Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

۶ شخصیتی که منتظر دیدنشان در فصل ۶ «بازی تاج و تخت» هستیم

2

چیزی به شروع فصل ششم سریال بسیار محبوب و موفق «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) باقی نمانده و تب طرفداران و بینندگان این سریال به بالاترین حد ممکن رسیده است. نکته جالبی که درباره فصل 6 وجود دارد و آن را از بقیه سریال متمایز می‌کند، این است که سریال دیگر در زنجیرهای کتاب‌های این سری قرار ندارد. قسمت اعظم سرنوشت شخصیت‌های بازی تاج و تخت در کتاب‌ها، تا پایان فصل 5 به نمایش درآمد و از این به بعد دیگر آقای «جی.آر.آر مارتین» چیزی چاپ نکرده است. این بدان معناست که هیچ کس جز سازندگان سریال نمی‌داند که در فصل جدید قرار است با چه چیزهایی طرف باشیم. در این وقت کم تا شروع فصل جدید، فرصت را غنیمت شمردیم و پیش شما آمدیم تا شش شخصیت این سریال را که بیش از بقیه مشتاق تماشای‌شان در فصل جدید هستیم را با هم مرور کنیم. فقط به این نکته و هشدار توجه داشته باشید که متن زیر حاوی مقدار قابل توجهی اسپویلر است و قسمت‌های زیادی از سریال و چه بسا کتاب‌های بازی تاج و تخت را لو خواهد داد!
6- سمول تارلی

SamTarly
وقت آن است که سم بالاخره نقش مهم خود در این سری را به انجام برساند. سمول تارلی را در آخرین قسمت‌های سریال در حالی دیدیم که در حال عزیمت به مقر اصلی استادها (Masters) یعنی «سیتادل» بود تا پس از تحصیل و آموزش‌های بسیار، تبدیل به یک استاد شود. با این حال بد نیست بدانیم که این سفر از جهات زیادی قابل توجه است و جذاب.
اول اینکه سیتادل در «شهر قدیمی» (Old Town) قرار دارد که کهن‌ترین و باستانی‌ترین شهر دنیای بازی تاج و تخت است. شهری بسیار زیبا و با قدمت زیاد که تاریخ آن به زمان «نخستین انسان‌ها» بازمی‌گردد و در این مدت تمام تاریخ وستروس را در کتابخانه عظیم و فوق‌العاده‌ی خود جمع‌آوری کرده است. کتابخانه‌ای که برای آدمی مثل سم، حکم بهشت را دارد. آیا سم هم مثل زمان ورود گاندولف به میناس تریس، می‌تواند با جستجو در دست‌نوشته‌های باستانی و کهن اطلاعات کلیدی و مهمی درباره رازهای مختلف وستروس از جمله اژدهاها، دیوار، آدرها و … بدست آورد؟ ضمن اینکه شهر قدیمی از معدود شهرهای مهمی است که تا به حال به نمایش در نیامده است و همین مسئله شوق‌مان برای دیدن این مکان تاریخی و زیبا را دو چندان می‌کند.
نکته دیگر هم این است که شهر قدیمی بسیار نزدیک زادگاه اصلی سم قرار دارد. آیا احتمال دارد او با افراد خانواده‌اش دیدار مجدد داشته باشد؟ البته این را باید بدانید که سم در میان خاندان تارلی اصلا محبوب نیست و از قول پدرش شنیده‌ایم که «یا به نگهبانان شب بپیوند یا میکشمت». با این تفاسیر دیدار دوباره سم با پدر یا دیگر افراد خانوان تارلی هم می‌تواند جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد.
5- آریا استارک

