Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

مراقب باشید! بدافزار در برخی فایل‌های نصب‌شده‌ی «پوکمن‌گو»

0

شما هم یکی از کسانی هستید که پوکمن‎‌گو را بر روی تلفن اَندرویدی خود نصب کرده‌اید؟ اگر این‌طور است مراقب باشید چون ممکن است فایلی که نصب کرده‌اید حاوی بدافزار باشد.
اَپِ پوکمن‌گو هنوز در تمام مناطق قابل دسترس نیست. این اَپ هنوز بر در بسیاری از مناطق اروپا قابل دریافت بر روی تلفن‌های اَندرویدی و iOS نیست؛ همین مسئله باعث شده تا برخی به فکر نصب این اَپ از طریق حقه‌های نرم‌افزاری باشند.
مشکل این‌جاست که اگر این بازی را مستقیماً از فروشگاه رسمی اَندروید دریافت نکنید ممکن است فایل آن حاوی کدهای مخفی و خطرناکی درون خود باشد.
محققین Proof Point به تازگی پی برده‌اند یک بدافزارِ دسترسی از راه دور به نام DroidJack بر روی فایل APK پوکمن‌گو وجود دارد که می‌تواند کنترل کامل تلفن شما را در اختیار شخص حمله‌کننده قرار دهد.
اگر می‌خواهید بفهمید که آیا فایلی که شما دانلود و نصب کرده‌اید حاوی این بدافزار است یا نه به Settings  بروید، سپس Apps و در نهایت Pokemon Go را انتخاب کنید. بعد از آن باید ببینید که آیا مجوزها و دسترسی‌های داده شده در این بخش مطابق تصویر زیر است:

pokemon-fig3

اگر بخش دسترسی‌های اعطاشده مانند تصویر بالاست یعنی گوشی شما آلوده شده. سریعاً فایل پوکمن‌گو را پاک کرده و منتظر عرضه‌ی رسمی بازی در منطقه‌ی خود باشید.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.