Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

نگاهی به کنفرانس مایکروسافت در E3 2016 + تمام تریلرها

0

کنفرانس خبری شرکت مایکروسافت دو شنبه شب ساعت 21 به وقت تهران در شهر لس‌آنجلس ایالات متحده در حالی برگزار شد که طی هفته گذشته شایعات و اخبار زیادی پیرامون آن و برنامه‌های مایکرو برای صنعت بازی‌های رایانه‌ای به بیرون درز پیدا کرده بود. با خلاصه‌ای از اتفاقات این کنفرانس مهیج همراه ما باشید.

کنفرانس با رونمایی از نسخه‌ای جدید از کنسول ایکس‌باکس وان به نام Xbox One S توسط آقای فیل اسپنسر رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت شروع شد. این کنسول جدید 40 درصد کوچکتر از ایکس‌باکس وان اصلی است و قابلیت اجرای ویدئوهای با کیفیت 4K را دارد. ایکس‌باکس وان اسلیم به همراه کنترلری بهبود یافته با قیمت 399 دلار در نسخه‌ی 2 ترابایتی، 349 دلار در نسخه‌ی 1 ترابایتی و 299 دلار برای نسخه‌ی 500 گیگابایتی، از ماه آگوست سال جاری میلادی در سراسر جهان در دسترس خواهد بود.

بعد از آن نوبت به راد فرگوسن از استودیوی «کوآلیشن» بود تا به روی صحنه بیاید و درباره‌ی یکی از مورد انتظارترین انحصاری‌های مایکرو یعنی «چرخ‌های جنگ 4» صحبت کند. نمایش گیم‌پلی بسیار زیبا و هیجان‌انگیزی از گیرز 4 پخش شد و در نهایت تایید شد که این عنوان در تاریخ 11 اکتبر برای هر دو پلتفرم ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 منتشر خواهد شد.

چرخ‌های جنگ 4 از امکان کراس-پلی و کراس-بای پشتیبانی خواهد کرد. به این معنی که با خرید بازی بر روی هر کدام از این دو پلتفرم، نسخه‌ای از بازی برای پلتفرم دیگر را نیز دریافت خواهید کرد. ضمن اینکه بازیکنان هر دو پلتفرم می‌توانند در سرورهای مشترک به بازی در بخش چندنفره آن‌لاین بپردازند.

بازی Recore که توسط «کئیجی اینافونه» و استودیوی سازنده‌ی متروید منحصر برای ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 در حال ساخت است، نمایش داده شد. این عنوان اکشن ماجرایی که رگه‌هایی از تم آخرالزمانی و نیز گیم‌پلی سکوبازی در خود دارد، در تاریخ 13 سپتامبر در سراسر جهان منتشر خواهد شد. این عنوان نیز همانند چرخ‌های جنگ 4 از قابلیت کراس-بای استفاده خواهد کرد.

همانطور که ساعاتی قبل از شروع کنفرانس لو رفته بود، نسخه‌ی سوم از سری «فورتزا هورایزن» توسط استودیوی «پلی‌گراند» رونمایی شد. از این عنوان جدید که در استرالیا جریان خواهد داشت، نمایشی سینماتیک به نمایش درآمد که موارد هیجان انگیز بسیاری برای طرفداران این سری به همراه داشت. لوکیشن‌های بسیار متنوع هورایزن 3 در قاره‌ی استرالیا با گرافیکی بسیار بسیار عالی، چیزی بود که آب از دهان هر عشق اتوموبیلی راه می‌اندازد. بازی از امکان همکاری 4 نفره در بخش داستانی بهره خواهد برد و از امکان کراس-بای و کراس-پلی بین دو پلتفرم ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 بهره خواهد برد. فورتزا هورایزن 3 در تاریخ 23 سپتامبر عرضه خواهد شد.