AryaStark
این دختر از جمله محبوب‌ترین شخصیت‌های سریال و کتاب‌های بازی تاج و تخت است.با این حال آریا در پایان فصل قبل به ناگهان توسط استاد خود نابینا شد آن هم به این علت که به عنون یک تازه کار حق استفاده از چهره‌ها را نداشت. با این حال آریا هنوز هم اسم‌هایی برای کشتن در لیستش دارد و قرار نیست به این راحتی‌ها کنار برود. او هنوز هم مورد آموزش استادش است تا تبدیل به آدم کشی حرفه‌ای شود.
چیزی که باید به آن توجه کرد این است که آریا هم مثل «برن» یک وارگ است و این توانایی را دارد تا کنترل حیوانات را به دست بگیرد. منتها به نظر می‌رسد هنوز به این توانایی‌اش واقف نیست. آیا آریا در این فصل بالاخره می‌فهمد که یک وارگ است؟ حالا تصور کنید ترکیب توانایی‌های آریا استارک به عنوان یک اساسین و قدرت وارگ بودنش، چه معجون قوی و مرگباری را شکیل خواهد داد. حتی تصور پیوستن دوباره‌ی او به دایروولف محبوبش «نایمریا» هم هوش از سر می‌پراند. منتظریم ببینیم بقیه لیست مرگ آریا چطور به مجازات خود می‌رسند.
4- تیریون لنیستر

Tyrion
تیریون شخصیتی بود که طی این 5 فصل همواره در متن ماجراها قرار داشت و اتفاقات زیادی را از سر گذراند. پس از این که دست سرنوشت و آن خواجه‌ی کچل، تیریون را پیش مادر اژدها کشاند، اتفاقات دوباره‌ای او را در مخمصه‌ای جدید گرفتار کرده است. تیریون حالا با مشکلات سیاسی جدی روبروست و باید یکبار دیگر نشان دهد کاراترین مرد سیاست در وستروس است. دنریس گم شده و شهر «مرین» در شرف کودتایی بزرگ قرار دارد و احتمالا این تریون لنیستر است که باید با درایت خود مرین را از یک فاجعه نجات دهد؛ کاری که قبلا یکبار برای «بارانداز پادشاه» هم انجام داده بود.
تیریون هم مثل اکثر شخصیت‌های این سریال، در فصل جدید داستانش فراتر از کتاب‌ها روایت می‌شود و ما نمی‌دانیم چه سرنوشتی در انتظار اوست. فقط می‌توانیم صبر کنیم و ببینیم قسمت‌های دیپلوماتیک و پلیتیکال فصل ششم به چه ترتیب پیش خواهد رفت.
3- دنریس تارگرین

DanyTarg
دنریس راهی طولانی از بردگی برادرش تا همسری «کال دروگو»، «کالیسی» شدن و تا تبدیل شدن به «مادر اژدها» و فتح شهر مرین طی کرد. اما در زمانی که به نظر می‌رسید قرار است بی رقیب به پیش برود، همه چیز در مرین به هم ریخت و دنریس به کمک اژدهای محبوبش از مهلکه‌ای که اشراف مرین برایش تدارک دیده بودند گریخت. در قسمت پایانی فصل 5 دیدیم که مادر اژدها در دشتی دوردست در ناکجا آباد توسط ارتشی از دوتراکی‌ها محاصره شد. چه بر سر او می‌آید؟ هیچ کس چیزی نمی‌داند. داستان دنریس در کتاب‌ها تا همین جا گفته شده و باید تا شروع فصل جدید منتظر بمانیم تا ببینیم بالاخره کالیسی چطور با این اتفاق کنار خواهد آمد. به نظر می‌رسد قرار است در فصل ششم منتظر این باشیم که دنریس قدرت خود را به «کال» جدید دوتراکی‌ها نشان دهد و دوباره آن‌ها را تحت سیطره خود قرار دهد. برای این کار هم او یک فروند اژدهای ناقابل دارد و به نظر نمی‌رسد کار سختی داشته باشد. احتمالا دنریس با رهبری کردن دوتراکی‌ها قرار است دوباره قدرت را در مرین به دست بگیرد و تا آن موقع باید ببینیم تریون چطور در برابر توطئه‌های اشراف این شهر دوام خواهد آورد.
2- برن استارک

