Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

ویچر ۳: ایده‌آل نبودن نرخ فریم در هر دو کنسول با وجود عدم شباهت فنی

0

ویچر 3: شکار خطرناک یک بازی بسیار پیچیده استt و در حالی که هم پلی‌استیشن 4 و هم ایکس‌باکس وان پیچیدگی‌های آن را به طرز متفاوتی اداره می‌کنند، نتیجه نهایی کمتر از چیزی است که فرد انتظار دارد.

Digital foundry تحلیلی از دو نسخه‌ی بازی برای هر دو کنسول انجام داد. گزارش کار شامل نمونه‌هایی از مشکلاتی بود که بعضی از منتقدین در طول بازی به آن بر خورده بودند. فریم ریت بازی در مواقع درگیری و مکان‌های شلوغ افت می‌کند. این گزارش می‌گوید که هر دو ورژن دارای کیفیت ابزار، صاعقه و تاثیر آلفای مشابه‌اند. نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 روی حد 30 فریم بر ثانیه همراه با وی-سینک (v-sync) اجرا می‌شود. اما، نسخه‌ی ایکس‌باکس وان فریم ریتش را محدود نمی‌کند، و می‌تواند تا 40 فریم بر ثانیه بالا برود. در حالی که این ممکن است نسبت به کنسول سونی یک مزیت حساب شود، اما هیچکدام از دو نسخه در کل فریم ریت “نرم” ارائه نمی‌دهند.

به گفته‌ی Digital Foundry “برای شروع با صحنه‌های جدا شده از بازی، در هنگام اولین رویارویی با شیر دال پلی‌استیشن 4 یک خط 30 فریم بر ثانیه را حفظ می‌کند، و در عمل حرکت بسیار نرم‌تری در مقایسه با ایکس‌باکس ارائه می‌دهد که تا 35 فریم بر ثانیه بالا میرود. اما، مسئله این است که اگر فریم ریت پلی‌استیشن از این حد پایین‌تر بیاید روی 20 فریم بر ثانیه قفل می‌کند.”

“این یک جابه‌جایی لحظه‌ای است، مشابه روش حافظه میانجی دوگانه‌ی وی-سینک که در بازی متال گیر سالید 4 که روی پلی‌استیشن 3 بود عمل می‌کند. در یک صحنه‌ی جلوتر که دارای تاثیر سنگین یخ است، قابل توجه است که ایکس‌باکس وان به همین صورت در یک لحظه به 20 فریم در ثانیه می‌رسد، اما بر خلاف پلی‌4  می‌تواند آزادانه‌تر روی مقیاس حرکت کند و بالاتر رود. در همین حال کنسول سونی، روی این مقدار، برای مدت طولانی می‌ماند.”

با وجود قفل فریم، PS4 به نظر میرسد که یک تاثیر لکنت داشته باشد. ایکس‌باکس وان بالاترین فریم ریت را بین دو کنسول ارائه می‌دهد زمانی که هر دو به زیر 30 فریم بر ثانیه می‌رسند. با در نظر گرفتن هر دو Digital Foundry عقیده دارد که فریم ریت PS4 “بازی حرکتی بهتری” می‌سازد، اما فقط تا زمانی که زیر 30 فریم بر ثانیه نرسیده باشد.

گیم‌پلی واقعی تصویر کمی متفاوت را نمایش می‌دهد. گذری از شهر شلوغ نوویگراد واقعا هر دو کنسول را در آخرین حدشان قرار می‌دهد  و ایکس‌باکس وان به دامنه 29-31 فریم بر ثانیه افت می‌کند و باعث بروز لکنت در تصویر می‌شود. در مقایسه، PS4 به این وضعیت دچار نمی‌شود، اما آن نیز به طور خاصی برای این مکان‌های مشابه بهینه سازی مناسبی ندارد، با نوسان‌های 25 فریم بر ثانیه در بد ترین اوقات.

در فضاهای باز، حرکت چهار نعل در بین جنگل، نتایج مشابهی به دست می‌دهد. تک فریم معمولی روی پلی‌استیشن 4 حرکت را مختل می‌کند، در حالی که ایکس‌باکس وان بالای 30 فریم بر ثانیه اجرا می‌شود که مشکلات سرعت فریم خودش را دارد. در نبردها، هر دو کنسول در حدود 30 فریم بر ثانیه کار می‌کنند، و در هنگام درگیری‌های طولانی مثل نبرد با شیر دال افت‌های شدیدتری را مشاهده می‌کنیم هنگامی که از جادوهای آلفا-مبنا مانند ایگنی استفاده می‌کنیم. تاثیر نهایی نیز مشابه است: هیچکدام از نسخه‌های کنسول به نرمی و روانی که باید نیست، و هر کدام پتانسیل تحلیل‌های بزرگ در حین بازی را دارند.

این گزارش نتیجه‌گیری می‌کند در حالی که نمی‌توان به قطعیت یکی از دو نسخه را توصیه کرد، رزولوشن 1080 و فریم ریت پلی‌استیشن 4 به آن برتری -هر چند کم- می‌دهند.

VG247

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.