Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

Xbox One S تاثیری در بهبود اجرای بازی‌ها نخواهد داشت

0

بازی‌های ایکس‌باکس‌وان از لحاظ کارایی هیچ تفاوتی با Xbox One S نخواهند داشت؛ آن هم به‌رغم بهبود نسبی قدرت پردازشی در Xbox One S.
«آلبرت‌پِنِلو» از مایکروسافت به تازگی در مصاحبه‌ای با Eurogamer در مراسم E3 گفت دسترسی بیشتر به CPU و GPU در Xbox One S برای استفاده از قابلیت HDR عملاً تاثیری در کارایی (پرفورمنس) بازی‌ها نخواهد داشت.
او می‌گوید آن‌ها برای اضافه کردن قابلیت 4K به کنسول، تا حدی قدرت پردازشی آن را بالا برده‌اند تا بتوانند پشتیبانی از HDR را اضافه کنند اما معماری کنسول همان است و تغییری نکرده.
دیروز سایت Polygon در خبری اعلام کرده بود که گیرز آو وار 4 بر روی Xbox One S عملکرد بهتری خواهد داشت و قدرت بالای پردازش خام این کنسول باعث می‌شود تا رزولوشن و فریم‌ریت بالاتری را در این نسخه نسبت به نسخه‌ی ایکس‌باکس‌وان شاهد باشیم. به همین خاطر برخی گمان کردند که آن‌ها به گونه‌ای CPU و GPU در ایکس‌باکس‌وان را آورکلاک کرده‌اند در حالی‌که «پِنِلو» چنین چیزی را رد می‌کند.
«پِنِلو» تاکید می‌کند که هیچ تفاوتی در ایکس‌باکس‌وان و Xbox One S از لحاظ کارایی وجود نخواهد داشت و هر دو دقیقاً یکسان خواهند بود. همین مسئله را فیل‌اسپنسر نیز در مصاحبه با Eurogamer تایید کرده است.
فیل‌اسپنسر نیز تاکید کرده که تنها تفاوت این دو کنسول وجود داشتن قابلیت HDR در Xbox One S است و قرار نیست Xbox One S بتواند بازی‌های ایکس‌باکس‌وان را با کیفیت بهتری اجرا کند.
البته اسپنسر از بیان یک‌سری تفاوت‌های جزئی غافل نشد. تفاوت‌های ریزی هم بین دو کنسول وجود دارد مثل قدرت درایو دیسک کنسول جدید که کمی بیش‌تر از ایکس‌باکس‌وان معمولی است. همچنین از لحاظ ظاهری و بصری (نه کارایی) بهبودهایی وجود دارد خصوصاً از لحاظ قابلیت HDR که بازی‌هایی چون گیرز آو وار 4، اسکیل‌باند و فورزا هورایزن 3 هر کدام به نحوی از این قابلیت استفاده خواهند کرد.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.