Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

E3 2015: قرارداد انحصاری سونی با اکتیویژن و ربودن جایگاه مایکروسافت

0

شرکا می آید و می روند و از قرار معلوم ، سونی شریک پرمخاطب مایکروسافت را توانسته از دست این کمپانی برباید.

طبق اخباری که از یک منبع آگاه به VG247 مخابره شده است ، قرارداد شراکت پلتفرمی سری بازی های ندای وظیفه که تا پیش از با مایکروسافت و کنسول های این شرکت برقرار بود ، از این پس به پلتفرم رقیب ، یعنی پلی استیشن سونی انتقال پیدا کرده است و اولین نمایش رسمی این بازی را در کنفرانس سونی در E3 شاهد خواهیم بود.

همانگونه که بسیاری از طرفداران مایکروسافت و ایکس باکس فن ها از عدم حضور عنوان Black Ops 3 در کنفرانس مایکروسافت بر خلاف روال معمول کنفرانس های این کمپانی که تاکید و تمرکز زیادی بر این عنوان و قابلیت ها و DLC های انحصاری این بازی برای کنسول های این شرکت داشت ، متعجب شدند ، این غیبت خبر از قطع همکاری اکتیویژن و مایکروسافت و آغاز همکاری این شرکت با کمپانی رقیب داشت.

قرارداد انحصار پلتفرمی سری ندای وظیفه که انحصار زمانی محتواهای اضافی بازی برای پلتفرم های مقصد کمپانی طرف قرارداد را پوشش می دهد ، برای مدت زیادی در شراکت با مایکروسافت بود و این کمپانی از زمان انحصاری کردن نسخه آزمایشی بخش چند نفره بازی Call of Duty: Modern Warfare برای ایکس باکس 360 ، از این انحصار زمانی بهره می برد.

اولین انحصار محتوایی سری ندای وظیفه ، به پکیج محتوای اضافی Call of Duty: Modern Warfare 2 در سال 2010 برمی گردد که در انحصار زمانی ایکس باکس 360 بود. از آن پس تمامی محتوا های انحصاری سری ندای وظیفه پیش از هر پلتفرمی ، به سری کنسول های ایکس باکس قدم گذاشته اند.

برای اولین بار در ماه ژوئن در زمان معرفی بازی ، که هیچ نشانی از برچسب “اولین محتوای اضافی” در شبکه ایکس باکس لایو برای Black Ops III دیده نشد بود که زمزمه ها در مورد به پایان رسیدن قرارداد انحصاری این دو شرکت آغاز شد.

کنفرانس سونی در جریان همایش E3 امسال ، صبح امروز در لس آنجلس برگزار خواهد شد و باید منتظر باشیم تا اولین تریلر گیم پلی نسخه جدید سری ندای وظیفه را در آن ببینیم.

VG247

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.