Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

مایکروسافت: پردازنده‌های نسل بعدی از ویندوز ۷ پشتیبانی نخواهند کرد

0

عرضه‌ی ویندوز 10 برای مایکروسافت حرکت بزرگی بود و مانور زیادی داد تا حتی خانواد‌ه‌ی محصولات ایکس‌باکس و ویندوزفون را با پلتفرم پی‌سی نزدیک کند. با این حال خیلی‌ها هنوز طبق عادات قدیمی و یا دلایل شخصی که دارند هم‌چنان از ویندوز 7 استفاده می‌کنند. مایکروسافت در این مورد می‌گوید که پردازنده‌هایی که قرار است در آینده‌ی نه‌چندان دور عرضه شوند تنها از ویندوز 10 پشتیبانی خواهند کرد.

تری میِِرسون مدیر ارشد بخش ویندوز و دیوایس‌های مایکروسافت، در بلاگ رسمی ویندوز مطلبی را منتشر کرده است با این عنوان که «سازگاری ویندوز 10 با نوآوری‌های سیلیکونی» بالاست. ادامه‌ی مطلب با یادداشتی در مورد پردازنده‌های نسل ششم اینتل «اسکای‌لیک» مطلب را بسط داده است. طبق چیزی که میرسون نوشته، ویندوز 10 با پردازنده‌های اسکای‌لیک، عمر باتری 3 برابر و سرعت کار تا 30 برابر بیشتری را نسبت به ویندوز 7 ارائه می‌دهد که نشان از سازگاری بالای این ویندوز با سیلیکون‌های مدرن دارد.

میرسون در پاسخ به این که خیلی از کاربران بنا به هر دلیلی هنوز از ویندوز 7 استفاده می‌کنند، که بخش زیادی از آن‌ها را کارهای مربوط به بیزینس در بر می‌گیرد. وی با این حال اشاره کرد که ویندوز 7 ده سال قبل از وجود چیپ‌های x86/x64 طراحی شده است و لذا پردازنده‌های نسل جدید که از سیلیکون‌های مدرن استفاده می‌کنند، سیستم را در زمینه‌های مختلف گرافیکی، ارتباطات، امنیت و از همه‌ مهم‌تر مصرف نیرو به چالش می‌کشند.

وی اشاره کرد که ویندوز 7 با این حال از نظر اطمینان، امنیت و سازگاری روی پردازنده‌های قدیمی تا سال 2020 پشتیبانی خواهد شد و این تاریخ برای ویندوز 8.1 تا 2023 خواهد بود. با این حال وی اشاره داشته که پردازنده‌های نسل جدید به ویندوز 10 که سازگاری بالاتری دارد نیاز خواهند داشت و اگر تا کنون ویندوز خود را ارتقا نداده‌اید، هنوز هم خیلی دیر نشده است.

هفته‌ی آینده‌ لیستی از پردازند‌های اسکای‌لیک که قرار است از ویندوز 7 و 8 نیز پشتیبانی کنند، منتشر خواهد شد.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.