Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

رییس اکس‌باکس از نظریه مرگ کنسول‌ها می‌گوید

0

به عقیده مدیر بخش گیم مایکروسافت، موج اخیر میزان محبوبیت هر دو کنسول اکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 نشان می‌دهد که کسب‌وکار کنسول هنوز جای پیشرفت و ترقی دارد.

فیل اسپنسر رییس اکس باکس، در مصاحبه‌ای با مجله Edge از سال‌های گذشته و مواجه شدن با سوالات خبرنگاران درباره سلامت پایین تجارت کنسول‌های خانگی سخن می‌گوید.

این سوالات او را در زمره دست‌اندرکاران قابل احترام صنعت گیم قرار داد، در حالی که کسانی چون رییس پیشین اسکوئر انیکس یوچی وادا از مرگ نزدیک کنسول‌ها سخن می‌گفتند.

اسپنسر می‌گوید:

من احترام زیادی برای تیم سونی و موفقیتی که با پلی‌استیشن 4 داشتند قایل هستم و این زمانی عالی برای صنعت کنسول است.

 

من این حرف رو بارها گفتم، اما 4 سال پیش وقتی با من مصاحبه می‌شد با سوالاتی مثل ‘اصلاً کسی کنسول می‌خواد؟’ و ‘این صنعت نمرده؟ همه دیگه رو گوشی‌ها بازی می‌کنن’ روبرو می‌شدم، و الان شما می‌بینید که بیش از 20 میلیون دستگاه پلی‌استیشن 4 به فروش رسید.

 

و ما هم اکس‌باکس وان های زیادی در سراسر دنیا فروختیم، بیشتر از تعداد اکس‌باکس 360 فروخته شده در همین زمان. ما هر دو عملکرد خوبی داریم و من فکر می‌کنم نینتندو هم برنامه‌هایی برای آینده خواهد داشت، من از کنسول NX اطلاع چندانی ندارم اما دیدن نتیجه کار جالب خواهد بود.

وقتی صحبت از پیشرفت کلی کسب و کار کنسول‌های می‌شود، فروش سخت‌افزار بخشی از معادله بزرگتری هستند.

این سوال که میزان سودآوری کنسول‌های بازی برای سونی و مایکروسافت چقدر است باقی می‌ماند و در عین حال سازندگان و ناشرین بازی با چالش بزرگ‌تری در کسب سود بازی‌های AAA روبرو هستند.

در جایی دیگر در این مصاحبه اسپسر تایید می‌کند که مایکروسافت نیاز دارد تا موقعیت بازار اروپا را برای اکس‌باکس وان بهبود ببخشد، با توجه به پیش‌بینی اخیر سونی پلی‌استیشن 4 حدود 70 تا 90 درصد بازار اروپا را در اختیار دارد.

ما باید عملکرد بهتری در اروپا داشته باشیم. وقتی به وضعیت فروش جهانی نگاه می‌کنم اروپا قطعاً مکانی است که من قصد تمرکز بر روی آن دارم. من از اینکه ماه آینده به نمایشگاه گیمزکام می‌روم بسیار هیحان زده هستم، اینکه بتونیم بازی‌هایی در یک کنفرانس خبری نمایش دهیم که در E3 حضور نداشتند.

GameSpot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.