Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

اعمال و اطلاعات واجب قبل از تماشای فیلم «ددپول»

2

برای روز “سینت ولنتاین” آماده اید؟ چی؟ … رفیق عزیز. منظورم من اون نیست! برای بیرون رفتن و خرید و میل کردن یک شام رمانتیک با همسر و عشق زندگیتون خیلی وقت دارید و این مسخره بازی ها را برای چند دقیقه هم که شده دور بریزید! وقتشه خودمونو برای دیدار با دیوانه ی دوست داشتنی دنیای مارول آماده کنیم! درسته! درست در روز جشن “سینت ولنتاین” قرار است که یکی از بزرگترین فیلم های تاریخ کامیک های مارول اکران شود و تمامی کامیک فن ها سال هاست که منتظر اتفاق افتادن این فیلم بودند و حال زمان آن رسیده است که آماده سازی های لازم را قبل از اکران و برای ما که در ایران زندگی می کنیم، قبل از انتشار انجام دهیم.

خب بهتره مقاله رو چند قسمت کنیم تا بهتر بتونید فیلم Deadpool رو درک کنید. ابتدا کمی به معرفی شخصیت “ددپول” می پردازیم.

“وید وینستون ویلسون”، ملقب به “ددپول” یکی از ضدقهرمان های محبوب و معروف انتشارات مارول است که در فبریه ی سال 1991 برای اولین بار در شماره ی 98 کامیک بوک های The New Mutants حاضر شد. این شخصیت توسط فابیان نیسیتزا(نویسنده) و راب لایفلد (طراح و نویسنده) خلق شد. “ددپول” یک مزدور و ضدقهرمان به شدت طناز است که لقب اصلی او “مزدور خوش زبان” است. از ویژگی های اصلی ددپول می توان به قدرت “بازیابی سریع سلامت” اشاره کرد که بارها و بارها جان وید را نجات داده است. از ویژگی های خاص شخصیتی او می توان به شکستن “دیوار چهارم” در کامیک اشاره کرد که حقیقتا یکی از بهترین ویژگی های رفتاری وید ویلسون است. نمونه ی شوخی شکستن “دیوار چهارم” را می توانید در عکس زیر مشاهده کنید :

photo_2016-01-25_05-00-07خب برگردیم سراغ فیلم! “ددپول” برای اولین بار در فیلم X-Men : Origin 2009 با هنرنمایی رایان رینولدز ظاهر شد که در نهایت با یک مبارزه ی خونین با “ولورین” مواجه شد که در آخر شکست خورد و تقریبا جان خود را از دست داد! اما در فیلمی که به زودی عرضه می شود قرار است از فاکتور “بازیابی سریع سلامت” سو استفاده شود! اما با کمی داستان متفاوت! داستان از جایی شروع می شود که وید متوجه می شود که سرطانی غیرقابل درمان دارد. از آنجا که وید یکی از نیروهای ویژه ی ارتش آمریکاست، ارتش سعی می کند تا با یک پروژه ی از پیش برنامه ریزی شده، قدرت “بازیابی سریع سلامت”، “انعطاف پذیری پوست بدن” و “بی ثباتی فکر و مغز” به صورت اتفاقی به بدن وید منتقل می شود. و حالا وید به دنبال مردیست که زندگی او را برایش جهنم کرده …

حال میرسیم به بخش جالب مقاله! در این بخش به شما 5 فیلم را قبل از تماشای فیلم Deadpool پیشنهاد می کنیم تا بهتر فاز اصلی فیلم را درک کنید و از آن لذت ببرید. این شما و این 5 فیلم پیشنهادی :

5. Die Hard

البته شاید این انتخاب کمی شما را گیج کند اما بهتره توضیحات رو بدم. خب اولا که این بهونه ای نیست برای دوباره دیدن فیلم فوق العاده ای همچون “جان سخت”؛ جان مک کلین مانند وید ویلسون تصمیمات مرگبار و ثانیه ای می گیرد و به هر صورتی که شده از دست مرگ فرار می کند! شاید تماشای این فیلم شما را با طبیعت اکشن “ددپول” آشنا کند. شاید اگر یه لباس به جان مک کلین بدهید و قدرت های ددپول را نیز به مک کلین منتقل کنید، برای خود یک ددپول کچل مُسن داشته باشید!

die-hard-with-a-vengeance-bruce-willis

4.The Voices

چرا یک فیلم روانشناسانه ی ترسناک کمدی باید تاثیری در تماشای “ددپول” داشته باشد؟ خب این هم جواب سوال شما. بازیگر نقش اصلی این فیلم، رایان رینولدز، بازیگر نقش “ددپول” است. در این فیلم نیز شخصیت اصلی همانند ددپول دارای یک سری نابسمانی های ذهنی است. خیلی از اهالی سینما معتقدند که تهیه کنندگان سریال برای انتخاب رایان رینولدز، از نقش اصلی او در فیلم The Voices کمک گرفته اند تا درک کنند آیا او می تواند تمام دیوانگی و کمدی تاریک “ددپول” را در فیلم پیاده سازی کند؟ و شاید از همین طریق به جواب رسیده اند.

thevoices0002

3. Green Lantern

اما چرا باید فیلمی از یک کرکتر در یونیورس دیگری را مشاهده کنید؟ خب اگر فیلم را دیده باشید جوابش ساده است! رایان رینولدز بازیگر نقش “فانوس سبز” در این فیلم است و از آنجا که این یک فیلم کامیکی محسوب می شود، شاید دیدن این فیلم یکی از مهم ترین گزینه های ممکن قبل از تماشای Deadpool باشد تا بتوانید نمایش و اکت رایان رینولدز را بررسی کنید و زیر ذره بین قرار دهید. هر چند باز از طریق این فیلم نمی توان تشخیص داد که رینولدز به عنوان “ددپول” خوب خواهد بود یا خیر؛ زیرا “فانوس سبز” و “ددپول” از لحاظ شخصیتی و رفتاری از زمین تا آسمان با یکدیگر فرق می کنند. پس این فیلم را منبع قیاس خود قرار ندهید.

