Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

یوبی‌سافت تیم «Frag Dolls» را منحل کرد

0

Frag Dolls تیم زنان گیمر حرفه‌ای یوبی‌سافت که بیش از ده سال محصولات این شرکت را تبلیغ و از حضور زنان در بازی‌ها حمایت می‌کردند، دیگر وجود ندارد. بنیان‌گذار این گروه مورگان رومینی در وب‌سایت رسمی این گروه، انحلال Frag Dolls را اعلام کرده و نوشته است:

دنیای بازی‌های ویدیویی حرکت کرده است. اینکه دختران گیمر دیگر باعث تعجب نمی‌شوند را نوعی پیشرفت حساب می‌کنیم.

ما در سال‌های گذشته بارها گفته بودیم که امیدواریم روزی برابری جنسیتی کامل را در جامعه گیمینگ سراسر دنیا ببینیم. من نخواهم گفت که به آن هدف رسیده‌ایم، به‌هرحال; ما مسیری طولانی در پیش داریم اما به‌اندازه کافی پیشرفت داشتیم و به‌وضوح وارد دوره‌ای جدید شده‌ایم…

ما همیشه باور داشتیم بازی‌های ویدیویی رسانه قدرتمندی است و به هر کس در هرجایی دوست داشتن را می‌آموزد، باعث دلگرمی ما است که ببینیم این واقعیت امروز گسترده‌تر از قبل به رسمیت شناخته می‌شود. ما افتخار می‌کنیم که باور داریم نقشی کوچک در تغییر ذهنیت‌ها داشته‌ایم.

یوبی‌سافت Frag Dolls را در سال 2004 میلادی بنیان‌گذاری کرد و بیش از 20 عضو داشت. در آن زمان رومینی نوشته بود:

ما نمی‌دانستیم Frag Dolls چگونه خواهد بود و تصورش را هم نمی‌کردیم به چنین چیزی تبدیل شود.

اما می‌دانیم روی این تصور غلط که بازی‌های ویدیوی تنها برای پسرها است انگشت گذاشته‌ایم، ضرورت ظهور Frag Dolls از لحظهات لذت‌بخش شوکه شدن مردم از کشف اینکه زنانی مثل ما نه‌تنها بازی‌های ویدیویی را دوست دارند، بلکه در آن بسیار خوب هستند.

رومینی از یوبی‌سافت به خاطر حمایتش از Frag Dolls تشکر کرده است و می‌گوید آن‌ها با این گروه تنها به شکل یک وسیله تبلیغاتی برخورد نکرده‌اند.

باعث ناراحتی است که ببینیم چیزی که برای مدت طولانی دوست داشتیم به‌روزهای پایانی‌اش رسیده، اما در این پایان شیرینی‌ای نهفته است، با رشد جامعه گیمینگ ما در حال آموختن هستیم تا چگونه این تنوع رو به رشد را وارد هویت فرهنگی خود کنیم.

مانند هر تغییر فرهنگی دردهایی در این مسیر وجود دارد، اما همان‌طوری که با Frag Dolls خداحافظی می‌کنیم، به این دنیای در حال ظهور که در آن به زنانی گیمز احترام گذاشته می‌شود، خوش‌آمد می‌گوییم. بازی‌های ویدیویی واقعاً برای همه هستند.

  Polygon

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.