Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

اضافه شدن قابلیت loot، مخفی کاری و پشتیبانی از ماد بهتر در «اکس کام ۲»

0

تولید کننده ارشد راجب به مکانیک گیم‌پلی جدید و این‌که چگونه این عنوان را منحصراً برای پی‌سی ساختن پشتیبانی مد بهتری ارائه می‌دهد.

در ایکس کام: دشمن ناشناخته، سربازان شما باید تکنولوژی آدم‌فضایی هارا بدشت آورند تا دانش خودشان را افزایش دهند و تجهیزات بهتر بسازند، در پایان هر مأموریت این‌کار خودبه‌خود انجام می‌شد؛ شما مقداری از تکنولوژی آن‌ها را دریافت می‌کردید تا آن‌ها را تحقیق یا مهنسی معکوس کنید. در ایکس کام 2، سیستم loot جدید به این معنی‌ است که شما می‌توانید خودتان به دنبال پیشرفت‌های آدم‌فضایی ها بروید و چیزهای باارزش‌تری از جنازه‌های آنان بدست‌آورید و آن‌را در کوله‌پشتی سرباز خودتان قرار دهید.

«شما می‌توانید آن‌ها را به پایگاهتان برگردانید و کارهای جالبی با آن‌ها انجام دهید، مانند تغییر دادن اسلحه‌های خودتان و غیره» به گفتهٔ گرت دی‌آنجلیس تولید کننده ارشد ایکس‌کام.

بازیکنان ایکس‌کام: دشمن ناشناخته توانسته‌اند راهی از طریق مدهای بازی پیدا کنند که سربازان خودشان را ساخته و تجهیز کنند؛ اما این کارها محدودیت داشت و حالا که ایکس‌کام 2 مخصوص پی‌سی است، پشتیبانی مد بسیار بهتر خواهدبود. دی‌آنجلیس گفته «ما پشتیبانی کارگاه استیم خواهیم داشت و ویراستار غیرواقعی که شما بتوانید راجب به محتوا با آن صحبت کنید. ما قصد داریم بخش‌های از منابع بازی را منتشر کنید تا شما خودتان بتوانید در توانایی‌ها و وضعیت‌های موجود تغییراتی صورت دهید.

یکی از سیستم‌های جدیدی که براساس وضعیت ساخته نشده، مرحله پنهان شدن است؛ که به گفتهٔ دی‌آنجلیس به بازیکنان اجازه می‌دهد که نقش حمله کننده را داشته باشند. در ایکس کام شما در تلاشید که هم‌پیمانی مفسدانه بین آدم‌فضایی ها و حکومت را نابود کنید، به همین دلیل سربازان شما باید بتوانند به مناطق دشمن نفوذ کنند؛ اما مأموریت را در وضعیت مخفی شروع می‌کنند که به این معنی است سربازان دشمن حالت تهاجمی ندارند زمانی که وارد میدان دید شما می‌شوند. به‌جای آن، رادار کوچکی که حول دشمنان است به شما اجازه می‌دهد که به آن‌ها نزدیک شوید و در مکانی مناسب جای‌گیری کنید، بدون اینکه آن‌ها مطلع شوند. بعضی از دشمنان مسیرهای گشت‌زنی را دنبال می‌کنند، شما در صورتی که کاملاً پناه گرفته باشید می‌توانید از دید آن‌ها مخفی بمانید و آن‌ها از کنارتان عبور خواهند کرد.

«شما باید جریان جنگ را تغییر دهید و گروه اول را به بهترین نحو از بین ببرید سپس آن‌ها متوجه حضورتان خواهند شد. نیروهای کمکی خواهند آمد و اینجاست که ایکس‌کام به اصل خودش بازمی‌گردد. توانایی‌های دیگری اضافه خواهند شد که ما بعداً راجب آن‌ها صحبت خواهیم کرد.»

زمانی که نبرد شروع شود شیئی که شما پشت آن مخفی شده‌اید از بین خواهد رفت و شما در معرض خطر خواهید بود؛ اما در اینجا نکات جالبی وجود دارد. ببینیم که دی‌آنجلیس چه می‌گوید «زمانی که شما پناه گرفته‌اید بدترین چیزی که ممکن است برایتان اتفاق بی‌افتد این است که آن شیئ نابود شود، اما نقاطی سالم خواهند ماند، بسته به نوع گلوله‌ای که استفاده شده و پناهگاه یا کاملاً نابود خواهد شد یا قسمت‌هایی از آن سالم خواهد ماند. نکتهٔ جالب دیگر درمورد سیستم تخریب بازی این است که اگر شما در یک ساختمان چند طبقه باشید و آن مورد حمله و آتش قرار گیرد امکان دارد کف یا سقف ساختمان فروریز کند و شما پایین بیافتید.»

هم‌چنین در این سری نه تنها نقشه‌ها با برنامه‌ریزی ساخته شده‌اند بلکه اهداف نیز تغییر کرده‌اند.

دی‌آنجلیس توضیح داد «در دشمن ناشناخته شما دستورات کشتن یا نجات داد اشخاص را داشتید اما در این سری ما این‌دو را به نحوی تلفیق کرده‌ایم. شما ممکن است تازمانی که وارد مکان نشده‌اید از مأموریت خود باخبر نباشید و نکته دیگر این‌که این ماموریت‌ها خطی نیستند و شما می‌توانید به صورت‌های مختلف آن‌ها را انجام دهید.»

دی‌آنجلیس توضیح داد که همهٔ بازیکنان یکبار کمپین اصلی بازی را باخته‌اند، به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم سناریو را جوری بسازیم که سری قبلی موفق به انجام آن نشد.

«این بازی یک فیلم با کتاب نیست که فقط یک روش برای پیشرفت آن وجود داشته باشد. چیزی که برای ما جالب است اتفاقاتی است که برای بازیکنان می‌افتد. نتیجه این شد که انسان‌ها شکست خوردند و آدم‌فضایی‌ها زمین را اشغال کردند و ایکس‌کام 20 سال دیگر برگشت تا جبران کند؛ اما در جایی دیگر انسان‌ها پیروز شدند و نتیجه کاملاً برعکسی رقم خورد و ما می‌خواهیم این داستان را تعریف کنیم.»

و این چه معنایی برای شورای ملل دارد، افراد مرموزی که برای اولین بار ایکس‌کام را تشکیل دادند؟ باید منتظر بود و دید، به گفتهٔ دی‌آنجلیس.

ایکس‌کام 2 در نوامبر برای پی‌سی به بازار خواهد آمد.

Gamespot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.