Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

عذرخواهی «اپیک گیمز» از گیمر مسلمان منع شده از ثبت نام در بتای Paragon

0

اپیک گیمز سازنده‌ی بازی «پاراگون» (Paragon) از «محمد زهیر خان» گیمر مسلمان که در هنگام ثبت‌نام برای بتای این بازی با مشکل مواجه شده بود، عذرخواهی و مشکل پیش آمده را حل کرد.

ماجرا از این قرار است که محمد خان، در پروسه‌ی ثبت‌نام، بعد از این‌که نام و نام فامیل خود را وارد می‌کند با پیغامی مواجه می‌شود که طبق آن، بر اساس قوانین امنیتی اعمال شده بر نام‌های مشکوک (!) قادر به ثبت‌نام در این بتا نیست. این قانون را ایالات متحده برای لیستی از نام‌ها و کشورهایی که روابط خارجی تیره‌ای با این‌ کشور دارند و یا از نظر این دولت تروریست محسوب می‌شوند وضع کرده است. محمد خان بلافاصله از این حماسه عکس گرفته و آن را به توئیتر برد تا صدایش شنیده شود:

“اسم من خان است و من یک تروریست نیستم.”

@EpicGames My name is Khan and I am not a terrorist. #Islamophobia pic.twitter.com/wKVAWZxFZx

2989581-beta+signup

اما در طرف دیگر قضیه، «تیم سویینی» یکی از بنیان‌گذاران اپیک گیمز به این توئیت واکنش نشان داد و نوشت:

“ببخشید، قصدی در کار نبوده است. در حال کار برای رفع مشکل به وجود آمده هستیم. دلیل: فیلتر اعمال شده توسط قوانین بازدارنده‌ی معاملات در ایالات متحده.”

اپیک گیمز برای ساختن صفحه‌ی ثبت‌نام بتای پاراگون، از کدهای استفاده شده در آنریل انجین 4 دوباره استفاده کرده بودند که این مشکل را به وجود آورده است. سویینی می‌گوید که آن‌ها احتمال بروز چنین مشکلی را در نظر نگرفته بودند.

محمد خان در توئیت بعدی خود می‌گوید:

“عجیب است که آن‌ها قبل از این متوجه این ایراد نشده بودند، اما از سویینی به خاطر عذرخواهی و توجه‌اش متشکرم و خوشحالم که تیم آن‌ها برای برطرف کردن مشکل سخت کار کرد.”

وی همچنین ادامه داد:

“بسیاری از شرکت‌ها می‌توانند از راهی که اپیک گیمز برای حل کردن مشکل در پیش گرفت درس بگیرند. تیم سویینی، خوشحالم که با هم مکالمه‌ای برقرار کردیم.”

  gamespot/

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.