Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

آمار فروش صنعت بازی در امریکای شمالی در ماه ژوئن – بتمن PS4 را به صدر کشید

0

درست مطابق انتظارها، «بتمن: شوالیه‌ی آرکام» بیشترین سوددهی و سودرسانی را در صنعت بازی منطقه‌ی آمریکای شمالی در ماه ژوئن داشته است.

بر اساس آمار NPD باندل این بازی برای پلی‌استیشن 4 که دارای محتوای انحصاری نیز بوده به کنسول سونی کمک کرده تا در جایگاه اول آمار فروش در ماه گذشته باقی بماند. بازی راک‌ستدی توانسته با افزایش 19 درصدی آمار فروش بازی‌ها در مقایسه با موعد مشابه در سال قبل، بعد از فقط 12 روز توانسته به جایگاه دومین بازی پرفروش سال 2015 دست پیدا کند. مورتال کامبت ایکس در رده‌ی نخست این آمار قرار دارد.

لیام کالاهان، تحلیلگر موسسه‌ی آماری ان‌پی‌دی در گزارشی اعلام کرد که فروش ماه اول شوالیه‌ی آرکام با اختلاف ناچیزی از فروش شهر آرکام که در پاییز 2011 عرضه شده بود، بیشتر بوده است. وی همچنین اضافه کرد:

“باید به تفاوت بستر اجرای بازی [پلتفرم] دقت کنیم. اگر آمار فروش باندل‌های سخت‌افزاری را هم در نظر بگیریم، شوالیه‌ی آرکام پر فروش‌ترین بازی سال 2015، تا این لحظه به شمار می‌رود.”

جنگ کنسول‌ها

همان طور که در ابتدای این گزارش آمده است، پلی‌استیشن 4 بهترین فروش را در ماه ژوئن در ایالات متحده تجربه کرده. این کنسول که عمر آن اکنون به 19 ماه می‌رسد، توانسته برای 16 ماه از عمر خود در رده‌ی اول فروش باقی بماند. سونی همچنین در بیانیه‌ای اظهار داشته که این برتری، به فروش نرم‌افزاری و بازی‌های این کنسول نیز بسط می‌شود. این شرکت اضافه کرد:

“پلی‌استیشن 4 به صدرنشینی خود در جدول فروش کنسول‌ها در امریکا و جهان ادامه می‌دهد.”

مایکروسافت هم البته اخبار خوبی در بر داشت. بر اساس اطلاعات به دست آمده از یک منبع آگاه، آمار فروش کنسول ایکس‌باکس وان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 51 درصد رشد داشته است و تعداد کاربران فعال ایکس‌باکس لایو نیز تا 22 درصد افزایش یافته.

همچنین نینتندو نیز در این تابستان اوضاع فروش خوبی را تجربه می‌کند. بر اساس اعلام این شرکت، مجموع فروش دو کنسولو 3دی‌اس و وی‌یو نسبت به ماه ژوئن سال 2014 بیش از 20 درصد افزایش یافته است. نینتندو این آمار را مدیون عرضه‌ی 3دی‌اس ایکس‌ال جدید خود می‌داند. فروش کلی این کنسول دستی در سال 2015 در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته تا 40 درصد افزایش داشته است.

نرم‌افزار

ژوئن چهارمین ماه سال 2015 بود که در آن آمار نقطه به نقطه‌ی افزایش فروش نسبت به سال گذشته ادامه دارد. در مقایسه با 6 ماه ابتدایی سال گذشته نیز فروش نرم‌افزاری در بازار گیم تا 3 درصد رشد را نشان می‌دهد.

کالاهان می‌گوید:

“با برنامه‌ی انتشار پر و پیمانی که برای ادامه‌ی سال در نظر گرفته شده است، احتمال ادامه‌ی روند رو به رشد فروش محصولات دیجیتال تا پایان سال نیز وجود دارد.”

جدولی که در ادامه می‌بینید، به خوبی خبر از خوش‌حال بودن شرکت برادران وارنر می‌دهد. علاوه بر فروش خوب بتمن، این ناشر عرضه‌ی موفقی را برای لگو: دنیای ژوراسیک رقم زده و فروش قدرتمند مورتال کامبت ایکس‌ همچنان ادامه دارد.

بر اساس تحلیل اعلام شده، این شرکت نسبت به سال 2014 تا همین موقع، مجموع فروشی با افزایش 217 درصدی را تجربه می‌کند.

جدا از وارنر، ناشرین دیگر هم در این بازار سهم زیادی دارند. کتبیه‌ی بزرگان آنلاین عملکرد خوبی داشته و سپلاتون و ویچر 3 روند راضی کننده‌ی خود را حفظ کرده اند. جدول کامل را مشاهده کنید:

  1. Batman: Arkham Knight (PS4, Xbox One, PC)
  2. The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited (Xbox One, PS4, PC)
  3. LEGO: Jurassic World (Xbox 360, Xbox One, PS4, PS3, 3DS, Wii U, PSV)
  4. The Witcher 3: Wild Hunt (PS4, Xbox One, PC)
  5. Splatoon (Wii U)
  6. Minecraft (Xbox 360, PS3, Xbox One, PS4)
  7. Grand Theft Auto V (Xbox One, PS4, Xbox 360, PS3, PC)
  8. Mortal Kombat X (PS4, Xbox One)
  9. NBA 2K15 (Xbox 360, PS4, Xbox One, PS3, PC)
  10. Call of Duty: Advanced Warfare (Xbox One, PS4, Xbox 360, PS3, PC)

مجموع

در مجموع 869.4 میلیون دلار تراکنش مالی در یک ماه گذشته در صنعت بازی اتفاق افتاده که نسبت به ژوئن 2014 بیش از 18 درصد رشد داشته است. فروش نرم‌افزاری 21 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته و به 345.5 میلیون دلار رسیده است. سهم بازار سخت‌افزار نیز با وجود رشد 8 درصدی نسبت به سال گذشته، 313.1 میلیون دلار بوده است.

ان‌پی‌دی همچنین اعلام کرده که فروش کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش داشته و جایگاه کنسول‌های جدید در بازار به خوبی تثبیت شده است.

با توجه به آمار منتشر شده توسط این موسسه، باید حق را به سونی و مایکروسافت بدهیم و انتظار انتشار باندل‌های گران‌قیمت دیگری را هم از آن‌ها داشته باشیم. چون این طور که مشخص است باندل‌ها آمار باورنکردنی 82 درصد از کل فروش این دو شرکت در ماه ژوئن را به خود اختصاص داده‌اند که نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش یافته و برای شرکت‌های مذکور سودمند بوده است.

آمار ان‌پی‌دی فقط شامل فروش فیزیکی در ایالات متحده می‌شود.

VG247

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.