Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

انتظار قراردادهای سه‌جانبه بیشتر برای ایکس‌باکس وان نداشته باشید

0

“هزینه کردن برای عناوین انحصاری سه‌جانبه سیاست بلند مدت ما نیست.”

رئیس ایکس‌باکس، فیل اسپنسر، در صحبت‌هایش در نمایشگاه China Joy سیاست مایکروسافت را در زمینه بازی‌های انحصاری برای ایکس‌باکس وان اعلام کرده است. در مصاحبه‌ای با گیم‌کور، اسپنسر گفته که مایکروسافت می‌خواهد روی عناوین یک‌جانبه انحصاری تمرکز کند و دارندگان ایکس‌باکس‌وان نباید انتظار تعداد زیادی بازی‌های سه‌جانبه داشته باشند.

“استراتژی من حول محور دنباله‌های یک‌جانبه و سری‌هایی که خودمان مالک آن‌ها هستیم می‌چرخد، بنابراین احتمالاً بازی‌های انحصاری سه‌جانبه زیادی برای ایکس‌باکس‌وان نخواهیم دید. من تصمیم دارم روابط نزدیکی با شرکت‌های بازی‌سازی دیگر داشته باشم اما هزینهٔ زیاد برای بازی‌های سه‌جانبه فعلاً در اولویت‌های ما نیست.”

یکی از قراردادهای بزرگ مایکروسافت برای بازی‌های سه‌جانبه «خیزش مقبره‌نورد» است که نوامبر امسال برای ایکس‌باکس وان و 360 قبل از پی‌سی و پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد.

اسپنسر گفت که داشتن «خیزش مقبره‌نورد» در لاین‌آپ امسال ایکس‌باکس “عالی” است اما شما در گیمزکام امسال خواهید دید که تمرکز ما بیشتر روی بازی‌های یک‌جانبه خودمان است.

“امسال ما توانستیم «هیلو 5»، «گیرز آف وار»، «فورزا 6» و «فیبل» را در لاین‌آپ خود بگنجانیم که واقعاً بهترین لاین‌آپی است که ما با بازی‌های خودمان داشته‌ایم. داشتن «خیزش مقبره‌نورد» در لاین‌آپ امسال عالی است، اما شما خواهید دید که هسته اصلی استراتژی ما دنباله‌های یک‌جانبه خودمان است.”

حرف‌های اسپنسر را می‌توان روشی برای مقابله با سونی برداشت کرد. پیش‌تر امسال، مدیر اجرایی پلی‌استیشن، اندرو هاوس، اعلام کرد که قراردادهای سه‌جانبه با برنامه تجاری شرکت همخوانی دارند. او گفت که داشتن عناوینی مانند «دستینی»، «استریت فایتر 5» و «ندای وظیفه: بلک آپس 3» در لاین‌آپ امسال پلی‌استیشن 4 برنامه‌ای عالی بود با در نظر گرفتن اینکه عناوین یک‌جانبه سونی برای کنسول جدیدش تعداد کمی از این لاین‌آپ را تشکیل می‌داد.

به هر حال باید دید که سونی موفق‌ترخواهد بود یا نقشهٔ اسپنسر می‌تواند ایکس‌باکس را بالا بکشد. تا اینجای کار که فروش بالای پلی‌استیشن در اروپا و آمریکا نشان داده که مایکروسافت باید بیشتر تلاش کند. شاید این برنامه اسپنسر همان چیزی باشد که ایکس‌باکس برای شکست رقیبش به آن نیاز دارد.

Gamespot

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.