Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

خون و خردل در خاکریز؛ پیش‌نمایش «بتلفیلد ۱»

0

(جنگ بین آلمان و فرانسه سوم آگوست 1914 آغاز شد، چیزی حدود 40 روز بعد آلمان‌ها به چند کیلومتری پاریس رسیدند. در این زمان ارتش فرانسه به‌طور معجزه‌آسایی توانست آن‌ها را عقب براند و این سرآغاز نبرد در خاکریزهایی شد که از دریای مانش تا مرز سوئیس ادامه داشتند. این پدید که به جنگ خاکریزی مشهور شد حدود دو سال به‌طول انجامید بدون اینکه مرزها تغییر قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.)

دیگر وقتش بود. شاید هم از وقتش گذشته بود. اما حالا وقتش رسیده. وقت این‌که از جنگ‌های مدرن فاصله بگیریم. وقت اینکه به اصل بازی‌های تیراندازی اول شخص بازگردیم. وقت اینکه به‌جای سفینه‌ها و هواپیماهای جت، سراغ اسب و کشتی‌های هوایی برویم. 9 سال از عرضه «ندای وظیفه: جنگاوری مدرن» می‌گذرد. طی این 9 سال بازی‌سازها تا توانستند رویاپردازی کردند و از جنگ‌های مدرن گرفته تا جنگ‌های آینده را به ما خوراندند، اما دیگر بس است. دایس خوب فهمید که در این اوضاع چگونه همه را شیفته بازی جدیدش کند. جنگ جهانی اول با گرافیک و توانایی کنسول‌های نسل هشتم؛ چیزی بهتر از این نمی‌شود. امروز با گیم‌نیوز همراه شوید تا به استقبال «بتلفیلد 1» برویم.

promotional-shot-from-the-forthcoming-ww1-set-battlefield1-video-game

دنیل برلین، طراح بازی، گفته تیم او جنگ جهانی اول را انتخاب کرد زیرا عقیده داشت ابزار و خصوصیات این جنگ می‌تواند بازیکنان با سبک بازی مختلفی را راضی کند. در مورد نام بازی هم او توضیح داد «جنگ جهانی اول طلوع تمام جنگ‌های تمام عیار بود». بازسازی سلاح‌های سرد با هدف معرفی بعد جدیدی به بازی انجام شد و این آرزوی هر گیمری‌ست که در بازی‌های تیراندازی چند سلاح سرد کارآمد و به‌دردبخور هم در اختیار داشته باشد. شاید «بتلفیلد 1» از نظر داستان به غنای «بلک آپس 1» نرسد اما سازندگان گفتند مهم‌ترین جنبه بازی برای آن‌ها گیم‌پلی بوده و قول داده‌اند هرگز از بازی سیر نخواهید شد.

خب، سراغ گیم‌پلی برویم و ببینیم چه چیزی برای‌مان تدارک دیده شده. بتلفیلد 1 دامنه گسترده‌ای از سلاح‌های سرد و گرم را شامل می‌شود. از مسلسل‌های خودکار و نیمه‌خودکار گرفته تا توپ‌های سهمگین و سلاح‌های شیمیایی مانند گاز خردل که عنصری مهم در جنگ‌های خاکریزی بودند. سلاح‌های سرد نیز جایگاه ویژه‌ای در بازی دارند، شمشیر، چماق و بیل از جمله چیزهایی هستند که می‌توانید با آن‌ها سراغ دشمنان بروید و دلیرانه رودررو بجنگید. سلاح‌های سرد شامل دو دسته سنگین و سبک می‌شوند. اما جالب‌ترین اسباب‌بازی‌های جنگ جهانی اول هواپیماها و کشتی‌های هوایی بودند؛ که به لطف دایس تمام این‌ها نیز در اختیار بازی‌کننده قرار خواهد گرفت؛ از هواپیماها گرفته تا ناوهای جنگی، تانک و اسب همه را می‌توانید هنگام بازی امتحان کنید. طبق گفته‌ی  سازندگان بازی 99درصد محیط تخریب‌پذیر است و به احتمال زیاد برای اولین بار خرابی‌هایی که جنگ به بار می‌آورد را در یک بازی به‌طور کامل خواهیم دید؛ به‌علاوه این میزان از تخریب‌پذیری بدین معناست که محیط بازی بسیار تغییر خواهد کرد.

trench-club

براساس  گفته‌ی طراح بازی، نقشه‌های بخش کمپین بسیار بزرگ‌تر شده‌اند و آزادی عمل بیشتری به بازیکن برای گذراندن هر مرحله داده شده، این گونه طراحی مراحل باعث می‌شود تا بازیکنان از نبوغ نظامی خود استفاده کنند و دیگر هیچ راه یگانه‌ای برای گذراندن یک مرحله وجود ندارد.

