Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

اشتباه صدا و سیما در پخش ویدئویی از «مدال افتخار» به عنوان مبارزه با داعش

0

صدا و سیمای جمهوری اسلامی در یکی از برنامه‌های خود، ویدئویی از یک تک‌تیرانداز حزب الله نشان داد که 6 نفر از اعضای داعش را در کمتر از 2 دقیقه از پا درمی‌آورد. اما این کلیپ، در واقع ویدئویی است از بازی «مدال افتخار» که در سال 2010 عرضه شده بود. هنوز مشخص نیست که اصل این ویدئو کجا آپلود شده بوده است.

طبق گزارش‌های به دست آمده بعد از این‌که این ویدئو در یکی از شبکه‌های تلویزیونی ایران پخش شد، تعدادی از خبرگزاری‌های منطقه نیز همین اشتباه را مرتکب شده و این خبر را بازنشر کردند.

در ادامه می‌توانید ویدئویی از مرحله مورد نظر مدال افتخار را مشاهده کنید:

این هم همان ویدئویی است که از تلویزیون ایران پخش شده و دقیقا همان مرحله از مدال افتخار است که در بالا دیدید:

البته این اتفاق چندان هم عجیب نیست و پیش از این نیز در شبکه‌های خبری مختلف، چنین اشتباهاتی اتفاق افتاده است.

شبکه ITV، ویدئویی از بازی «آرما 2» را به عنوان کلیپی از حمله تروریستی به سفارت ایران در سال 1988 پخش کرد. شبکه خبری «روسیه امروز» نیز ویدئویی از متال گیر سالید 5 را به عنوان کلیپی واقعی از کودکان سرباز برای مخاطبین خود به نمایش گذاشته بود. چند ماه پیش نیز بی بی سی، به جای لوگوی شورای امنیت سازمان ملل، لوگوی سازمانی مشابه از بازی هیلو را نمایش داد.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.