پس از نمایش سه عنوان انحصاری، اینبار نوبت به بازی‌های مالتی‌پلتفرم رسید و «فاینال فانتزی 15» به نمایش درآمد. در این نمایش گیم‌پلی که به صورت زنده اجرا شد، مبارزه‌ای حماسی با یک غول‌اخر بسیار عظیم‌الجثه اتفاق افتاد که به سبک مبارزات عنوان سایه کلوسوس بود. البته نمایش بازی چندان چنگی به دل نزد و خیلی از طرفداران سری فاینال فانتزی دید خوبی نسبت به آن نداشتند. در ادامه از اولین بسته‌ی الحاقی بزرگ عنوان The Division با نام «زیرزمین» رونمایی شد و پس از آن نوبت به نمایش تکراری اما بسیار زیبای «بتلفیلد 1» رسید. این تریلر شب گذشته در جریان کنفرانس EA نیز به نمایش درآمده بود.

پس از نمایش این سه بازی چند پلتفرمی، نوبت به امکانات جدید شبکه ایکس‌باکس لایو رسید. قابلیت کلاب با چندین و چند امکان جدید به زودی در اختیار کاربران لایو قرار می‌گیرد. علاوه بر امکاناتی مثل پخش آهنگ پس زمینه و ایجاد گروه‌های شخصی و دلخواه، یکی از هیجان‌انگیزترین ویژگی‌های این بخش، امکانی به نام آرنا است که به شما اجازه می‌دهد هر کسی را در هر عنوانی که از آرنا پشتیبانی می‌کند، به مبارزه بطلبید! اضافه شدن کورتانا و قابلیت کراس-پلی بین ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 نیز از دیگر قابلیت‌های جدید شبکه‌ی لایو خواهد بود.

ماینکرفت از هدست واقعیت مجازی نیز پشتیبانی می‌کند و این مهم توسط جان کارمک بزرگ که به روی استیج آمد اعلام شد. آپدیت‌ها و امکانات جدیدی نیز برای این بازی پرطرفدار در آینده‌ای نزدیک تدارک دیده شده است.

یک سورپرایز جالب مایکروسافت در این کنفرانس رونمایی از امکان جدیدی برای طرفداران کنترلر‌های ایکس‌باکس بود. از هم اکنون خریداران می‌توانند با هزینه‌ی 80 دلاری، کنترلر کامل شخصی سازی شده‌ی خود را سفارش دهند. این کنترلرها در انواع رنگ‌ها و طرح‌های مختلف برای قسمت‌های مختلف کنترلر قابل شخصی‌سازی و سفارش خواهد بود.

در ادامه عنوان مستقل «اینساید» از سازندگان بازی بسیار تحسین شده‌ی لیمبو نمایش داده شد و تاریخ عرضه‌ی آن مشخص شد. این بازی ابتدا برای پلتفرم‌ ایکس‌باکس وان در تاریخ 29 ژوئن عرضه خواهد شد. همچنین اعلام شد از تاریخ 13 تا 20 ژوئن، دارندگان ایکس‌باکس وان می‌توانند به صورت رایگان بازی لیمبو را تهیه کنند. پس از اینساید نیز از یک عنوان مستقل عجیب و خاص به نام “We Happy Few” رونمایی شد. این بازی که در یک فضای پادآرمان شهری انگلیسی پس از جنگ جهانی دوم می‌گذرد درباره‌ی ماده‌ای شادی آور به نام لذت است. We Happy Few در تابستان امسال (ماه جولای) ابتدا برای ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 در دسترس خواهد بود. در این بخش چند عنوان مستقل از جمله بازی بسیار مورد انتظار «کاپ‌هد» نیز نمایش داده شد. پس از نمایش بازی‌های مستقل نیز، از عنوان کارتی Gwent: The Witcher Card Game رونمایی شد. این بازی که عنوانی کارت‌بازی در دنیای ویچر است، توسط استودیوی سی دی پراجکت در حال ساخت است و علاوه بر ایکس‌باکس وان، برای دو پلتفرم پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی نیز عرضه خواهد شد.