در بخش چندنفره نیز کار به‌همین منوال است. مانند دیگر نسخه‌های مجموعه، «بتلفیلد 1» نیز اهمیت ویژه‌ای بر کار تیمی دارد. هر نقشه به‌گونه‌ای طراحی شده که 64 بازیکن را در خود جا دهد. اما این تعداد برای دو تیم 32 نفره زیاد است. به همین دلیل سازندگان هر تیم را به دسته‌های کوچک‌تر تقسیم کرده‌اند تا کنترل تیم راحت‌تر شود. هنگام بازی اعضای دسته شما با دیگر هم‌تیمی‌هایتان متفاوت خواهند بود و اگر کشته شوید می‌توانید فقط کنار آن‌ها دوباره ظاهر شوید نه هر جای نقشه که خواستید. ابتدای بازی باید سبک بازیکن خود را انتخاب کنید. علاوه بر چهار سبک حمله، پزشکی، پشتیبانی و دیده‌بانی، دو سبک جدید تانک‌دار و خلبان نیز به بازی اضافه شده‌اند.

Battlefield 1 tank

افراد سبک حمله اصلی‌ترین گروه برای مقابله با ماشین‌های جنگی دشمن هستند و سلاح‌های آن‌ها شامل تیربار و مسلسل‌های خودکار است.

سبک پزشکی وظیفه بازگرداندن بازیکنان کشته شده، خون‌رسانی به هم‌تیمی‌ها و تعمیر ماشین‌های جنگی را برعهده دارند. سلاح اصلی آن‌ها مسلسل نیمه‌خودکار است.

سبک پشتیبانی به هم‌تیمی‌های خود گلوله و دیگر مهمات می‌رسانند. سلاح اصلی آن‌ها مسلسل‌های سبک است.

سبک دیده‌بانی همان تک‌تیراندازهای خودمان هستند. آن‌ها با شناسایی موقعیت دشمنان به تیم کمک می‌کنند و نقاطی که آن‌ها با منور نشانه گذاری کرده باشند در رادار کوچک صفحه به نمایش در می‌آید.

اگر تصمیم بگیرید که درون یک تانک احیا شوید خودبه‌خود به سبک تانک‌دار می‌روید. بدیهی‌ست که وظیفه آن‌ها کنترل و پیش‌روی با تانک است. هم‌چنین آن‌ها چکشی دارند که با آن می‌توانند وسایل نقلیه دیگر را تعمیر کنند.

اگر درون هواپیما خود را احیا کنید به سبک خلبانان ملحق خواهید شد کار آن‌ها هم که معلوم است و نیازی به توضیح ندارد.

آنچه که «بتلفیلد 1» را برجسته می‌کند نقشه‌های بزرگ آن است. محیطی باز که احتمال دارد جریان نبرد هر لحظه در آن تغییر کند، و وسایل نقلیه نقش موثری در این تغییر ایفا می‌کنند. به همین دلیل است که رهبری و هدایت تیم دشوارتر شده و باید با دسته‌های کوچک‌تر کار کرد.

3077410-highlights_battlefield_1_zeppelin_gs

اما این بزرگی نقشه می‌تواند دردسرساز هم باشد. اگر نبرد در قسمتی خاص از نقشه متراکم شود فضای زیادی خالی می‌ماند و بازیکنان که به دنبال اهداف دیگر می‌روند به احتمال زیاد تنها خواهند بود و هدفی آسان برای تک‌تیراندازهای حریف. توپ‌خانه‌های عظیم نیز مسئله بعدی‌اند. با اینکه این سلاح‌ها قدرت بی‌نظیری دارند اما هدف‌گیری کردن با آن‌ها توسط بازیکن تقریبا غیرممکن است، شاید این کار برای متعادل کردن آتش سهمگین آن‌ها بوده.

بعد از رونمایی رسمی؛ بازی با نظرات مثبت بی­شماری روبرو شد. ویدئوی معرفی «بتلفیلد 1» در بین تریلرهای یوتیوب بیشترین لایک را داشته (حدود 2 میلیون). هم‌چنین این بازی نامزد جوایز متعددی هم شده و برنده بهترین نمایش بازی اکشن نیز بوده.

این عنوان می‌تواند نقطه عطفی در فرنچایز «بتلفیلد» باشد؛ شاید حتی نقطه عطفی در بازی‌های تیراندازی. باید منتظر ماند و دید کاری را که «جنگاوری مدرن 1» کرد و مسیر بازی‌های تیراندازی را به سمت جنگ‌های مدرن تغییر داد «بتلفیلد 1» هم می‌تواند انجام دهد و این مسیر را به سمت جنگ‌های قدیمی‌تر تغییر دهد یا نه. به هر حال «بتلفیلد 1» با سوژه جنگ جهانی اول گریزی خوشایند به بازی‌هایی است که هر گیمری با آن‌ها خاطره دارد. بازی‌هایی مانند «مدال افتخار 1 و 2» که لحظاتی تکرار نشدنی رقم زدند. حتی اگر «بتلفیلد 1» موفق نشود که جریان را به سمت خودش تغییر دهد این بازی همیشه در خاطره‌ها خواهد ماند، زیرا جنگ جهانی اول داستانی بزرگ و ناگفته باقی مانده. آخرین بازی در مورد جنگ جهانی اول سال 1994 منتشر شده بود. پس «بتلفیلد 1» به این زودی‌ها تکراری نخواهد شد.

BattleCOD

اگر شما هم مشتاق سفر به سال‌های دهه‌ی  1910 و جنگ در خاکریزهای مشهور آن هستید باید تا 30 مهر منتظر بمانید.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.