Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

«دیوید بووی» و تاثیری که بر دنیای بازی‌های رایانه‌ای گذاشت

0

خبر مرگ بووی در سن 69 سالگی را تقریبا در هر سایتی می‌شد پیدا کرد. اما شاید برای خیلی‌ها تعجب داشت که این خبر را در سایت‌های مربوط به بازی هم مشاهده کنند. مگر گیمرها بووی را می‌شناسند؟ البته که می‌شناسند. او مردی بود که دنیا را فروخت. گیمرها حتما این خواننده‌ی -شاید حالا پس از مرگش بشود گفت افسانه‌ای- را می‌شناسند و نه فقط از روی کارنامه‌ی موسیقیایی و آهنگ‌های زیادی که ساخته، بلکه از دنیای بازی‌ها و بیشتر از هر چیز با…

…بیشتر از هر چیز با متال‌گیر سالید او را می‌شناسیم. «هیدئو کوجیما» خالق و کارگردان این سری، قطعا یکی از بزرگ‌ترین طرفداران دیوید بود. آهنگ‌های او را بارها در قسمت‌های مختلف این سری شنیده‌ایم و کوجیما ارجاعات متعددی به کارهای او داشته است. “سگ‌های الماسی” همان شرکت تسلیحاتی خصوصی که توسط «ونوم اسنیک» در متال‌گیر سالید 5: درد فانتوم اداره می‌شود، یک ارجاع مستقیم است به آهنگ و آلبوم بووی با همین نام. بازی پر است از ارجاعات به این خواننده، از جمله آهنگ “تعجب فضایی” و در همین بازی هم هست که آهنگ “مردی که دنیا را فروخت” در پایان پخش می‌شود، حالا چه فرقی دارد که فقط یک کاور از آهنگ اصلی است؟

اما علاوه بر ارجاعات متعدد به بووی و آهنگ‌های او در دنیای بازی‌های رایانه‌ای، او تاثیر مستقیمی هم بر روی بازی‌ها در طول دوران داشته است. ممکن است که برای طرفداران او غافل‌گیرکننده باشد اگر بدانند که بووی یک آلبوم اختصاصی برای بازی «اومیکرون: روح عادی» که برای سگا دریمکست در سال 2000 منتشر شد ساخت. آلبوم «ساعت‌ها» قبل از بازی و در سال 1999 عرضه شد. بووی علاوه بر تعدادی از آهنگ‌های این آلبوم، چند ریمیکس و آهنگ اینسترومنتال برای اومیکرون ساخت و علاوه بر آن، در داستان اصلی بازی نیز تغییراتی ایجاد کرد. او حتا در بازی یک حضور کوتاه مخفیانه هم داشت.

بدون شک نمی‌توانیم حضور بووی در بازی‌های موزیکال و ریتمیک را نیز کتمان کنیم. آهنگ‌های او جای جای نقشه‌ی این بازی‌ها را پر کرده‌اند. آهنگ تعجب فضایی را در بازی‌های راک‌بند، انقلاب کارائوکی و راک‌سمیت 2014 می‌شود شنید. آهنگ “همه می‌گویند سلام” را در بازی به یادماندنی استودیوی «هارمونیکس» برای پلی‌استیشن 2 یعنی «امپلیتود» می‌شنویم. آهنگ فوق‌العاده‌ی “بیایید برقصیم” را در بازی ماموران نخبه‌ی بیت که برای نینتندو 3DS منتشر شد می‌شنویم. در واقع، تقریبا همه‌ی بازی‌هایی که به نوعی با موسیقی سر و کار دارند حداقل یکی از آهنگ‌های بووی را شامل می‌شوند.

مشخصا بووی مردی با استعدادهای فراوان بود و پر واضح است که او از میان دنبال‌کنندگان هنرهای مختلف، از جمله بازی‌های رایانه‌ای طرفداران زیادی دارد. دفعه‌ی بعدی که در راک‌بند آهنگ “شهر زنان” او را پلی می‌کنید، به مردی فکر کنید که روزی به زمین آمد و این همه میراث به جای گذاشت.

وقایع نگار: David Bowie خواننده، آهنگ‌ساز، نقاش و بازیگر انگلیسی، روز گذشته (21 دی 1394) بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

آهنگ‌شناسی:

  1. Diamond Dogs
  2. Space Oddity
  3. The Man Who Sold The World
  4. Hours
  5. Everyone Says Hi
  6. Let’s Dance
  7. Suffragette City

maxim

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.