Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن ۴ که برای ۲۰۱۶ تایید شده‌اند

0

پلی‌استیشن 4 در مدتی که از عمرش می‌گذرد توانسته سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهد و طرفداران سونی و دارندگان این کنسول هم بی‌صبرانه منتظر انتشار بازی‌های بعدی این کنسول هستند. سال 2016 قرار است برای این دسته از افراد سال پربرکتی باشد و بازی‌هایی همچون «آنچارتد 4: سرنوشت یک سارق» و «افق: طلوع صفر» را در کنار عناوین کوچک‌تری مثل «فایرواچ» و.. به ارمغان بیاورد.

در ادامه با ما همراه شوید تا لیستی کامل از بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن 4 که قرار است در سال میلادی جاری منتشر شوند را مرور کنیم.

پایانی بر ماجراجویی‌های «نیتن دریک» دوست داشتنی. این بازی در کنار حفظ همه‌ی مشخصه‌های اصلی سری، انعطاف پذیری بیشتری به درگیری‌ در مقابل مخفی کاری ایجاد کرده است و دیالوگ‌های انتخابی را نیز در خود جای داده. این بازی ابتدا قرار بود که در سال 2015 عرضه شود اما چرخه‌ی ساخت بازی طولانی‌تر از حد انتظار بود و بازی در حال حاضر بعد از چند بار تاخیر خوردن در مرحله‌ی بهبود و رفع اشکالات نهایی قرار دارد. فعلا بازی قرار است ماه آپریل عرضه شود.

تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 95

گوریلا گیمز، سازنده‌ی این بازی اکشن نقش‌آفرینی جهان باز است که در مراسم E3 سال گذشته رونمایی شد. در این بازی بیشتر از هر چیز تلفیق شگفت‌انگیز نمادها و نشانه‌های پیش از تاریخ و پساآخرالزمان در دنیای پرجزئیات آن چشم ما را گرفته و بی‌صبرانه منتظر ورود به این دنیای بی‌نظیر هستیم.

تاریخ انتشار: سال 2016

«آخرین نگهبان» بدون شک مورد انتظارترین بازی پلی‌استیشن در طول دوران است که بالاخره امسال برای پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد. این بازی اصلا در E3 سال 2009 به عنوان یک بازی انحصاری پلی‌استیشن 3 معرفی شد و بعد از آن بی‌شمار تاخیر خورد تا به سال 2016 و یک نسل بعد برسد. نکته‌ی جالب در مورد این بازی این است که نه طرفداران و نه سازندگان آن با وجود مشکلات و تاخیرهای فراوان از ساخت بازی ناامید نشدند و سونی مجبور شد تا بازی را بار دیگر در E3 سال گذشته رونمایی کند! این بازی در حال حاضر توسط استودیوی ژاپن سونی و «جن‌دیزاین» که متشکل از افراد تیم سازنده‌‌ی بازی‌ای «ایکو» و «سایه‌ی کلوسوس» است ساخته می‌شود.

تاریخ انتشار: سال 2016

طرفداران این عنوان شبیه‌سازی مسابقات رانندگی به شدت منتظر عنوان بعدی این سری هستند. این بازی علاوه بر تفاوت اصلی با دیگر عناوین سری یعنی استفاده از حق امتیاز رسمی فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی برای بخش آنلاین رقابتی، از واقعیت مجازی پلی‌استیشن نیز پشتیبانی می‌کند تا اولین بازی متفاوت پلی‌استیشن 4 باشد.

تاریخ انتشار: سال 2016

ادامه‌ای برای «گراویتی راش» اصلی که در سال 2012 برای پلی‌استیشن ویتا منتشر شد این بار قرار است به جای کنسول دستی سونی میهمان کنسول خانگی این شرکت باشد. این بازی در کنار بهبودها و تغییرات لازم برای قابل بازی بودن در کنسول خانگی سیستم «تگ بتل» را معرفی می‌کند که با استفاده از آن شما می‌توانید بین شخصیت اصلی بازی «کت» و یک شخصیت جدید با نام «ریون» رفت و برگشت داشته باشید و بازی را با هر کدام که خواستید ادامه بدهید.

