Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

عاقبت کپی‌برداری از روی ندای وظیفه گریبان‌گیر سازنده‌های Orion شد

0

اوایل این هفته اکتیویژن، یک بازی را از روی شبکه‌ی استیم حذف کرد چرا که آن بازی علی‌الظاهر از روی اسلحه‌های بلک‌اوپس 3 کپی‌برداری کرده بود.

این مسئله دقیقاً کمی بعد از آن که «دیوید پراسل» سازنده‌ی بازی Orion، پُستی را بر روی فروم استیم قرار داد و از کاربران خواست تا علیه حذف بازی از روی استیم اعتراض کنند، مشخص و مبرهن شد. پراسل پس از آن (مشخص شدنِ صحتِ قضیه)، پُست خود را ویرایش و آپدیت کرده و گفته مدرکی را مستقیماً از اکتیویژن دریافت که موارد کپی‌برداری‌شده را به سرعت آشکار می‌کند.

او توضیح می‌دهد:
“شب گذشته، من مدرکی را مستقیماً از اکتیویژن دریافت کردم که در خصوص مواردی در بازی بود که اصلاً هنوز علنی هم نشده. بعد از دریافت این مدارک به وضوح مشخص شد که کپی‌برداری‌هایی به صورت واضح صورت گرفته. از طراح بازی خواسته شده بود تا بدون هیچ هزینه و دردسری سلاح‌ها را از نو طراحی کند، او حالا بعد از مشخص شدن این مسئله از کارش اخراج شده است.”

پراسل با قبول کردن مدارک اکتیویژن گفته که به دلیل مشغله و حجم زیاد کارها نمی‌تواند کار تمام کارمندانش را چک کند و این مسئله طبیعی است. او خودش این اتفاق را پذیرفته و حتی گفته که طراح او از بازی‌های دیگر مانند Natural Selection 2 (در طراحی زره‌ها)، Primal Carnage (در طراحی هنری بازی)، و حتی موزیک‌های کانتراسترایک هم بدون مجوز استفاده کرده و با تغییرات اندک در بازی خود قرار داده. او قول داده که تیمش در تلاش است تا تمام موارد کپی‌برداری‌شده‌ی غیرقانونی را حذف کرده با طرح‌های جدیدِ ساخته‌ی خودشان جایگزین کند.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.