Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

جنگیدن برای بقا؛ اولین نگاه به PES 2017 | ترجمه

0

اولین چیز تعجب برانگیزی که در این میان وجود دارد این است که «کونامی» همچنان به ساخت عنوان‌هایی با بودجه‌های هنگفت برای کنسول‌ها ادامه می‌دهد. PES 2017 یک ماشین آرکید قدیمی نیست بلکه یک بازی فوق‌العاده واقعی است! به قطع می‌توان گفت که این بازی یکی از عنوان‌های بسیار خوب در نوع خود است. اگر شما این سری بازی‌ها را بازی کرده باشید حتما دریافته‌اید که عنوان PES 2016 یکی از نوآورانه‌ترین عنوان‌ها در این سری بود که در بیشتر زمینه‌ها، جدای از لگ‌ها و ضعف‌هایش، پیشرفت داشته است.

دومین مورد تعجب برانگیز این  است که در بازی جدید PES چقدر کند بودن بازی را احساس خواهید کرد. حداقل برای شخص من که بازی بسیار کند بود. علاوه بر این‌ها بازی بسیار درگیرانه و روان دنبال می‌شود که در نوع خود جالب است. از طرف دیگر بازی بسیار حساب شده ساخته شده و فوتبال شناوری که در نسخه‌های پیشین نیز بر روی آن تاکید داشته‌اند در این نسخه هم دیده می‌شود. و این احساسات که از غیرقابل پیش بینی بودن بی‌نهایت بازی حاصل می‌شود توسط فلفسه فعلی در ساخت این بازی‌ها به خوبی در این نسخه نیز پیاده‌سازی شده است.

PES2017_CornerKickControlپس از ساعتی بازی کردن به این نتیجه رسیدم که بازی کاملا باب میل من است. ولی شما هیچ‌گاه نمیتوانید به این سرعت، چنین نتیجه گیری را در مورد یک بازی با این سبک و سیاق انجام دهید. بازی بیشتر بر روی توانایی‌های فردی در کنترل توپ می‌چرخد و در این میان گل زدن بسیار مشکل شده است. «آدام باتی» مدیر بخش PES می‌گوید: “در این بازی دیگر شاهد نیتجه‌های شش بر ششی که در نسخه‌های پیشین می‌دیدیم، نخواهیم بود. من وقتی که پس از یک بعد از ظهر کامل گل نزدن بازی را کنار گذاشتم واقعا احساس شرم می‌کردم.” در عملکرد دروازه‌بان‌های بازی نیز شاهد پیشرفت‌های زیادی بودیم که شوت‌ها را نسبت به نسخه‌های پیشین بهتر دفع می‌کنند.

در قسمتی دیگر از بازی شاهد تمرکز بر روی بازی‌خوانی هستیم. این قابلیت باعث پر رنگ‌تر شدن بازی‌سازهایی مانند «اینیستا» شده است. این در حالی است که استراتژی‌هایی که در نسل‌های قبلی بازی شاهدش بودیم به بازی برگشته است. اگر محرک سمت چپ را به سمت پایین نگه دارید، این امکان برای شما فراهم می‌شود که از بین چهار حالت تهاجمی و تدافعی یکی را برای اداره بازی انتخاب کنید.

اگر در مورد فوتبال باسواد باشید، این ورزش کمی با دیگر ورزش‌ها متفوات است، و بیشتر با قابلیت‌های تاکیتکی در هم آمیخته. ولی اگر تنها دنبال کننده بازی‌های PES هستید باید به شما بگویم که قابلیت‌هایی که مدت‌ها بود شاهد حضورش در PES نبودید به بازی برگشته است.

به عنوان یک طرفدار PES که آن را از فوتبال واقعی بیشتر دوست دارد، جزئیات کوچک در نسخه 2017 نظر مرا به خود جلب کرد. ایستادن میان چند دکمه و انتخاب جهت مناسب برای دریافت پنالتی. قابلیتی که سال گذشته و به همراه انیمیشن‌های جالب ارائه شد. این در حالی است که کرنرها بسیار در بازی ارزش دارند، پنل کنترل کرنر جدید در بازی ما را به زمان‌های دور در این سری خواهد برد.

سیستم هوش مصونوعی بازی بسیار بر پایه بازیکن‌هایی خاص عمل می‌کند. بهبودهای عملکردی هوش مصنوعی بسیار زیاد است و پایه‌گذاری این شیوه جدید ایده جالبی است اما مطمئنم که می‌تواند بهتر شود و باید صبر کرد و دید که برنامه‌های آینده در مورد هوش مصنوعی بازی چیست.

PES2017_Natural_Motionسه سال از ورود PES به نسل قعلی خود می‌گذرد و پس از این سه سال کار با  Fox Engine شاهد بهبودهای زیادی در زمینه گرافیک بازی بودیم، اما این بهبودها در مرحله‌ای که بازی در اختیار مطبوعات و رسانه‌ها قرار می‌گیرد چندان محسوس نبودند. چیزی که در این بین بسیار جالب توجه است، قیافه بازیکنان در بازی بسیار بسیار جذاب‌تر شده. همیشه رقابتی بین فیفا و PES در مورد قیافه بازیکنان وجود دارد ولی به نظر من همیشه PES برنده‌ی این چالش بوده. در PES 2017 شاهد چیزی جز همین حسن شهرت نیستیم و در این بازی نیز چیزی را می‌بینیم که رقیب از نبود آن رنج می‌برد!

در این نسخه هم PES تمام گواهی‌هایی که برای تایید از طرف فیفا به آن نیاز دارد را دریافت نکرده ولی این موضوع به این معنی نیست که در نسخه جدید هم شاهد تغییر رویکردهای بازی نبوده‌ایم. «اتلتیکو مادرید» و «آرسنال» دو باشگاه جدیدی هستند که به صورت کامل تایید شده‌اند و شاهد حضور آن‌ها در بازی خواهیم بود. برداشت چنین قدم‌هایی از جانب PES نوید آینده‌ای روشن برای باشگاه‌هایی با اسامی عجیب و غریب را می‌دهد؛ حداقل این خبر روزنه امیدی برای شنیدن خبرهای بهتر را به ما می‌دهد.

PES 2017 در روز اول یک به‌روزرسانی دریافت میکند و پس از آن به‌روزرسانی‌های هفتگی برای بخش آفلاین و آنلاین بازی منتشر خواهد شد؛ که به این معنی است که خبری از بخش‌های از مد افتاده و قدیمی نیست. به نظر می‌رسد که کونامی بودجه هنگفتی را صرف این بازی کرده است. به نظر من شما بیشتر احتمال می‌دهید که تیم «میدلزبرو» قهرمان لیگ برتر جزیره شود تا اینکه PES برنده مصاف خود با فیفا! آیا کونامی پس از چند سال مشقت بار، دوباره به گود برمی‌گردد؟

ترجمه شده توسط: بهزاد ناصر فلاح

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.