Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

۱۰ بازی پیشنهادی برای ایام نوروز ۹۵

0

بالاخره به ایام پایانی سال 1394 و آغاز سال 1395 رسیدیم و دوباره ایام نوروز و عید و تعطیلی فرا رسید. نمی‌دانم چه حکمتی در این ایام نوروز است که تفریح و خوش‌گذرانی در آن اینقدر خوش می‌گذرد؛ حتی بیشتر از کل نود و سه روز تابستان!! لازم هم نیست بگویم که بازی‌کردن در این ایام چه حالی می‌دهد؛ مخصوصا اگر برای این دو هفته تعطیلی مشق و درس هم داشته‌باشید!

خب دیگر زیاد حاشیه رفتیم. اگر در اواخر سال پیش به سایت سر زده باشید حتما مطلب ده بازی پیشنهادی برای ایام نوروز را به یاد دارید. حال گیم نیوز به بهانه ایام نوروز سال 1395 فهرست جدیدی از ده بازی پیشنهادی برای ایام نوروز تهیه کرده که در ادامه می‌توانید مشاهده کنید. اگر احیانا بازی‌هایی که در ادامه پیشنهاد داده‌ایم را نپسندیدید، بد نیست سری به مطلبی که پارسال منتشر شد بزنید.

  • Rocket League

1 rocket league

یکی از پدیده‌های یک سال گذشته در بین بازی‌های رایانه‌ای. ایده‌ای در ظاهر ساده ولی در عمل بسیار جذاب و معتادکننده. در این بازی بسیار سرگرم‌کننده، بازیکن در نقش عضوی از یک تیم فوتبال قرار می‌گیرد؛ با این تفاوت که بازیکن‌ها به جای انسان، اتومبیل هستند و بازی‌کننده باید در نقش راننده یکی از این ماشین‌ها قرار بگیرد. بازی دارای هر دو بخش تک‌نفره و چندنفره است؛ ولی پیشنهاد ما بدون شک بخش چند‌نفره آن است که افراد بسیاری را به خود جذب کرده. این بازی مستقل که در حال حاضر هشت نه ماهی از انتشار آن می‌گذرد، تا به الان موفق شده بیش از 4 میلیون نسخه بفروشد و همچنین در سال 2015 میلادی جوایز متعددی از جمله بهترین بازی مستقل و بهترین بازی ورزشی/رانندگی در همایش The Game Awards 2015 کسب کند. اگر رایانه شخصی، ایکس‌باکس‌وان و یا پلی‌استیشن4 دارید، در تهیه بازی شک نکنید. بازی مودهای متنوع و جذابی دارد که هر کدام می‌تواند تا مدت‌ها شما را سرگرم کند و خوراک کل‌کل‌های بین رفقا باشد. در ضمن قرار است مود بسکتبال نیز به زودی به بازی اضافه شود که بدون شک جذابیت زیادی خواهد داشت.

  • The Witness

2 the witness

باید همینجا اعتراف کنم که این بازی به دلایل شخصی در این مطلب است! اما حتی به عنوان کسی که طرفدار بازی نیست هم می‌گویم که «شاهد» عالی است. اگر فکر کرده‌اید که با حل‌کردن معماهای Braid و Fez و Limbo دیگر هیچ معمایی برای‌تان سخت نیست، «شاهد» را بازی کنید تا به ادعای اشتباه‌تان پی ببرید! هشت سال پیش Braid کاری کرد که بازی‌های مستقل بسیار بیشتر از قبل جدی گرفته شوند و کیفیت‌شان روز به روز بالاتر رود تا جایی که بتوانند با بازی‌های AAA روز رقابت کنند. اکنون و در زمانه‌ای که این امر محقق شده، «شاهد» منتشر می‌شود و نوآوری‌هایی را رقم می‌زند که در کمتر بازی‌ای دیده‌ایم و تعاریف جدیدی در سبک معمایی به وجود می‌آورد. اگر طرفدار بازی‌های مستقل باشید بازی بهترین گزینه برای شماست. اگر معمایی‌باز هستید بازی سیراب‌تان می‌کند و می‌تواند تا هفته‌ها برای‌تان محتوا داشته باشد. در بین تمام بازی‌های این مطلب، «شاهد» شاید تنها عنوانی باشد که می‌تواند کل ایام عید شما را مشغول کند؛ البته به شرطی که با ذائقه‌تان سازگار باشد و بتوانید با آن ارتباط برقرار کنید. کاری که شاید آسان نباشد؛ ولی وقتی انجامش دهید نتیجه‌اش محصولی جادویی خواهد بود که شما را ساعت‌ها غرق خود می‌کند.

