوانیم آثار سینمایی را تبلیغ کنیم. آقای ایوبی هم اعلام کردند منع قانونی وجود ندارد و دنبال ضابطه‌مند کردن آن هستیم.

فرید ادامه داد: در پروانه نمایشی که از ارشاد دریافت می‌کنیم جمله‌ای زیر آن درج شده و صاحبان فیلم‌ها را از تبلیغ آثارشان در شبکه‌های ماهواره‌ای منع کرده است که درخواست کردیم این جمله حذف شود و رئیس سازمان سینمایی هم قول مساعد دادند تا این امکان ایجاد شود.

این کارگردان افزود: قرار شد رایزنی‌هایی هم با تلویزیون ایران انجام شود تا این کم‌لطفی‌ها خاتمه پیدا کند.

3.اکران “پریناز” بعد از 5 سال

دومین ساخته سینمایی بهرام بهرامیان “پریناز” هرچند ۵ سال پیش تولید شد اما انتشار عکسی از فاطمه معتمدآریا با گریمی غیرمتعارف و نسبت دادن این گریم به شخصیت او در فیلم اسباب توقیف چهارساله فیلم را فراهم کرد.

بهرامیان در “پریناز” داستان زندگی زن مذهبی میانسالی را روایت می کند که سرپرستی دختر یتیم یکی از اقوام را برعهده گرفته است.

اما از یک طرف مردی مرموز که در همسایگی وی زندگی می کند و از طرف دیگر وسواسهای فراوان این زن است که مشکلاتی را برای دخترک داستان رقم میزند.

انتشار عکسی از تست گریمی که معتمدآریا برای بازی در نقش این زن وسواسی انجام داده بود و البته با گریمی متفاوت از آن تست جلوی دوربین رفته بود، در برهه ای از زمان مشکلات فراوانی را برای فیلم رقم زد و باعث شد تقریبا چند سالی اکران آن به تعویق بیفتد تا نیمه ابتدایی سال قبل که فیلم پروانه نمایش گرفت.

فاطمه معتمد آریا، حمید فرخ نژاد، شبنم قلی خانی، مصطفی زمانی، فرهاد آییش، طناز طباطبایی و… در “پریناز” ایفای نقش کرده اند.

4.پخش فیلم سینمایی «ناهید» در فرانسه به کمپانی شناخته شده «ممنتو» رسید

این پخش کننده معتبر چند روز قبل رسما برای خریداری پخش فرانسه این فیلم اعلام آمادگی کرد. کتایون شهابی پخش کننده بین المللی «ناهید» با تائید این خبر به بانی فیلم گفت: «این کمپانی طی روزهای گذشته علاقه مندی اش را برای خرید حق پخش این فیلم در فرانسه اعلام کرده است اما هنوز ما این قراداد را رسماً امضا نکرده ام.»

شهابی در خصوص تاثیر خریداری حق پخش این فیلم توسط «ممنتو» در آستانه حضور آن در جشنواره کن گفت: «این موضوع قطعا در داوری ها تاثیر نخواهد داشت. چرا که داورها فقط به خود فیلم نگاه می کنند و برای آنها اهمیتی ندارد که تهیه کننده و پخش کننده چه کسی است. اما اینکه فیلمی ایرانی که در فستیوال کن پذیرفته شده پخش کننده فرانسوی داشته باشد می تواند به میزان فروش آن در اکران این کشور کمک زیادی کند.»شهابی در پایان عنوان کرد که مذاکره برای فروش حق پخش «ناهید» به کشورهای دیگر نیز ادامه دارد.

ممنتو به تازگی حق پخش فیلم «تاکسی» جعفر پناهی را در فرانسه به قیمت 200 هزار دلار خریداری کرده است.

«ناهید» ساخته آیدا پناهنده و تهیه کنندگی بیژن امکانیان تنها نماینده سینمای ایران در جشنواره کن امسال است. فیلمی که در بخش نوعی نگاه برای دریافت دوربین طلایی با دیگر فیلم ها رقابت می کند.

این فیلم سال قبل در بخش فیلم اولی‌های جشنواره‌ فیلم فجر به نمایش درآمد و در بخش فیلم‌نامه نامزد دریافت سیمرغ شد، فیلمی رئال است که بر مبنای واقع‌گرایی بنا شده و روایتی از داستان زندگی پرسوناژی به نام «ناهید» است که تلاش می‌کند، سر و سامانی به زندگی خود بدهد.
ساره بیات، پژمان بازغی، نوید محمد‌زاده، پوریا رحیمی‌سام و نسرین بابایی از بازیگران اصلی فیلم سینمایی «ناهید» هستند.

……………………………………………………………………………………

منبع: بانی فیلم,کافه سینما,سینما ژورنال

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.