تاریخ انتشار: سال 2016

این بازی جدیدترین پروژه‌ی «دیوید جفی» کارگردان و خالق «ماشین جنگی» (Twisted Metal) و «خدای جنگ» است. این بازی یک استیج شوتر سوم شخص چهار نفره است که شمایل خود را از نقاشی‌های یک بچه‌ی بی‌حوصله‌ی دبیرستانی در دفتر مشق وام گرفته. این بازی در بدو انتشار رایگان و با سیستم پرداخت درون برنامه‌ای خواهد بود.

تاریخ انتشار: سال 2016

در کنار فیلم انیمیشنی «رچت و کلنک» یک بازی جدید هم از این دو رفیق شفیق امسال عرضه می‌شود. این بازی که قرار است یک بازخوانی از بازی اصلی ساخت سال 2003 باشد، شما را در نقش رچت و کلنک قرار می‌دهد تا به مبارزه‌ای جانانه با نقش اول منفی قصه یعنی «مدیر کل دِرِک» بپردازید.

تاریخ انتشار: 24 فروردین 95

«بچه‌های فردا» یک بازی اکشن ادونچر سندباکس آنلاین است که در آن می‌توانید با دیگران برای ساخت یک شهر و دفاع از آن در مقابل هیولاهای غول‌پیکر همکاری کنید. این بازی مکانیک‌های همکاری خود را از ماین‌کرفت وام گرفته و آن را با گرافیک کارتونی تلفیق می‌کند تا در نهایت یک پادآرمان‌شهر شوروی گونه بسازد.

تاریخ انتشار: فصل اول یا دوم 2016

«استریت فایتر 5» از جمله بازی‌هایی است که سونی اجازه‌ی دسترسی مایکروسافت به آن را نداده اما با دست و دلبازی به رایانه‌های شخصی هم تقس کرده است. این بازی یک بخش داستانی هم دارد که به عنوان یک بسته‌ی الحاقی رایگان برای آن عرضه خواهد شد.

تاریخ انتشار: 1 اسفند 94

«فایرواچ» یک بازی ماجرایی اول شخص است که شما را در نقش «هنری» یک داوطلب نگهبانی جنگل قرار می‌دهد که باید با رخدادهای عجیبی که پیرامونش در جریان هستند مقابله کند. تنها راه ارتباطی هنری با جهان بیرون یک واکی-تاکی است که می‌تواند با استفاده از آن با بالادستی‌های خود حرف بزند و داستان را روایت کند.

تاریخ انتشار: 20 بهمن 94

«رویاها» یک بازی بلندپروازانه است در سبک سندباکس که شما می‌توانید در آن رویا بسازید، به اشتراک بگذارید و بازی کنید! مراحلی که تماما توسط بازی‌کنندگان ساخته می‌شوند و می‌توانند هر چیز باشند. بازی، فیلم، موسیقی یا چیزی در این بین. این بازی را «مدیا مولکول» سازنده‌ی «بزرگ سیاره‌ی کوچک» می‌سازد و بنا دارد تا نسخه‌ی بتای بازی را امسال عرضه کند. این‌که بازی اصلی هم در سال 2016 عرضه می‌شود هنوز تایید نشده است.

تاریخ انتشار: سال 2016

«آن‌چه از ادی فینج باقی مانده» یک بازی ماجرایی اول شخص است که در یک خانه‌ی چند طبقه جریان دارد که متعلق به یک خانواده‌ی اشرافی است که نسل‌ها در همین خانه زندگی می‌کرده‌اند. این بازی شما را در نقش «ادی» عضوی از این خاندان قرار می‌دهد و او اسرار زیادی در این خانه پیدا می‌کند.