 

  • Star Wars Battlefront

3 star wars battlefront

سال 94 یکی از بهترین سال‌های ممکن برای طرفداران «جنگ‌های ستاره‌ای» بود. هم بعد از یازده سال یک فیلم جدید از این مجموعه را دیدند و هم یک بازی جدید و جذاب براساس دنیای مورد علاقه‌شان ساخته و منتشر شد. «جنگ‌های ستاره‌ای: خط مقدم» بدون شک یکی از سرگرم‌کننده‌ترین شوترهای آنلاینی است که در سال گذشته منتشر شده و با گرافیک خیره‌کننده و نقشه‌ها و مودهای جذابش می‌تواند به خوبی شما را در ایام عید سرگرم کند. البته بازی عمق گیم‌پلی عناوینی مثل «میدان نبرد» (Battlefield) و «سرنوشت» (Destiny) را ندارد و به شوترهای آرکید نزدیک‌تر است. با این وجود باز هم تجربه حضور در نبرد میان شورشی‌ها و امپراتوری و جنگیدن در کنار «لوک اسکای واکر» و «دارت ویدر» و همچنین کنترل کردن یک AT-AT و حتی سفینه مشهور هان سولو یعنی Millennium Falcon چیزی نیست که بتوان به راحتی از کنارش گذشت.

                                                                                                                                                                             

  • Resident Evil Zero Remastered

4 resident evil zero remastered

از حق نگذریم این سیاست بازسازی «رزیدنت اویل» های قدیمی که «کپکام» اجرا کرده خیلی خوب است. هم طرفداران قدیمی می‌توانند خاطرات خود را با ظاهری جدید و خوش رنگ و لعاب تر مرور کند و هم مخاطبان جدید می‌توانند عناوین قدیمی «رزیدنت اویل» را با پلتفرم‌های نسل هشتم تجربه کنند. شاید بتوان گفت که بازسازی نسخه صفر از نسخه اول هم واجب‌تر بوده؛ چرا که «رزیدنت اویل 1» در زمان خود بر روی اکثر پلتفرم‌های رایج زمان خود منتشر شد؛ ولی «رزیدنت اویل صفر» در زمان خود تنها برای گیم‌کیوب و وی منتشر شد و به همین خاطر مخاطبان کمتری آن را تجربه کردند. اگر از طرفداران رزیدنت اویل هستید و هنوز این نسخه را تجربه نکردید و یا جزو دسته علاقه‌مند به تجربه ریشه‌های بزرگ‌ترین عنوان تاریخ در سبک «وحشت بقا» هستید، ایام عید بهترین موقع برای بازی کردن بازسازی «رزیدنت اویل صفر» است.

  • Splatoon

5 splatoon

نینتندو با ساخت Splatoon ثابت کرد که برای ساختن یک شوتر جذاب و سرگرم‌کننده، به هیچ وجه نیازی به خشونت و خونریزی نیست. یک انحصاری جذاب دیگر از نینتندو با حال و هوای شاد و رنگارنگ. بازی در همایش The Game Awards 2015 و همچنین از نظر سایت IGN و Game Trailers به عنوان بهترین بازی تیراندازی سال 2015 میلادی انتخاب شد و تا پایان همین سال توانست بیش از 4 میلیون نسخه فروش کند. در میان انبوهی از بازی‌های باخشونت و خون‌ریزی، Splatoon بهترین گزینه برای تجربه لحظاتی شاد در یک بازی رایانه‌ای است. این بازی نه تنها برای یک شخص، بلکه با جمع کردن اعضای خانواده می‌تواند برای تک‌تک‌شان لحظات مفرحی را به ارمغان بیاورد. پیشنهاد می‌کنیم هنگام آمدن اقوام و آشنایان به خانه‌تان در ایام عید به سراغ Splatoon بروید که بدون شک لحظات شاد و لذت‌بخشی را رقم می‌زند.