بالاخره عنوان مبارزه‌ای «تکن 7» نیز برای عرضه در سال 2017 برای کنسول ایکس‌باکس وان تایید شد. همچنین تایید شد که بازی تکن تگ تورنمنت 2 نیز از طریق قابلیت BC برای کابران شبکه لایو به صورت رایگان در دسترس خواهد بود.

در ادامه نوبت به «دد رایزینگ 4» رسید که با توجه به عکس‌هایی که از آن طی روزهای گذشته لو رفته بود، حضور آن قطعی به نظر می‌رسید. این بازی که توسط شعبه ونکوور کپکام در دست ساخت است، در شماره چهارم نیز فرانک وست را در قامت شخصت اصلی خود قرار داده و کریسمس امسال برای دو پلتفرم ایکس‌باکس وان  و ویندوز 10 منتشر خواهد شد.

پس از غیبت سال گذشته، دوباره آقای هیدکی کامیا از استودیوی پلاتینیوم گیمز روی صحنه آمد تا درباره‌ی انحصاری مورد انتظار مایکروسافت یعنی «اسکیل‌باند» صحبت کند. وی اشاره کرد که این بازی عظیم‌ترین باس‌فایت‌های تاریخ بازی‌های رایانه‌ای را در خود جای داده است. هم چنین وی تایید کرد کرد که بازیکنان می‌توانند Drew شخصیت اصلی این بازی و نیز اژدهایش را به طور کامل شخصی سازی کنند. این بازی در تاریخی نامعلوم در سال 2017 برای ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 عرضه می‌شود.

پس از آن نوبت به بازی در دست ساخت استودیوی Rare یعنی «دریای دزدان» رسید. این بازی که نوعی بازی چندنفره‌ی آنلاین کلان به حساب می‌آید، در دزدی دریایی تمرکز دارد. بازیکنان می‌توانند در دریای دزدان هر مدل دزد دریایی که دوست دارند باشند، قوانین خود را وضع کنند و اهداف خاص خود را دنبال کنند. این بازی یک پروژه طولانی مدت است و قرار است طی زمان و با بازخوردهای بازیکنان تکامل پیدا کند.

یکی دیگر از بازی‌هایی که حضورش در کنفرانس مایکروسافت قبل از شروع آن لو رفت، بازی چندنفره‌ی زامبی محور State of Decay 2 بود. در این عنوان نیز بازیکنان می‌توانند در گروه‌ها و دسته‌های مختلف به بازی بپردازند و هرکدام می توانند با توجه به نوع بازی خود و تعامل با محیط و دیگر بازیکنان، تجربه منحصر به فرد خود را از این دنیای اخرالزمانی داشته باشند. State of Decay 2 در سال 2017 برای ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 در دسترس خواهد بود. در ادامه نیز از استراتژی انحصاری مایکروسافت یعنی Halo Wars 2 که توسط استودیوی بسیار خوش نام کریتیو اسمبلی با همکاری i343 در دست ساخت است صحبت شد.

در پاپان کنفرانس نیز مایکروسافت به همه شایعات این چند وقت اخیر پایان داد و رسما کنسول قدرتمند و میان نسلی جدید خود یعنی پروژه عقرب را رونمایی کرد. در ویدئوی پخش شده گفته شد که این کنسول جدید 6 ترافلاپس قدرت پردازش گرافیکی دارد که آن را تبدیل به قدرتمندترین کنسول تاریخ می‌کند. همچنین گفته شد که ایکس‌باکس وان- پروژه عقرب به همراه ایکس‌باکس وان اصلی و اسلیم، از همه‌ی بازی‌های جدید و وسایل جانبی پشتیبانی خواهند کرد. فیل اسپنسر نیز با جمله‌ی “هیچ کس جا نخواهد ماند” خیال طرفداران را برای پشتیبانی از نسخه‌های ضعیف‌تر ایکس‌باکس وان راحت کرد. این کنسول قدرتمند در سال 2017 عرضه خواهد شد و هنوز قیمتی برای آن مشخص نشده است.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.