Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

چندشنبه‌ها با سجی: پول منو بدید من برم

2

پیش‌تر هم البته در گیم‌نیوز مطلب طنز منتشر می‌کردیم که تحت نام «سجی‌نامه» منتشر می‌شد و بنا داشتیم این بخش را با بهبود کمی و کیفی همراه کنیم و دل جماعتی را خوش‌حال نگه داریم که نشد. از این به  بعد طنز گیم‌نیوز را ادامه می‌دهیم، باشد که آنان که باید خندیده و آنان که شاید پند بگیرند. مطلب طنز گیم‌نیوز را بخوانید که به جد به شما می‌گویم که فقط اسم و رسمش تغییر کرده و قبلا که رسما سجی‌نامه بود، الان نامه‌ای است که سجی می‌نویسد و ما منتشر می‌کنیم. [چون عملا هیچ راه دیگری نداریم که این بابا مثل آدم کار بکند، مجبوریم این مزخرفات را هم منتشر کنیم. (سردبیر)].

دغدغه‌های مالی یک ***** مغزی:

سلامی گرم خدمت شما خوانندگان، شنوندگان، بینندگان، دلبرکان، بچه‌های توی خونه، گیمرهای توی کوچه و همینطور سوسک‌های توی حموم خونهی سردبیر عزیزمون. با یک چندشنبه دیگر خدمت شما هستیم. می‌خواهیم چندشنبه‌های شما درخشان و سرشار از بوی گل باشه. مهربانی و درخشش کله کچل بنده ازش بتابه و با این بازتاب نور شما بهش بگید ماهیتابه.

موضوع این هفته چندشنبه ما در رابطه با بودجه، پول منو بدید من برم و خستگی هست. معمولا یک گیمر و یک غیر گیمر اگر ددی پولدار نداشته باشد باید از 18 سالگی به بعد کم‌کم تصمیم بگیرد دستش در جیب خودش باشد. حالا اگر یک گیمر باشید و نویسندگیتون هم خوبه و انشای سر کلاس آقای میرفندراسکی را هم بیست گرفته‌اید تصمیم می‌گیرید در یک سایت گیمی شروع کنید به خبر و مقاله گذاشتن. بماند که اگر ترجمه‌ی شما هم خوب باشد که دیگر گل سرسبدی برای سایت‌تان خواهید بود. مثلا همین سردبیر ما در تمام زمینه‌ها سر رشته دارد و سعی می‌کند قضیه دستم توی جیبم را به نحو احسن به ثمر برسونه. سینما می‌نویسد، گیم می‌نویسد، سردبیر هست و تازه آموزش زبان محلی بورکینا فاسویی را نیز بصورت خصوصی انجام می‌دهد. اینم شماره تلفنش برای اطلاعات بیشتر : 09387275495. [لطفا فقط پیام بدید، من جواب تلفن نمی‌دم. مرسی. (سردبیر)].
اما خب این وسط شما اگر تمامی پارامترهای فوق را دارا باشید و بتوانید به 7 زبان زنده دنیا هم خبر گیم منتشر کنید، یک جای کار می‌لنگد. آن هم دریافت نتیجه زحمت‌های بی بدیل شما. یعنی شما یک پول بی زبان هم نمی‌گیرید در قبال این همه کار مفید. [سجی! عه! (سردبیر)]. یعنی اگر می‌رفتید در بوتیک “کریم” [کدوم کریم؟ (سردبیر)]. شلوارهای دوخت ایران که برای فروش بیشتر به آن “اصل ترکیه” می‌گویند در پاچه مردم فرو می‌کردید، حقوقتان بخور و نمیرتر از حقوق وب‌سایت‌های گیم بود. همین بنده و سردبیر و مابقی تیم گیم‌نیوز تازه هفت هشت جا کار می‌کنیم و علاوه بر گیم نیوز با 109 هویت مختلف در سایت‌های دیگر نیز فعالیت داریم‌، اما حقوقمان به قدری کم است که کنسول نسل هشت داریم اما بازی نداریم. [سجی!! زشته! آبروریزی نکن. (سردبیر)]. یعنی آن را برای دکور گذاشته‌ایم در خانه و فرضا در اکانت اینستاگرام طبق عادت جدید ما ایرانی‌ها آن را مورد فخر فروشی قرار داده و با صدتا کپشن چرت و پرت و هشتگ‌های من در آوردی (مثل: #بزن، #اومم، #آره، #کنسول_عمو، #آیم_سو_خفن و…) می‌خواهیم بگوییم که آقا من کنسول دارم، ای ملت بدانید من کنسول دارم و نکته‌ای که نمی‌گوییم این است که بازی نداریم! [انصافا من این هشتگ‌ها رو دیگه استفاده نکردم، فقط همون عکس رو گذاشتم. #سردبیر #خدای_جذابیت].