  • Diablo II

6 diablo ii

استودیوی «بلیزارد» به‌تازگی شیطنت‌های بسیار جالبی انجام داده. انتشار پچ برای «دیابلو 2» و «وارکرفت 3» به هیچ وجه چیزی نیست که بتوان به راحتی از کنارش گذشت؛ خصوصا اینکه هر دوی این عناوین حداقل سیزده چهارده سالی عمر دارند و از چهار سال پیش تا به حال هم بلیزارد چنین اقداماتی برای آن‌ها انجام نداده‌بود. خلاصه که این اقدام بلیزارد باعث شد تا هوس کنیم سری به یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌اکشن‌های تاریخ بزنیم. ویژگی‌ای که تمام بازی‌های بلیزارد بلااستثنا از آن برخوردارند، تکرارپذیری و اعتیادآور بودن‌شان است. حتی پس از 16 سال، «دیابلو 2» می‌تواند به مانند روز اولش یک تجربه کاملا ارزشمند و عالی را در اختیار مخاطبش قرار دهد و کاری کند که ساعت‌ها مداوم پای بازی نشسته و گذر زمان را حس نکنید. البته اگر جزو کسانی باشید که گرافیک بازی‌ها در اولویت‌شان قرار ندارد.

  • Omikron: The Nomad Soul

7 omikron the nomad soul

بسیاری «دیوید کیج» مشهور را با عناوین «فارنهایت»، «باران شدید» (Heavy Rain) و «ماورا: دو روح» (Beyond: Two Souls) می‌شناسند و تعدادی دیگر هم به واسطه همین عناوین وی را بیشتر یک فیلمساز می‌دانند تا یک بازی‌ساز. اما احتمالا بسیاری از این افراد نمی‌دانند که کیج پیش از این بازی‌ها، عنوانی را ساخته که از عناوین ذکر شده خیلی بیشتر «بازی» است! عنوان «آمیکرون» اولین بازی کیج و استودیوی «کوانتیک دریم» (Quantic Dream) بود که در سال 1999 میلادی برای رایانه‌های شخصی و سال 2000 برای دریم‌کست عرضه شد و سه سال پیش بود که دوباره و این بار به صورت دیجیتالی برای کاربران رایانه‌های شخصی منتشر شد. «آمیکرون» در زمان خود از طرف منتقدان آن چنان تحویل گرفته نشد؛ ولی در عوض در میان مخاطبان بسیار تحویل گرفته شد. برخلاف عناوین بعدی کیج که بیشتر از سبک‌های «ماجرایی» و «رمان تعاملی» تبعیت می‌کردند و گیم‌پلی‌شان بر پایه QTE بود و به همین خاطر بسیاری، از آن‌ها به عنوان «فیلم» یاد می‌کردند، «آمیکرون» چند سبک مختلف شامل «ماجرایی»، «تیراندازی اول شخص» و «مبارزه‌ای» را در خود جای داده است که همین ترکیب گیم‌پلی‌اش، آن را تبدیل به بازی خاصی کرده است. شاید بتوان گفت این چند‌سبکی بودن، پیرو جریان بازی‌های آن دوران شرکت Eidos Interactive است؛ چرا که در همان ایام بود که عناوینی مثل «سیستم شاک 2» و «دوس اکس» عرضه شدند و اتفاقا گیم‌پلی این دو عنوان هم ترکیبی از چند سبک مختلف بود. «آمیکرون» همچنین در محیطی Open World مانند جریان داشت که همین مورد به خاص بودن آن می‌افزاید. این عوامل در کنار داستان و موسیقی قوی ساخته دست «دیوید بویی» فقید دست به دست هم دادند تا «آمیکرون» تبدیل به یکی از بازی‌های به‌یادماندنی و محبوب، حداقل در دوران خود شود. اگر فکر می‌کنید که «دیوید کیج» تنها در زمینه کارگردانی صحنه‌های سینمایی و نوشتن داستان‌های به‌یادماندنی تبحر دارد، حتما سری به «آمیکرون» بزنید تا به دانش بازی‌سازی او پی ببرید.

  • Tales From The Borderlands

8 tales from the borderlands

امروزه دیگر همه استودیوی «تل‌تیل» و عناوینش را می‌شناسند. دیگر کم‌تر کسی پیدا می‌شود که «مردگان متحرک» و «گرگ در میان ما» را بازی نکرده‌باشد. اما در این بین شاید «افسانه‌هایی از سرزمین‌های مرزی» بیش از بقیه مظلوم مانده باشد؛ در حالی که به جرئت می‌توان گفت بهترین عنوان چند سال اخیر «تل‌تیل» همین بازی است. «تل‌تیل» ثابت کرده که در ساخت عناوین «ماجراجویی» و ساخت بازی از روی کمیک‌ها و فیلم‌ها تبحر خاصی دارد؛ اما «افسانه‌هایی از سرزمین‌های مرزی» اولین عنوان استودیوست که یک «رمان تعاملی» است و در عین حال وقایع آن در دنیای یک بازی دیگر رخ می‌دهد؛ آن‌هم عنوان اکشن دیوانه‌واری مثل «سرزمین‌های مرزی» (Borderlands) که داستان به هیچ وجه جزء اولویت‌های آن نیست. با این اوصاف «تل‌تیل» می‌آید و عنوانی را می‌سازد که جزو‌ بهترین بازی‌های‌اش می‌شود و نه‌تنها به بهترشدن شخصیت‌پردازی بسیاری از شخصیت‌های مجموعه اصلی کمک می‌کند، بلکه شخصیت‌های جدیدی خلق می‌کند که حتی از شخصیت‌های مجموعه اصلی هم می‌توانند ماندگارتر باشند.

