Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

Overwatch پُرفروش‌ترین بازی ماه گذشته بود

0

بنا به گزارش گروه آماری NPD آورواچ پُرفروش‌ترین بازی ماه ژوئن بوده است.
این اولین ماهی بود که NPD فروش دیجیتالی را هم در گزارش‌های خود وارد کرده بود، به همین خاطر انتظار داشتیم که شاهد اعداد بزرگ‌تری را در این آمارها باشیم. هرچند شاهد بهبود آمار نسبت به ماه مِی بودیم اما باز هم نسبت به ژوئنِ سال گذشته با کاهش روبه‌رو بودیم.
کل فروش نسبت به سال گذشته با 25 درصد کاهش مواجه شده و به 652.2 میلیون دلار رسیده. فروش سخت‌افزاری با 42 درصد کاهش به 181.5 میلیون دلار رسید و فروش لوازم جانبی با 6 درصد کاهش به 120.9 میلیون دلار رسیده است. فروش‌نرم‌افزاری هم که ما انتظار بیشترین افزایش را در فروش آن بخش داشتیم، با کاهش 20 درصدی به 322 میلیون دلار رسید.
بسیاری از شرکت‌ها فروش دیجیتالی خود را اعلام نکرده‌اند، و هنوز از میزان فروش بسیاری موارد مانند محتواهای قابل دانلود، فروش موبایل و هزینه‌های اشتراک بازی‌های مختلف اطلاع نداریم و حتی آمار فروش بازی‌های دستِ دوم را هم نمی‌دانیم.
NPD اعلام کرده که کاهش فروش‌نرم‌افزاری به دلیل کم بودن عرضه‌ی عناوین بزرگ در این  ماه به نسبت همین ماه در سال گذشته بوده.
در بخش سخت‌افزاری، برای اولین‌بار NPD اعلام کرده که فروش کنسول‌های نسل فعلی با کاهش تدریجی رو به رو شده و در راستای همین کاهش، بسیاری از گیمرها دیگر تمایلی به خرید پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 ندارند. هرچند پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس‌وان در 32 ماه توانسته‌اند 40 درصد فروش بیشتری نسبت به کنسول‌های نسل قبل داشته باشند اما به نظر می‌رسد کنسول‌های بعدی یعنی ایکس‌باکس 2 و نئو تا حدودی مشتریان را برای خرید PS4 و X1 بی‌رغبت کرده باشند.

10 برتر چارت فروش نرم‌افزاری در ماه ژوئن 2016
البته این فروش‌ها شامل فروش دیجیتالی دووم و آنچارتد نمی‌شود، احتمالاً بتسدا و سونی آمارهای خود را در این بخش ارائه نداده‌اند.
از طرف دیگر فروش پی‌سی Overwatch هم که از طریق Battle.net انجام شده در این بخش لحاظ نشده که البته با توجه به قرار گرفتن این بازی در صدر جدول فروش خیلی تفاوتی ایجاد نمی‌کرد. به هر حال می‌توانید 10 برتر چارت فروش را در پائین ببینید:

  1. Overwatch
  2. GTA 5
  3. LEGO Star Wars: The Force Awakens
  4. DOOM
  5. Mirror’s Edge: Catalyst
  6. Uncharted 4: A Thief’s End
  7. NBA 2K16
  8. Call of Duty: Black Ops 3
  9. Destiny: The Taken King
  10. Minecraft

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.