BranStark
خاندان استارک همواره در این سری نقش محوری داشته اند و عجیب نیست که «برن» هم این نقش را بر عهده داشته باشد. او در کل فصل 5 غایب بود و باید منتظر بازگشت قدرتمند او باشیم. برن در پایان فصل چهارم به «پیرمرد جنگل» یا همان کلاغ سه چشم رسید و او به برن وعده داد که اگرچه از این پس نمی‌تواند راه برود ولی می‌تواند پرواز کند! از توانایی‌های او فعلا وارگ بودنش مشخص شده اما او یک وارگ معمولی نیست. برن توانست همان‌طور که حیوانات را با ذهنش کنترل می‌کند، «هودور» را هم کنترل کند و این کاری است که وارگ‌ها قادر به انجام آن نیستند. اگر او این توانایی عجیب را دارد، چرا قدرت‌های فوق‌العاده دیگری نداشته باشد؟ آیا وعده‌ی کلاغ سه چشم برای پرواز او به این قدرت اشاره دارد که برن می‌تواند با وارگ شدن به درون یک اژدها، آن را کنترل کند؟ آیا دنریس باید بیشتر از این‌ها حواسش به بچه‌هایش باشد تا مبادا این بچه گرگ جوان آن‌ها را از او قاپ بزند؟ به علاوه همه‌ی این موارد، به نظر می‌رسد برن تنها کسی است که می‌تواند در جنگ علیه وایت‌واکرها و آدرها نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد و شاید به همین دلیل است که پیرمرد جنگل او را نزد خود آورده. باید منتظر ماند و دید در فصل ششم آموزش‌های او چگونه پیش رفته و برن استارک چه قدرت‌های ویژه‌ی دیگری در چنته دارد.
1-جان اسنو

JonSnow
بی تعارف بگویم، «جان اسنو» از همان ابتدا شخصیت مورد علاقه من بود و من آنقدر در پایان فصل قبل عصبانی بودم که هر چه فحش و ناسزا بلد بودم نثار مارتین و تیم سازنده سریال کردم. با این حال به نظر می‌رسد او در این فصل باز خواهد گشت اما اینکه چطور و چگونه و چه موقع، چیزی‌هایی است که باید تا شروع فصل جدید منتظرشان ماند. تئوری‌ها و توجیه‌های زیادی از اقصی نقاط دنیا برای احتمال‌ها و دلایل بازگشت یا عدم بازگشت این شخصیت محبوب شکل گرفته و یک سال است دنیای اینترنت را پر کرده است. آیا جان باز می‌گردد؟ چطور؟ آیا «ملیساندره» به کمک جان می‌شتابد و او را جایگزین قهرمان قبلی خود «استنیس باراثیون» می‌کند؟ آیا قرار است جان اسنو تبدیل به یک آدر شود؟ هر چه هست با تصاویر، پوسترها و اخباری که از فصل ششم دیده شده و به گوش رسیده، جان در این فصل هم حضور خواهد داشت اما کیفیت و کمیت آن را هیچ کس نمی‌داند.

علاوه بر این شش نفر، افراد دیگری هم هستند که همه‌مان منتظر اطلاع از سرنوشت‌شان در ادامه‌ی ماجراهای بازی تاج و تخت هستیم؛ افرادی مثل «سرسی لنیستر»؛ «جیمی لنیستر»؛ «سر داووس»، «سانسا استارک»، «تئون گریجوی» و … . تازه باید به یاد داشت که این فصل نیز مثل همیشه میزبان تعدادی شخصیت جدید نیز خواهد بود. همه‌مان چشم به راه روز 5 اردیبهشت و شروع فصل ششم بازی تاج و تخت هستیم… .

2 نظر برای این مطلب
  1. بهزاد ایزدی می‌گوید

    باوا قرار بود 12 فروردین بیاد…

    1. مجتبی عبدالهی می‌گوید

      خیلی وقت بود که خبر تاخیرش اومده بود.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.