 

  • Devil May Cry 3: Dante’s Awakening Special Edition

9 devil may cry 3 dante's awakening special edition

افراد بسیاری از جمله بنده معتقدند که «شیطان هم می‌گرید 3: بیداری دانته» بهترین نسخه از سری DMC است. گیم‌پلی جذاب، سریع و دیوانه‌وار، غولاخر‌های فوق‌العاده و بی‌نظیر، موسیقی هیجان‌انگیز و از همه مهم‌تر شخصیت‌های ماندگاری مثل «دانته»، «ورژیل»، «لیدی» و «آرکام» دست به دست هم دادند تا یکی از بهترین عناوین تاریخ در سبک Hack & Slash را شاهد باشیم. جذابیت DMC 3 بعد از گذشت 11 سال ذره‌ای کم نشده و هنوز همان هیجان و لذت اولیه را دارد. هنوز که هنوز است نبردهای «دانته» و «ورژیل» فراموش‌مان نشده و ریزترین جزئیات هم در ذهن‌مان باقی مانده‌است. پیشنهاد ما به شما این است که نسخه ویژه بازی را تهیه کنید که نسبت به نسخه اصلی یک تفاوت بسیار بسیار مهم دارد؛ آن هم حضور «ورژیل» به عنوان شخصیت قابل‌بازی است که اجازه می‌دهد وقایع بازی را از دید وی نیز دنبال کنیم. همچنین یک مود بقا با نام Bloody Palace نیز در نسخه ویژه وجود دارد که در آن باید در برابر موج دشمنان مقاومت کنید. وجود دو شخصیت قابل بازی با استایل‌های متنوع و شش درجه سختی کاملا متفاوت، باعث شده که ارزش تکرار DMC 3 به شدت بالا باشد و بتواند ساعت‌ها شما را سرگرم تکه پاره کردن شیاطین کند.

  • Sonic Generations

10 sonic generations

متاسفانه شرکت «سگا» در اوایل نسل هفتم نتوانست عنوان شایسته‌ای در سری سونیک منتشر کند و با وجود فروش خوبی که این عناوین داشتند، باز هم آن چیزی نبودند که طرفداران می‌خواستند. اما سگا کم‌کم راه خود را پیدا کرد و عناوین خوبی را در این مجموعه منتشر کرد. یکی از عناوین خیلی خوبی که در نسل هفتم منتشر شد همین «سونیک نسل‌ها» است. عنوانی که با هدف جذب‌کردن هم‌زمان مخاطبان قدیمی و جدید این مجموعه ساخته شد و توانست موفق عمل کند. ویژگی مهم «سونیک نسل‌ها» این بود که تمام مراحل آن هم به صورت دوبعدی و هم به صورت سه‌بعدی در بازی وجود دارد تا هم طرفداران قدیمی و هم طرفدارانی که از Sonic Unleashed به این مجموعه پیوستند بتوانند مجذوب بازی شوند. تمام مراحل بازی هم به نوعی از سونیک‌های قبلی وام گرفته شده است تا حس نوستالژی هم در بازی موجود باشد. اما در این عامل جذابیت بازی تعادل بی‌نظیری‌ست که در مراحل بازی برقرار شده تا هم در حالت دوبعدی و هم در حالت سه‌بعدی جذابیت خود را حفظ کند. یکی از خوبی‌های دیگر بازی انتشار آن برای رایانه‌های شخصی است؛ در حالی که عناوین سونیک معمولا برای کنسول‌ها و مخصوصا کنسول‌های نینتندو منتشر می‌شدند.

 

 مطلب ده بازی پیشنهادی گیم نیوز برای ایام نوروز 1395 اینجا به پایان می‌رسد. اعضای گیم نیوز برای تمامی شما آرزو می‌کنند که سال 95 از تمام سال‌های قبل عمرتان بهتر باشد. سال نوی‌تان پیشاپیش مبارک

 

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.