Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

لِگو بازی در کیهان؛ نقد بازی «لگو استاروارز: بیداریِ نیرو»

1

محبوبیت بی حد و حصر برند جنگ ستارگان به اندازه‌ای است که بسیاری از عوامل مرتبط با دنیای تصویر و سرگرمی را درگیر خود کرده است. و بارها دیده‌ایم که هر بار فیلم جدیدی از این مجموعه بر روی پرده سینما می‌رود، خود به خود همه چیز را تحت شعاع خود قرار می‌دهد. آخرین فیلم اکران شده هم، بار دیگر این موضوع را ثابت کرد. می‌توان علت این اتفاق را غیبت ده ساله و فاصله زیاد بین نمایش دو فیلم را عنوان کرد. به هر حال با آمدن The Force Awakens، همه فرصت را غنیمت شمرده و در قالب نام جنگ ستارگان دست به کار شدند. در این بین «‌فورس اویکنز» بهانه خوبی برای Lego بود تا عنوان جدید خود را به مناسبت اکران فیلم به نام او بزند.

Lego Star wars: The Force Awakens پنجمین بازی از سری جنگ ستارگان است که لگو برای پلتفرم‌های مختلف عرضه کرده‌است. و باز هم جنگ در کیهان را به دنیای لگوها برده است. در FA بر خلاف اکثر بازی‌های لگو که از داستان فیلم‌ها و کمیک‌ها فقط اقتباس می‌گرفتند، داستان به فیلم خیلی نزدیک و وفادار است و اکثر اتفاقاتی که در فیلم رخ داد در بازی به نمایش در می‌آید. البته هر چه داستان نزدیک به فیلم باشد، باز هم در بازی‌های لگو سازندگان شیطنت خود را نشان داده و دست مایه‌های طنز را به آن اضافه می‌کنند. بالاخره لگو است و داستان‌های خنده دار و اتفاقاتی که شما را مجبور به انجام کارهای غیر معقول می‌کند.

3000050-lstfa_announce_2اگر قبلا بازی های لگو را بازی کرده باشید به خوبی با گیم‌پلی و مکانیزم آن در این دست بازی‌ها آشنا هستید. سکو بازی و نابودی، دو ستون اصلی گیم‌پلی در بازی‌های لگو هستند که البته در فورس اویکنز شاهد تغییرات و بهبود‌هایی در آن‌ها هستیم. نابودی که اصل اساسی بازی است شامل همه چیز می‌شود. یا بهتر بگویم تقریبا هر چیزی را که در بازی به چشمتان می‌آید می‌توانید نابود کنید. با تخریب بلوک‌ها، آیتم‌های مختلف از جمله پول رایج در بازی و تکه‌هایی که در ساخت ادوات مختلف برای حل معما‌ها به کار می‌روند، به دست می‌آید. در برخی از بلوک‌های شکسته شده، بلوک‌های طلایی رنگی دیده می‌شود که با بدست آوردن آن‌ها مراحل جانبی فعال می‌شود. بازی به همین خرابکاری‌ها محدود نمی‌شود. حل معما‌های مختلفی که سر راهتان قرار می‌گیرند با استفاده از همان تکه‌هایی که گفتیم صورت می‌پذیرند. البته شاهد تغییراتی در این سیستم هستیم. وسایل ساخته شده در بازی‌های قبلی تنها یک بار قابلیت استفاده را داشتند اما حالا علاوه بر اینکه می‌شود از آن‌ها چند بار استفاده کرد، می‌توان از آن‌ها برای ساخت وسایل جدیدتر و ترکیب کردنشان استفاده کرد. که باعث شده ساخت و ترکیب آیتم‌ها چالش برانگیز‌تر شده و خلاقیت چاشنی کار شود.

LSWTFA_MarchPreview_2_1458664963.0سیستم جدید دیگری که به بازی اضافه شده و مبارزات را دستخوش تغییرات کرده‌است، توانایی شخصیت‌ها در سنگرگیری است. در این بخش می‌توان با از بین بردن دشمنان پول خوبی را بدست آورد و در جاهایی مختلف خرج کرد. لذت بردن از بازی باز هم ادامه پیدا می‌کند. آن‌هم در بخش سفینه سواری؛ این بخش بازی را از حالت یکنواخت خارج کرده و بسیار هیجان انگیز و لذت بخش است. جنگ‌های هوایی آن‌هم سوار بر سفینه‌های افسانه‌ای مثل ملنیوم فالکون و AT-ST برای هر کسی که جنگ ستارگان را دوست داشته باشد یک گزینه محبوب است. البته کاربرد استفاده از وسایل نقلیه فقط در مراحل بازی نیست. از آنجایی که بازی Open World است، میتوانید همیشه از سفینه‌ها، ماشین‌ها و حتی حیوانات حاضر در دنیای بازی سواری بگیرید.

imageبا اینکه گرافیک در بازی‌های لگو اکثرا یک فاکتور جانبی محسوب می‌شود، ولی در فورس اویکنز ارتقا داده شده است. که بیشتر به پس زمینه بازی و فیزیک تخریب شدن اشیا مرتبط است. با اینحال کسی که لگو باز باشد، لگو را برای گرافیکش بازی نمی‌کند. برخلاف دیگر بازی‌های لگو در این بازی شاهد صداپیشگی بازیگران فیلم به جای شخصیت‌های خودشان هستیم. هریسون فورد، دیزی رایدلی، جان بویگا، کری فیشر و بسیاری دیگر از جمله این بازیگران هستند. اکثر گفت‌و‌گو‌های رد و بدل شده میان شخصیت‌ها، همان دیالوگ‌های استفاده شده در فیلم هستند که در بین آن‌ها تیکه‌های خنده‌دار و طنز لگویی هم استفاده شده‌است. موسیقی هم با حفظ تم اصلی جنگ ستارگان و پایبندی به ریشه ساخته شده و متناسب با تم بازی است. هر چند اجرای زنده موسیقی بازی توسط ارکستر در سالن کنفرانس سونی چیز دیگری بود.

lego-star-wars-the-force-awakens-gameplay-trailer-0101لگو استار وارز با تغییراتی در روند بازی و به نمایش گذاشتن بخش‌های جدید در گیم‌پلی خود، و همچنین بهبود‌هایی در زمینه گرافیک. به علاوه صداگذاری خوب و موسیقی متناسب با بازی، بازی های لگو را یک گام رو به جلو برده است و احتمالا این تغییرات خوشایند احتمالا در بازی‌های آتی لگو به کار خواهند رفت. اگر از طرفداران جنگ ستارگان هستید این بازی را از دست ندهید.

1 نظر
  1. امیرمحمد می‌گوید

    سلام،مطالبتون جذاب و خوب هستند.
    اگه شما تبادل بنر انجام میدید، خوشحال میشم که با سایت ما (Irangamemod.ir) تبادل بنر کنید. اگه مایلید اطلاع بدید
    ممنون

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.