خب شما با خوندن این مطلب طبیعتا می‌گویید که این بنده “سجی” عملا دارم اراجیف می‌گویم [اون که کار همیشه‌ته. (سردبیر با افتخار)]. و مثلا سایت شوهرخاله‌ی خود شما با شرایط استثنایی و برادکست کردن ویدیوی غیرزنده آن هم به طور کات نشده و همراه با مشکلات و توپوق‌های بسی زیبا + تیکه‌های یخ با حقوق و مزایا پذیرای یاری گرم شما هستند. ما هم قبول می‌کنیم و می‌خواهیم در این وبسایت استخدام شویم اما بدبختانه شرایط استخدام واقعا به طرزی عجیب است که تیم برتون به شخص بنده سفارش کرده برای فیلم فانتزی جدیدش فیلمنامه‌ای مبنی بر این موضوع برایش بنویسم.

معمولا شرایط این وبسایت‌های خاله زنکی شامل این موارد می‌شود:

-داشتن 18 سال به بالا
-داشتن 15 سال سابقه کار
-همراه داشتن کپی شناسنامه‌، قباله ازدواج پدر و مادر، سَنَد حیاط خانه‌ی مادربزرگ به طوری که دو دانگ آن متعلق به شما، پدر یا مادرتان باشد.

-همراه داشتن 23 قطعه عکس سه در چهار
-مهارت در زمینه عمدا ترجمه کردن متون غیر تخصصی و تخصصی [نگفتن چقدر میدن واسه ترجمه؟ (سردبیر)].
-داشتن ادعایی همچون پفیلا پنیری
-نویسندگی در زمینه کپشن‌های سنگین (مثال: کافه‌چی قهوه‌ام را تلخ بریز به یاد روزهای شیرینم).
-و شرایط دیگر که از گفتن آن‌ها معذوریم.

مطمئنا در زمینه کار در وبسایت‌های گیم، مدیران محترم برای دادن پول کمتر از در دوستی با شما وارد می‌شوند (البته این یه مورد در وبسایت ما خدایی وجود ندارد) و با دادن اطلاعات شخصی از خودشان و همینطور رنگ چشمای گربه‌ی عمه کَتی محترمشان‌، سر شما شیره می‌مالند و شما هم اگر هالو باشید (که هستید) با او رفاقت می‌کنید و زمانی که مطالبتان آبکی شود و اخراج شدید می‌فهمید اصلا او عمه کتی نداشته که گربه‌ای داشته باشد. (ما حتی احتمال میدهیم که کتی و گربه هردو یک نفر باشند.).

در هر حال فعالیت در وبسایت‌های گیم و همین‌طور مدیریت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای [کجا؟؟ (سردبیر)] بر آن‌ها می‌تواند باعث شود مسئله‌ای به عنوان حقوق ثابت به این وبسایت‌ها اضافه شده و مدیریت بهتری داشته باشد. اگر بابت هر وبسایت گیم، مدیر آن برود بنیاد و آن را ثبت کند و از سوی بنیاد بودجه‌ای بگیرد و زیر نظر آن‌ها کار کنند (که این عمل به علت بد عمل کردن هر دو طرف غیر ممکن است) ممکن است این درد بی درمان حقوق و پول و جیب خودم حل شود. [شما درست و به موقع مطالبت رو برسون من خودم مشکل جیب‌ت رو حل می‌کنم. (سردبیر)]. اگر نه باید مثل من و سردبیر هر سال همایش حمایت از نویسندگان بی پول گیم ایران را دایر کنیم و با آوردن خواننده‌های سیب زمینی (ببخشید… زیر زمینی) بگوییم که نسبت به این موضوع اعتراض وداریم و آقای بنیاد بیاید رفع اعتراض کند. [شما این‌قدر اعتراض کنید که اعتراض‌دان‌تان پاره شود. (یک مقام مسئول)].
تا چند شنبه‌ی بعدی مواظب خودتان باشید که اگر نباشید ریزش مو می‌گیرید.

2 نظر برای این مطلب
  1. مهدی می‌گوید

    چرت بود

    1. کامبیز رضایی می‌گوید

      لایک.چه عکس زیبایی.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.