تاریخ انتشار: سال 2016

اگر طرفدار بازی‌های «شمشیر بهشتی» و «اسیر شده: ادیسه‌ای به سوی غرب» و «دویل می کرای» هستید، حتما در انتظار بازی بعدی سازنده‌ی این عناوین «نینجا تئوری» هم هستید. این بازی بر اساس افسانه‌های «سلتیک» ساخته می‌شود و شما را در نقش یک الهه به نام «سنونا» قرار می‌دهد که مشغول ماجراجویی در دوزخ است!

تاریخ انتشار: سال 2016

«پلاتینیوم گیمز» مشغول ساخت ادامه‌ای بر دنباله‌ی موفق بازی کالت «درنکن‌گارد» یعنی «نایر» است. این بازی در جهانی می‌گذرد که انسان‌ها در پی حمله‌ی فضایی‌ها مجبور به مهاجرت به ماه هستند. داستان بر یک هوش مصنوعی که ماموریت دارد زمین را از این وضع نجات دهد تمرکز دارد.

تاریخ انتشار: سال 2016

«سایه‌ی دیو» یک بازسازی 2.5 بعدی از عنوانی با همین نام است که در سال 1989 عرضه شده بود. در این بازی شما به جای یک جنگجوی غول‌پیکر بازی می‌کنید که بنا دارد انتقام پدرش را که توسط ارباب به قتل رسیده از او بگیرد.

تاریخ انتشار: سال 2016

یک عنوان تیراندزای ایزومتریک است که توسط استودیوی سازنده‌ی بازی Resogun ساخته می‌شود. بازی در واقع دنباله‌ی معنوی عنوان قبلی این استودیو یعنی «ملت مرده» است که همان‌طور که از نامش پیداست در آن بازی‌کننده باید به مقابله با بیگانگان فضایی بپردازد.

تاریخ انتشار: 12 اسفند 94

این بازی یک عنوان وحشت بقا الهام گرفته از ماین‌کرفت است که در آن چهار بازی‌کننده می‌توانند همزمان در دنیای بازی گشت و گذار کرده و مقاومت کنند. این بازی یک ویژگی منحصر به فرد دارد که به شما اجازه می‌دهد هر کجا که دوست دارید یک پورتال بسازید و با دیگر دنیاها ارتباط داشته باشید. این بازی در حال حاضر از طریق استیم قابل دریافت است اما برای بازی کردن آن روی پلی‌استیشن 4 خود باید منتظر بمانید.

تاریخ انتشار: سال 2016

بعد از نقدهای مثبت منتشر شده برای بازی «پرسونا 4» حالا ناشر این عنوان «آتلوس» تصمیم گرفته که بازی خود را بالاخره امسال منتشر کند. طرفداران تخیل ژاپنی امسال بالاخره با تین‌ایجرهای انیمه‌ای ماجرای پرسونا دیدار خواهند کرد.

تاریخ انتشار: سال 2016

پس از تقریبا سه سال انتظار، این بازی بالاخره در ژوئن 2016 عرضه خواهد شد. این بازی یک جهان باز بی‌نهایت است که در آن بازی‌کننده به کشف و سیر در سیاره‌های مختلف در یک منظومه‌ی ستاره‌ای کاملا دست نخورده می‌پردازد. این بازی دقیقا همان روز برای پی‌سی نیز عرضه می‌شود.

تاریخ انتشار: خرداد 95

«اپیک گیمز» که بیشتر از هر چیز برای خلق عنوان انحصاری ایکس‌باکس «چرخ‌های جنگ» شهرت دارد، در حال ساخت یک «موبا»ی جدید با نام «پاراگون» است. عنوان سوم شخص بعدی اپیک ابتدا قرار بود تنها برای رایانه‌های شخصی عرضه شود اما در جریان هفته‌ی گیم پاریس برای پلی‌استیشن 4 نیز تایید شد.

تاریخ انتشار: سال 2016

امسال قرار است یک بازی دیگر از سری تحسین شده‌ی MLB نیز منتشر شود.

تاریخ انتشار: 10 فروردین 95

بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس وان که برای 2016 تایید شده‌اند

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.