Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

۱۰ فیلمی که هر طرفدار آنچارتد باید ببیند- قسمت دوم

0

درست است که ناتی داگ با سری آنچارتد استانداردهای زیادی را به خصوص در زمینه داستان‌پردازی و روایت قصه بنا نهاد اما نمی‌توان این را کتمان کرد که از منابع زیادی به ویژه در دنیای سینما برای این پیشرفت کمک گرفته است. در زیر شما را با ده فیلمی که تماشایشان برای هر آنچارتد بازی واجب است، آشنا می‌کنیم. شاید تعدادی و یا حتی همه این آثار را قبلا دیده باشید اما پیشنهاد ما این است که یک بار دیگر و اینبار با دیدی متفاوت به تماشای آنها بنشینید؛ آنگاه درک خواهید کرد که ناتی داگ با تکیه بر چه پشتوانه‌ی قوی و محکمی، توانسته چنین سری بی‌نظیری را خلق کند.

  •  دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه

the-pirates-of-the-caribbean-the-curse-of-the-black-pearl-johnny-depp-orlando-bloo

کاپیتان جک اسپارو و دوستان دزد دریاییش، ماجراهای بسیار عجیب و غریبی را پشت سر می‌گذارند. در کل این سری، وجه تشابه بیشتری بین نسخه اول آن و سری آنچارتد وجود دارد. درست است که نیتن خودش دزد نیست اما هم شکارچی گنج است، هم مثل جک بذله گوست و مهم‌تر از همه، نیتن از نوادگان سر فرانسیس دریک، بزرگترین دزد دریایی تاریخ است. در واقع نیتن دریک یک دزد دریایی مدرن به حساب می‌آید. نفرین مروارید سیاه، اعجاب انگیزترین و بهترین نسخه سری دزدان دریایی کارائیب است. داستان بسیار خوب و پرکشش، روایت بسیار عالی، ماجراجویی‌های فوق‌العاده و یک شخصیت به شدت دوست‌داشتنی به نام جک اسپارو،‌ نفرین مروارید سیاه را به یکی از بهترین عناوین سبک ماجراجویی تبدیل کرده است. اینبار هنگام تماشای این فیلم، مقایسه کوچکی بین شخصیت جک و نیتن داشته باشید. مطمئن ام شباهاتی بیش از بذله‌گویی پیدا خواهید کرد.

  • مومیایی: مقبره امپراطور اژدها

shangri la

سری مومیایی از جمله فیلم‌هایی بودند که با گرته‌برداری از ایندیانا جونز ساخت شدند و انصافا آثار جذاب و خوبی هم از آب درآمدند. ما نسخه سوم این سری را برای این لیست انتخاب کردیم هرچند شماره اول مومیایی، فیلم بهتری است. دلیل این انتخاب نیز داستان و جو بسیار مشابه آن با نسخه دوم آنچارتد است. داستان مقبره امپراطور اژدها، در چین و تبت می‌گذرد و بیننده به همراه الکس اوکانل و خانواده‌اش، قدم به افسانه‌های خارق‌العاده چین باستان می‌گذارند. جایی که ما با شانگریلا، یتی و … دیدار می‌کنیم. همین چند خط خودش کافی است تا طرفداران آنچارتد را مجاب به دیدن فیلم کند. جستجوی رمز و رازهای باستانی، کاوش مقبره‌های قدیمی و مبارزه در محیط‌های پوشیده از برف تبت، به خوبی جو شماره دوم آنچارتد را منتقل می‌کند. تماشای مومیایی: مقبره امپراطور اژدها را به همه شما توصیه می‌کنم.

  •  کد داوینچی

the-da-vinci-code

رمان بسیار پرفروش و در عین حال جنجال برانگیز “دن براون” با نام کد داوینچی، دستمایه ساخت این فیلم به کارگردانی ران هاوارد و بازی تام هنکس و ژان رنو شده است. داستان درباره نمادشناسی به نام پروفسور لنگدان است که درگیر ماجرایی بی‌نظیر می‌شود. ماجرایی که انتهای آن به فرقه‌های مخفی و پررمز و راز قرون وسطی می‌رسد. یک ماجراجویی هیجان انگیز که ریشه‌های بسیاری در هنر قرون وسطی و مسائل مذهبی مسیحیت دارد. فیلم با وجود تمام کاستی‌هایش نسبت به کتاب، باز هم نمونه جالب توجهی از یک شکار گنج تمام عیار است. حل معماهای عجیب و غریب و بدست آوردن سرنخ‌هایی که به سرنخ‌های دیگر منتهی می‌شود، به شکل هیجان انگیزی در این فیلم نشان داده شده‌اند. البته هدف ما از معرفی این فیلم، تشویق شما برای خواندن کتاب‌های دن براون است. کتاب‌های این نویسنده بی نظیر، برای دوست داران ماجراجویی و شکار گنج حکم بهشت را دارد.

  •  ماجراهای تن تن: راز اسب تک شاخ

tintin

این انیمیشنT کاملا مبتنی بر تکنولوژی موشن کپچر ساخته شده است. تن تن و راز اسب تک شاخ از معروف‌ترین و محبوب ترین کتاب‌های تن تن است. این انیمیشن ساخته استیون اسپیلبرگ و تهیه کنندگی پیتر جکسون، اقتباسی از این کتاب و کتاب “تن تن و خرچنگ پنجه طلایی” است. همچین گریزی به کتاب “تن تن و گنج راکام سرخ پوش” میزند؛ هرچند این کتاب دستمایه نسخه بعدی این انیمیشن قرار خواهد گرفت. راز اسب تک شاخ با بازخوردهای متفاوتی از طرفداران روبرو شد با این حال، بیشترین نزدیکی فضا، اتمسفر و جوی کلی را بین فیلم‌های این لیست و سری آنچارتد و مخصوصا نسخه سوم این سری دارد. صحنه‌های گم شدن تن تن و هادوک در بیابان و توهم‌های کاپیتان هادوک، نزدیکی زیادی با صحنه‌های سرگردانی نیتن در بیایان روب‌الخالی دارد. تعقیب و گریزهای تن تن در مراکش نیز تشابهات زیادی با نسخه سوم آنچارتد دارد. این فیلم را به طرفداران نیتن و نیز تن تن توصیه می‌کنم هرچند برای تن تن فن‌ها، به عنوان تخریب نوستالژی به حساب آید.

  • ایندیاناجونز و آخرین جنگ صلیبی

indiana jones

آخرین جنگ صلیبی، سومین نسخه ایندیاناجونز است. این فیلم سوای تشابهات سبکی و ژانری با سری آنچارتد، یک وجه اشتراک بسیار مهم دیگر نیز با این بازی دارد. حضور پدر ایندی که کاراکترش، به نظر من منبع الهام کاراکتر “سالی” در سری آنچارتد است. این شخصیت با بازی شاون کانری، در ماجراجویی هیجان انگیز دکتر ایندی به دنبال جام مقدس، همراه و راهنمای اوست. بعضی جاها جلوی دست و پاست و دردسرساز می‌شود اما به موقع نقش مهم خود را ایفا کرده و جان ایندی را نجات می‌دهد. این نقشی است که سالی با کمی تغییر، برای آنچارتد و نیتن بر عهده دارد. جدای از این مورد، آخرین جنگ صلیبی نیز مثل دیگر عناوین این لیست، یک شکار گنج و ماجراجویی عجیب و هیجان‌انگیز است که تماشای آن برای هر طرفدار آنچارتدی ضروری است.

قسمت اول

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.