Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

مروری بر کنفرانس اسکوئر انیکس در E3 2015

0

اسکوئر انیکس امسال سرش شلوغ است و همان طور که دیدیم بین هر دو جبهه‌ی سونی و مایکروسافت در حال فعالیت است. از طرفی توم ریدر جدید به صورت انحصاری زمانی برای ایکس‌باکس وان و پی‌سی عرضه خواهد شد و از طرفی هیتمن جدید برای پلی‌استیشن 4 محتوای انحصاری خواهد داشت. از طرفی Deus Ex و Just Cause 3 هم جزو بازی‌های مورد انتظار امسال هستند که در کنفرانس شب گذشته به آن‌ها اشاره شد.

در این مطلب سعی شده تا تمامی اتفاقات مهم کنفرانس شب گذشته به صورت خلاصه بازگو شوند.

just-cause-3-

بالاخره تاریخ عرضه‌ی Just Cause 3 به طور دقیق مشخص شد. اسکوئر انیکس شب گذشته به صورت رسمی اعلام کرد که این بازی که از قضا به خاطر جهان باز بودن‌اش کلی طرفدار دست و پا کرده، در تاریخ یکم ماه دسامبر سال جاری – مصادف با 10 آذر – برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد. هم‌چنین تریلری از گیم‌پلی بازی در همین راستا منتشر شد که نشان می‌داد بازی از نظر جیمزباند بازی هیچ تفاوتی با نسخه‌های قبلی نکرده و بمب‌های C4، نارنجک‌ها و چنگک معروف بازی در JC3 هم پایه‌ ثابت بازی هستند. شخصیت اصلی بازی هم‌چنین می‌تواند از یک لباس پرواز استفاده کند که به او بال‌های مجازی می‌دهد. سیستم پرواز نیز تا حدودی مشابه‌ بازی‌های بتمن آرکام راک‌استدی در آمده است. اسکوئر انیکس هم‌چنین تایید کرد که ریکو قابلیت استفاده از اسلحه‌ها در هر دو دستش را خواهد داشت.

اگر پیش از شروع E3 2015 اخبار را با گیم‌نیوز دنبال می‌کردید احتمالا در جریان این موضوع بوده‌اید که استودیوی موفق پلاتینیوم گیمز سازنده‌ی عناوینی مثل ونکوئیش، بایونتا و متال گیر رایزینگ قرار است در نمایشگاه E3 از بازی جدیدی رونمایی کند. این بازی همان طور که احتمال می‌رفت شب گذشته در کنفرانس اسکوئر انیکس معرفی شد و دست بر قضا دنباله‌ای برای عنوان Nier خواهد بود. فعلا هیچ‌گونه اطلاعات اضافی در مورد تاریخ عرضه و یا پلتفرم مقصد بازی اعلام نشده است و پلاتینیوم گیمز قول اطلاعات بیشتر را در پاییز سال جاری میلادی داده است.

rise_of_the_tomb_raider-730x411

در جریان کنفرانس اسکوئر انیکس تریلر و اطلاعات جدیدی از عنوان Rise of the Tomb Raider منتشر شد. طبق این تریلر و اطلاعات منتشر شده می‌دانیم که تمرکز بیشتری روی طراحی مقبره‌ها صورت گرفته است. گرافیک بازی با توجه به تریلر پیشرفت به ‌سزایی داشته است و این را می‌توان از جزئیات تکسچرها و بارش دانه‌های برف روی مژه‌های لارا دید. این تریلر را می‌توانید از طریق این لینک مشاهده کنید.

اگر در جریان بازی‌های موبایل باشید مطمئنا عنوان Hitman Go که سال گذشته برای اسمارت‌فون‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید و iOS منتشر شد را می‌شناسید. حالا اسکوئر انیکس می‌خواهد مرز بازی‌های موبایل خود را گسترش دهد و در همین راستا بازی جدیدی را تحت عنوان Lara Croft Go رونمایی کرده است. فعلا اطلاعات زیادی از بازی با جز یک تریلر منتشر شده در دسترس نیست. طراحی هنری در این تریلر بسیار زیبا کار شده و می‌توان روی بازی اصلی هم با توجه به سابقه‌ی اسکوئر انیکس حساب باز کرد. این تریلر را می‌توانید از طریق این لینک مشاهده کنید.