lantern_primary_1

2. Zombieland

خب به طور کلی این فیلم نه ارتباطی با دنیای کامیک و نه ارتباطی با رایان رینولدز دارد. اما بهتر است بدانید که فیلم Deadpool برای این که موفقیتی پس از اکرانش کسب کند، باید دارای یک کمدی خالص و به شدت قوی باشد تا بتواند به خوبی شخصیت ددپول را به دوربین بکشد و با شوخی های جذاب او، فن های این شخصیت را به وجد بیاورد. پائول ونریک و ریت ریز، نویسندگان فیلم Zombieland هستند که وظیفه ی نوشتن فیلمنامه ی Deadpool را نیز عهده دار هستند. از آنجا که فیلم Zombieland یک موفقیت برای این دو نویسنده به حساب می آمد و از آنجا که انتظار طرفداران بیشتر شده و خصوصا نوشتن فیلمنامه برای کامیک های شخصیتی محبوب همچون Deadpool واقعا استعداد و توانایی بالا می خواهد، کار این دو نویسنده به شدت سخت است. پس با تماشای این فیلم می توانید تا حدودی با شکل و شمایل کمدی این دو نویسنده آشنایی پیدا کنید.

zombieland1. X-Men Origins: Wolverine

اگر این فیلم را دیده باشید پس خیلی سوال بی موردیست که از خود بپرسیم چرا باید قبل از تماشای Deadpool این فیلم را مشاهده کنیم! در این فیلم برای اولین بار رایان رینولدز را در نقش “ددپول” مشاهده کردیم که حقیقتا با شنیدن اسم “وید ویلسون” به شدت هیجان زده شدیم و حتی از دیدن وید در صحنه و زمین مبارزه به وجد آمدیم. البته باید به موضوعی مهم در این باره اشاره کنم. در آخر این فیلم می بینیم که وید تحت تاثیر “اسلحه ی اکس” قرار گرفته و قیافه ی عجیب و غریبی به خودش گرفته است که این ربطی به ماجرای وید ویلسون اصلی و “ددپول” ندارد! پس اگر مشتاق تماشای فیلم Deadpool هستید، حتما در ابتدا فیلم X-Men Origins: Wolverine را مشاهده کنید.

X-Men-Origins-Wolverine-5و این هم 5 فیلمی که باید قبل از تماشای فیلم Deadpool مشاهده کنید.

اما قبل از این که مقاله را به طور کلی به پایان برسانم بهتر است یک سری اطلاعات کمی در اختیارتان بگذارم. در ابتدا باید بگوییم که رده ی سنی این فیلم R-Rated است. یعنی افردا زیر 17 سال تنها با اجازه ی خانواده می توانند آن را تماشا کنند و اگر شما کوچکترین اطلاعاتی راجع به شخصیت “ددپول” داشته باشید، می توانید درک کنید که چرا این رده ی سنی برای این فیلم در نظر گرفته شده است! همچنین این فیلم قرار است موسیقی محور نیز باشد. اگر به یاد داشته باشید، فیلم Guardians of Galaxy از موسیقی های محبوب پاپ در حین فیلم استفاده کرد که بازخورد های خوبی از خود به جا گذاشت. طبق گفته های سازندگان و لیستی که از قطعه های موسیقی این فیلم منتشر شده، انتظار می رود چنین ویژگی را در Deadpool نیز مشاهده کنیم. هر چند فکر نکنم موسیقی ها به ملایمت موسیقی های GOG باشند. چیز دیگری که باید بدانید، این است که استن لی که در اکثر فیلم های مارول حضور کوتاهی دارد، در این فیلم نیز حضور کوتاهی خواهد داشت و به جز استن لی، باب لایفلد، یکی از خالقین اصلی شخصیت “ددپول” نیز در فیلم حضور کوتاهی خواهد داشت.

awesome-mix-640x360این هم از تمامی اطلاعاتی که قبل از تماشای Deadpool باید بدانید، و کل اعمالی که قبل از تماشای آن باید انجام دهید. باید اشاره کنم که این فیلم یکی از مهم ترین و محبوب ترین فیلم های مارول است و تا به حال بازخورد های خوبی به همراه داشته است! این فیلم در تاریخ 12 فبریه ی سال جاری میلادی مصادف با روز جشن “ولنتاین مقدس” اکران خواهد شد و چیزی نمانده است که طرفداران این شخصیت به آرزوی چند ساله ی خود برسند. آماده ی “مزدور خوش زبان” باشید …

2 نظر برای این مطلب
  1. جواد می‌گوید

    باسلام وممنون از اطالاعاتتون
    ولی در فیلم مردان ایکس دیدیم که ولورین سر ددپول رو قطع کرده و افتاد پایین و الان این ددپول جدیدیه اینجا چی میگه ینی یه فیلم جدید از ددپول درست کردن یا ان ددپوه که سرش افتاد ته زمین دوباره روبرا شد
    ممنون میشم اگه جواب بدید

    1. Shervin می‌گوید

      داستان سری X-Men بعد از فیلم X-Men Days of Future Past یه جورایی تغییر کرد و انگار هیچ کدوم از اتفاقات فیلم های قبل نیوفتاده. حتما X-Men Days of Future Past رو ببینین به جوابتون میرسین.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.