Final-Fantasy-FVII

موفقیت فاینال فانتزی 7 در ژاپن و حتی کشورهای غربی به حدی زیاد بود که هواداران از حدود بیست سال پیش تا به حال خواستار بازسازی این عنوان شده بودند و بالاخره در کنفرانس سونی در E3 امسال این خواسته به واقعیت نزدیک شد. در کنفرانس اسکوئر انیکس نیز همان تریلری که پیش‌تر منتشر شده بود به نمایش در آمد و در ادامه اسکوئر انیکس با عذرخواهی از کاربران پلی‌استیشن 4 بازی اعلام کرد که نسخه‌ی پورت شده‌ی فاینال فانتزی 7 در زمستان 2015 عرضه می‌شود. این در حالی است که نسخه‌ی پی‌سی برای انتشار در تابستان سال جاری میلادی در نظر گرفته شده است. خبر دیگر این که این بازی در راه دیوایس‌های با سیستم عامل iOS است.

IO Interactive سازنده‌ی سری هیتمن که از نسخه‌ جدید این سری در کنفرانس سونی رونمایی کرده بود، اطلاعات جدیدی را در مورد جزئیات انتشار و خود بازی منتشر کرد. طبق این بیانیه هیتمن جدید در محیط‌های جدید جریان خواهد داشت و بازیکن برای دسترسی به سلاح‌های بهتر نیاز به رتبه (رنک) بالاتر دارد. از طرفی ظاهرا بازی قرار است به صورت اپیزودیک عرضه شود و تاریخ انتشار آن 17 آذر ماه سال جاری برای سه پلتفرم اصلی خواهد بود. یک نسخه‌ی اسنایپر مانند Absolution نیز به صورت جداگانه برای بازی منتشر خواهد شد. تریلر بازی را می‌توانید از این لینک مشاهده نمائید.

deus_ex_mankind_divided_o11

در جریان این که چند وقت پیش از نسخه‌ی جدید عنوان موفق «دوس اِکس» – با نام کامل Deus Ex: Mankind Devided – رونمایی شده بود، اسکوئر انیکس طبق وعده‌ای که داده بود در کنفرانس خود نمایشی کوتاه را از گیم‌پلی این بازی به جریان گذاشت. از این نمایش و اطلاعات منتشر شده می‌توان دریافت که داستان بازی دو سال پس از انقلاب بشری در نسخه‌ی قبلی جریان پیدا می‌کند. آدام جنسن به پلیس بین‌الملل پیوسته تا به عنوان یک جاسوس دو جانبه هم جریانات میان تروریست‌ها را فروپاشی کند و هم سر از کار اتفاقات و زورگویی‌هایی که بر جهان سلطه کرده در آورد. حالا سلاح سرد جنسن یعنی آرم‌بلید قدرت بیشتری پیدا کرده و می‌تواند به عنوان ابزار دفاعی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. شخصی‌سازی سلاح‌ها نیز چیزی شبیه به سیستم به کار رفته در آخرین نسخه‌ی کرایسیس شده که می‌توان آن را در جنبه‌های مختلف شخصی‌سازی کرد و مورد استفاده قرار داد. اپلیکیشن موبایل Deus Ex Universe هم‌اکنون برای iOS و اندروید در دسترس است. بازی برای انتشار در اوایل سال 2016 مقرر شده است.

تریلر جدیدی از Kingdom Hearts 3 به نمایش در آمد. حالا دونالد و گوفی به سلاح تبدیل می‌شوند و دنیای بازی به کلی رنگ بندی جدیدی به خود دیده است. از طرفی نسخه‌ی موبایلی KH تحت عنوان Unchained Key با سیستم مبارزات شبیه‌سازی شده از بازی‌های اصلی برای پلتفرم‌های iOS و اندروید در دسترس قرار خواهد گرفت.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.